امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قتل دختر سیزده ساله به دستان پدرش...رومینایی که بی گناه بود...

#1
قتل دختر سیزده ساله به دستان پدرش...رومینایی که بی گناه بود... 1

پس از واکنش گسترده به قتل ناموسیِ دختر ۱۳ ساله در تالش به‌دست پدرش با داس، مسئولان از دستگیری پدر او خبر دادند.

کاظم رزمی، بخشدار حویق شهرستان تالش که این امر در آنجا اتفاق افتاده روز سه‌شنبه، ۶ خرداد، به خبرگزاری ایرنا گفت که فرد قاتل دستگیر شده و «جزئیات این پرونده بعد از طی مراحل قانونی و حقوقی به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.»

او افزود که «هم‌اکنون متهم به قتل در زندان به سر می‌برد و مسئولان امر برای تکمیل اطلاعات پرونده و رسیدگی به ابعاد مختلف آن در تلاش هستند.»

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان از ورود دادستانی و بهزیستی به موضوع این قتل خبر داده است.

رسانه‌های محلی از قتل فجیع دختری ۱۳ ساله در تالش به دست پدرش خبر می‌دهند. پدر این دانش‌آموز، پس از بازگشت او که برای ازدواج با مرد مورد علاقه‌اش از خانه فرار کرده بود، سر او را با داس در خواب برید.

رومینا اشرفی، متولد ۱۳۸۵ در بخش حویق از شهرستان تالش، دلباخته یکی از مردهای همشهری بود و در پی مخالفت‌های شدید پدرش با این ازدواج، از منزل فرار کرد.

پس از پیگیری دو خانواده و بازداشت آنها از سوی پلیس، با وجود هشدارهای مکرر رومینا مبنی بر خطر جانی وی در صورت بازگشت به منزل با توجه به «خلقیات» پدرش، وی بر اساس قانون به پدر تحویل داده می‌شود.
با بازگشت رومینا و افزایش اختلافات و تنش‌های خانوادگی، پدر که نمی‌توانست با ماجرای فرار دخترش از خانه کنار بیاید، روز پنج‌شنبه، اول خرداد، با استفاده از خلوتی خانه، سر دختر ۱۳ ساله را با داس در حالی که او در خواب بود به طرز فجیعی از تن جدا کرد.

بر اساس گزارش‌ها، وی بعد از ارتکاب به قتل، با در دست داشتن داس از خانه خارج شد و پس از مراجعه به پلیس، به قتل دخترش اعتراف کرد.
بنا بر گزارش‌ها، رضا جعفری، معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان، این قتل را «نمونه‌ای از نقض آشکار حقوق کودک» نامید و گفت که «به دلیل ماهیت جرم، دادستان مطابق با ماده ۵ قانون حمایت از کودک و نوجوانان بعنوان مدعی‌العموم ورود پیدا کرده است و بهزیستی نیز به عنوان سازمان دولتی مدافع حقوق کودکان، تمام تلاش‌های خود را جهت احقاق حقوق حقه کودک بکار خواهد برد.»

با آن که پدر رومینا بازداشت شده، اما بر اساس ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی، پدر به عنوان ولی دم در قتل فرزند قصاص نمی‌شود، بلکه قصاص تبدیل به دیه و تعزیر می‌شود.

وب‌سایت میدان نیز با فردی که با رومینا فرار کرده بود، گفت‌و‌گو کرده و نام وی را «بهمن» و سن او را «۳۵ سال» گزارش کرده است.

قتل فجیع این نوجوان عاشق، فضای مجازی فارسی‌زبان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

اعلامیه ترحیم وی که نام پدرش نیز در آن دیده می‌شود، در شبکه‌های مجازی، بارها همرسان شده و کاربران از این که نام پدر، با وجود این که قاتل است، در اعلامیه آمده، به شدت انتقاد کرده‌اند.

در همین حال خبرگزاری رکنا نوشته که معصومه ابتکار، معاون حسن روحانی، رئیس جمهوری با صدور دستوری ویژه، خواستار رسیدگی به پرونده این جنایت در تالش شده است.

شهیندخت مولاوردی، معاون سابق امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری ایران در دولت یازدهم نیز به این قتل ناموسی واکنش نشان داده است.

خانم مولاوردی در توئیتی نوشت: «رومینا نه اولین قربانی قتل‌های ناموسی است و نه آخرین آن؛ تا زمانی که قانون، رویه قضایی و فرهنگ حاکم و مسلط بر جوامع محلی و جهانی بازدارندگی لازم را نداشته و با تشویق و ترویج آن در خدمت این جنایت بشری باشند.»

همه‌ساله در ایران، زنان و دخترانی به دست مردان خانواده‌ خود، تحت عنوان دفاع از ناموس، به قتل می‌رسند.

آمار دقیقی از این نوع قتل‌ها در ایران در دست نیست، اما در سال ۹۳، هادی مصطفایی، معاون وقت مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران خبر داده بود که ۲۰ درصدِ قتل‌های ایران،‌ قتل‌های ناموسی است.

وب‌سایت خبرآنلاین هم نوشته: «طبق آمارها در سال ۱۳۹۲، ۱۸.۸ درصد از قتل‌ها با انگیزه‌های ناموسی و منکراتی بوده و استان خوزستان، استان فارس، آذربایجان شرقی از جمله استان‌هایی هستند که بالاترین آمار این قتل‌ها را داشته‌اند.»

علاوه بر این، این قتل‌ها در استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، همدان و آذربایجان غربی هم به چشم می‌خورد.
ELDORADO
پاسخ
 سپاس شده توسط Medusa ، parisa 1375 ، Emmɑ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Shocked خواستگاری بیش از 200 نفر از این دختر زیبا!
  ازدواج اجباری دختر 9 ساله با سگ!
  التماس دختر 16 ساله برای ازدواج با دوست پسرش (عکس)
  مادری که دختر 11 ساله اش را اجاره می دهد
  چشمهای خاص دختر ایلامی زیبا ( عکس)
Question دختر 19 ساله ای که مثل حیوان با نامزدش زندگی میکند
  عروس شدن یک دختر کم سن و سال(عکس)
  دختر پشمالو معروف به دختر‌ گربه ای (عکس)
  جزئیات حمله وحشیانه پدر با کلنگ به هانیه 17 ساله در کوهدشت !
  دختر 6 ساله حساب بانکی مادرش را Hک کرد +تصاویر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان