امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

یک سال از فراخوان فدراسیون فوتبال گذشت/ چه خبر از لوگوی جدید؟

#1
یک سال از فراخوان فدراسیون فوتبال گذشت/ چه خبر از لوگوی جدید؟ 1

بعد از گذشت یک سال از فراخوان فدراسیون فوتبال برای ارسال طرح‌ به منظور انتخاب لوگوی جدید این فدراسیون، هنوز تغییری در لوگوی این فدراسیون رخ نداده است.

به گزارش ایسنا، بیش از یک سال قبل فدراسیون فوتبال در اطلاعیه‌ای از تغییر لوگوی این مجموعه که روی البسه تیم‌های ملی نصب و به عنوان نشان بین‌المللی این فدراسیون استفاده می‌شود، خبر داد. در این اطلاعیه که ۱۸ اردیبهشت ۹۸ از سوی دپارتمان بازاریابی فدراسیون فوتبال منتشر شد، از کلیه استادان، طراحان، هنرمندان حوزه گرافیک، هنرجویان و دیگر علاقه‌مندان به شرکت در این فراخوان دعوت شد تا طرح پیشنهادی خود را ظرف ۱۰ روز به فدراسیون فوتبال ارائه کنند.

امروز بیش از یک سال از آن اطلاعیه می‌گذرد و هنوز خبری از لوگوی جدید فدراسیون فوتبال نشده و کماکان آرم نه چندان جذاب و فاقد خلاقیت بر سر درد فدراسیون و پوشاک تیم‌های ملی خودنمایی می‌کند.

یک سال از فراخوان فدراسیون فوتبال گذشت/ چه خبر از لوگوی جدید؟ 1

از یک سال قبل تاکنون، فدراسیون فوتبال هنوز اطلاعیه یا خبری درباره چگونگی رها کردن این فرآیند صادر نکرده و مشخص نیست که چرا تغییرات بر روی لوگوی فدراسیون اتفاق نیافتاده است اما فدراسیون کشتی بدون سر و صدا، از لوگوی جدید خود رونمایی کرد.

* اهمیت برند جذاب و دستمایه شدن لوگوی فاقد خلاقیت ایران

همان‌طور که مشخص است، هدف اصلی از این تغییرات، جذابیت بخشیدن به برند فدراسیون فوتبال بود. امروزه برای معرفی یک برند، طراحی لوگوی مناسب و جذاب، تاثیر بسیار مثبتی بر پروسه‌ی پیشرفت آن برند خواهد داشت که این موضوع سال‌هاست در لوگوی مهم‌ترین فدراسیون ورزشی ایران دیده نمی‌شود.

البته لوگوی هر کشوری برخواسته از فرهنگ و تاریخ آن کشور است و در واقع لوگوها طرح‌های خلاقانه‌ از هر برند هستند، به طور مثال لوگوی پرسپولیس یادآور تخت جمشید است که نام باشگاه از این بنای تاریخی انتخاب شده است. در لوگوی فرانسه نماد خروس، عربستان نماد درختان نخل، انگلیس نماد سه شیر، آلمان نماد عقاب و ... دیده می‌شود اما در لوگوی فدراسیون فوتبال ایران هیچ یک از مسائلی که گفته شد وجود ندارد و ساده‌ترین لوگو از چندین سال قبل تاکنون انتخاب شده است.

کما این که در خلال جام جهانی ۲۰۱۸ یکی از سایت‌های ورزشی بین‌المللی در مقایسه‌ای که روی لوگوی تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها انجام داده بود، لوگوی فدراسیون فوتبال را فاقد طراحی و جذابیت لازم دانست.

اقدام فدراسیون در سال گذشته این امیدواری را به وجود آورد که به زودی تغییراتی در این زمینه ایجاد خواهد شد اما این موضوع به گوش فراموشی سپرده شده و خبری از تغییرات و به روز شدن لوگوی این فدراسیون نیست.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  واکنش فدراسیون به دعوت شدن کنعانی‌زادگان
  واکنش آذری جهرمی به آیتم جنجالی فوتبال برتر
Information محرومیت بی‌سابقه امیر قلعه‌نویی از فوتبال
  تکرار ماجرای فصل گذشته بیرانوند در تیم فوتبال آنتورپ
  قاضی هیتلر برای فدراسیون آلمان دردسرساز شد!
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  فوری: شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس تایید شد! شایعه نیست
  شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس؟
  درخواست نویسندگی در بخش فوتبال و سایر ورزش ها و زیرشاخه ها
  خطر محرومیت دوباره از بیخ گوش آل‌کثیر گذشت!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان