امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه "قانونگذاری از راه دور" را تصویب کرد

#1
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه "قانونگذاری از راه دور" را تصویب کرد 1

مجلس نمایندگان آمریکا یک سری تغییرات تاریخی در قوانین این کشور به منظور اجازه به قانونگذاران برای ثبت آرای خود و دیدار با اعضای کمیته‌های خود از راه دور در طول دوران شیوع کروناویروس را تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، این تلاشی از سوی کنگره آمریکا با هدف از سر گیری امور قانونگذاری در کنگره که در پی نگرانی‌های مربوط به تجمع نمایندگان در ساختمان کنگره معلق شده بود، به حساب می‌آید.

آرای ثبت شده برای این تغییرات قانون برمبنای مخالفت جمهوریخواهان و موافقت دموکراتها با آنها ثبت شده و در مجموع 217 رای مثبت به 189 رای منفی وجود داشت و سه دموکرات شامل ریک لارسن، الن لوریا و تام اوهالرن، در مخالفت با این تغییرات به جمع جمهوریخواهان پیوستند.
قانونگذاران کنگره آمریکا در دو ماه گذشته از در حاشیه قرار گرفتن فعالیتهای نظارتی و قانونگذاری معمول خود در ضمن دور بودنشان از واشنگتن دی.سی ناراضی بودند.

تغییرات تصویب شده همچنین شامل اجازه به رای دادن نیابتی می‌شود، به این معنی که قانونگذاران غایب می‌توانند به همکارانشان اختیار دهند به جای آنها رای ثبت کنند. در عین حال این تغییرات اجازه به برگزاری مجازی جلسات استماع کمیته‌های کنگره‌ای و تدوین و تصحیح لوایح از طریق ویدیوکنفرانس را می‌دهد. همچنین کمیته اداره مجلس نمایندگان آمریکا هم این اختیار را پیدا می‌کند تا به بررسی امکان رای دادن از راه دور با استفاده از تکنولوژی بپردازد.

بحث بر سر ضرورت برگزاری مجدد نشستهای کنگره به صورت حضوری یکی از نقاط مناقشه میان دو حزب اصلی آمریکا در مدت اخیر بوده است.
جیم مک گاورن، رئیس کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد: نباید برگزاری نشستهای مجلس نمایندگان آمریکا تبدیل به یک تجمع گسترش دهنده ویروس شود. این نحوه انطباق پذیری کاری است که این مجلس همواره انجام داده است. بنیانگذاران ما با وسایل الکترونیکی رای ندادند اما ما این کار را می‌کنیم. تدوین کنندگان قانون اساسی آمریکا در چند دهه پیش قادر به تماشای اتفاقات صحن مجلس به صورت زنده از راه دور یا گوش کردن آنها در رادیو نبودند اما ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

چند روز پیش مجلس سنای تحت کنترل جمهوریخواهان با رعایت برخی مسائل ایمنی نظیر تشویق به داشتن ماسک و الزام بخشی از سناتورها و شاهدان به شرکت با ویدیوکنفرانس، جلسات خود را از سر گرفت. اما دموکرات‌ها که مجلس نمایندگان را در کنترل خود دارند گفتند که پزشک ارشد کنگره توصیه به منتظر ماندن برای برگزاری حضوری جلسات تا زمان مهار شیوع کروناویروس در پایتخت آمریکا کرده است.

دموکراتها ابتدا برنامه‌ریزی کرده بودند تا ماه گذشته میلادی بر سر این قوانین رای گیری داشته باشند اما تصمیم به تاخیر آن به منظور مشاهده ثمربخش بودن یا نبودن مذاکراتشان با جمهوریخواهان گرفتند.

جمهوریخواهان به پیشنهاد راه‌هایی برای آنکه قانونگذاران مجددا به صورت حضوری و با رعایت برخی تدابیر ایمنی جلساتشان را تشکیل بدهند، پرداختند. اما دموکراتها استدلال کردند این تدابیر ناکافی هستند و تصمیم به برگزاری رای گیری بر سر تغییرات مذکور به رغم عدم توافق دو حزب بر سر آنها گرفتند. دموکراتها گفتند برخی پیشنهادهای جمهوریخواهان را نظیر اجازه به استفاده کمیته‌ها از برخی برنامه‌های خاص و برگزاری جلسات استماع به صورت دوگانه حضوری و غیرحضوری همچون سنا لحاظ کرده‌اند.

بر اساس قطعنامه مذکور، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اختیار اجرای امور مجلس از راه دور برای 45 روز در یک نوبت را در صورت دریافت تذکر و توصیه‌های پزشک کنگره و افسر ارشد امنیتی و پروتکل‌های کنگره پیدا می‌کند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
  طرح صیانت تصویب شد
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار اخراج روسیه از سوئیفت شد
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  ربیعی: رییس مجلس در ابلاغ قانون اقدام لغو تحریم ها عجله کرد
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان