امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دلیل یک دندگی برخی رهبران جهان برای ماسک نزدن

#1
دلیل یک دندگی برخی رهبران جهان برای ماسک نزدن 1

پوتین، بوریس جانسون، بولسونارو و دونالد ترامپ سیاستمداران بسیار متفاوتی هستند اما همه آنان در یک چیز اشتراک دارند. همه آنان دست کم در ابتدای شیوع کرونا استفاده از تجهیزات محافظتی شخصی را در تضاد با ویژگی‌های سیاسی خود می‌دانستند.

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین در گزارشی درباره مقاومت برخی رهبران قدرتمند جهانی در استفاده از تجهیزات محافظتی شخصی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا با بیان مطلب فوق نوشته است: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا حتی در بازدید از تاسیسات ساخت ماسک نیز ماسک نمی‌زند! ژایر بولسونارو، رییس جمهور برزیل لزوم فاصله گذاری اجتماعی را زیر سوال برده و با هوادارانش دست می‌دهد و آنها را در آغوش می‌گیرد. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام می‌کند که در بازدید از بخش بیماران کرونایی با همه دست داده و سپس نیز خبر ابتلای او به کرونا و بستری شدنش در بیمارستان منتشر می‌شود!

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه نیز تکلیفش مشخص نیست. او در ماه مارس با لباس محافظتی که کل بدن را پوشش می‌داد از بخش بیماران کرونا بازدید کرد اما بعد با پزشک سرپرست این بخش که بعدا آزمایش کرونایش مثبت شد، دست داد. این در حالیست که نخست وزیر و معاون رسانه‌ای او نیز کرونا مثبت شده‌اند.

گاردین نوشته است: با این که بوریس جانسون از میان این چهار نفر تنها فردی است که شخصا مبتلا به کرونا شده، برخی وزرا و معاونان این رهبران جهانی به کووید 19 مبتلا شده‌اند و مقاومت و یک دندگی این رهبران در عدم استفاده از تجهیزان محافظتی شاید دلیلی برای این مساله باشد.

پیتر گلیک، کارشناس و یکی از نویسندگان پژوهشی درباره تاثیر "فرهنگ رقابت مردانگی" در محیط کار می‌گوید: این که به نظر برسد جانب احتیاط را رعایت می‌کنید با یکی از اصول بنیادین مردانگی که نشان ندادن ضعف است، در تضاد است.

همه چهار رهبر یاد شده خود را مردان قدرتمند و مستقلی معرفی کرده‌اند و می‌خواهند خود را رییس جمهوری نشان دهند که کووید 19 را جدی نمی‌گیرند.

این روزنامه نوشته است، بسیاری از رهبرانی که این یک دندگی را در رفتار خود دارند، نسبت به تدابیر محافظتی بی میل هستند. الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس نمونه بارزی از این تفکر است که در توضیح دلیل عدم اعلام محدودیت‌هایی برای جلوگیری از گسترش کرونا اظهار کرد: ایستاده مردن بهتر از به زانو درآمدن و زنده ماندن است!

ترامپ که معاونش هم ماسک به صورت نمی‌زند، در توضیح دلیل این رفتار گفت: فکر می‌کنم ماسک زدن در هنگام رویارویی با روسای جمهور، نخست وزیران، دیکتاتورها، پادشاهان و ملکه‌ها مناسب نیست! نمی‌دانم، یک جورهایی این کار را برای خودم مناسب نمی‌بینم! شاید در این باره تغییر عقید بدهم!

به نظر می رسد حامیان او نیز با این رویه موافقند. یکی از حامیان ترامپ در این باره گفت: این کار تسلیم شدن و به خود "پوزه بند" زدن است! چنین کاری انسان را ضعیف جلوه می‌دهد، به ویژه برای مردان!

به نوشته گاردین، رفتار ترامپ و پوتین در این زمینه با تدابیر شدید محافظتی و امنیتی‌ای که آنان را به دو تن از محافظت شده‌ترین رهبران جهان تبدیل کرده، در تضاد است.

این روزنامه خاطرنشان می‌کند، در حالی که ممکن است رهبران پیروی از تدابیر محافظت شخصی را با هویت سیاسی خود در تضاد بدانند، به نظر می‌رسد که ترامپ و بولسونارو نسبت به علم و گفته‌های پزشکان و متخصصان پزشکی بی اعتماد هستند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow تحلیل رویترز از دلیل تغییر لحن محمد بن‌سلمان در برابر ایران
Heart نخست‌وزیر بلغارستان به دلیل ماسک نزدن جریمه شد
Heart پارلمان آلمان ماسک را اجباری کرد
  اصلی‌ترین دلیل مرگبار شدن کرونا کشف شده است!
  تاکید روحانی بر الزام استفاده از ماسک در مرحله جدید مقابله با شیوع کرونا
  زندگی جهان زیر سایه کروناویروس
  آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور/آماده‌سازی طرح الزام استفاده از ماسک در ا
  کروناویروس جهش‌یافته حاکم جهان شده است
  اجباری شدن استفاده از ماسک
  استفاده از ماسک نماد همراهی مردم برای مبارزه با کرونا است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان