امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اصطلاحات کشتی کج

#1
به نام خدا


در این پست به منظور آشنایی هر چه بیشتر شما با اصطلاحات تخصصی کشتی کج کلمات و اصطلاحاتی که در دنیای رستلینگ به صورت تخصصی کاربرد دارند را برای شما آماده کرده ایم. این اصطلاحات از وب اصلی دبلیو دبلیو ای گرفته شده و پس از ترجمه و تغیرات لازم در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. امیدواریم این پست هم به مانند پست های قبلی مورد پسند شما قرار بگیرد.

بیبی فیس (Baby Face)

در دنیای رستلینگ این کلمه به معنای شخصیت مثبت و یک کارکتر قابل قبول برای مردم هست.
به شخصیت هایی مثل آندرتیکر یا تریپل اچ و.... که کارهای جوانمردانه میکنند و همه اونا رو قبول دارند فیس میگویند.

هیل (Heel)

برخلاف بیبی فیس این اصطلاح برای افرادی که کار خودشون رو با نامردی پیش میبرند و برای دست یافتن به هدفشون دست به هرکاری میزنند هیل میگویند.
شخصیت این افراد برای مردم قابل قبول نیست و از نظر مردم یک شخصیت طرد شده هستند مثل شخصیتی که رندی اورتون در سال 2009 داشت. (زمانیکه با تریپل اچ استوری داشت)

بیلدینگ (Bleeding)

این کلمه در کشتی به معنای مسابقات خونین هست. به مسابقاتی که سوپراستاران در آن برای طبیعی تر نشان دادن مسابقه اقدام به ضرباتی میکنند که سر یا بدن یکدیگر خون بیاد را در اصطلاح بیلدینگ میگویند اکثر این مسابقات به صورت خشن در نوع خاصی چون هل این ا سل یا اکستریم رولز بیشتر رخ میدهند البته تا قبل از به وجود آمدن قانون پی جی.

بلو آپ (Blow Up)

شاید شما هم متوجه این قضیه شده باشید که در بعضی مسابقات به ویژه مسابقاتی چون آیرون من که تایم آن بالاست و سوپراستاران باید مدت زیادی با هم مبارزه کنند دقایقی از بازی به فنونی مثل سابمیشن های بی مورد و بی اثر میگذرد به طوریکه تنها ویژگی این حرکات در رفتن خستگی دو سوپراستارو تجدید قوای آنها هست.
در اکثر مسابقات که به طول می انجامند با اینچنین صحنه هایی مواجه میشوید که در اصطلاح به آن بلو آپ میگویند.

بوکر (Booker)

بوکر به افرادی گفته مشود که تعیین کننده ی استوری و نتایج مسابقات از قبل هستند این افراد که در بک استیج یا پشت صحنه فعالیت میکنند تعیین میکنند که یک استوری چگونه پیش برود و در یک مسابقه چه کسی برنده باشد چه کسی برنده.

بوری (Bury)

در کشتی حرفه ای این کلمه به معنای تضعیف شدن میباشد.
البته نه تضعیف جسمی بلکه تضعیف از جهت قدرت کارکتر مثلا فردی در یک دوره ی خاص در اوج قرار دارد و بعد به ناگاه دچار افت فاحشی میود که به این افت و تضعیف اصطلاحا بوری میگویند.

بویز (Boys)

به افراد تازه واردی که پس از آموزشات لازم صلاحیت شرکت در شوء ها رو بدست آورده اند و به روی صحنه می آیند تا به قولی خود را معرفی کنند بویز میگویند برای مثال صحبت هایی که درو مکنتایر در سگمنت های ابتدایی شوء های اسمکدان انجام میداد تا مردم او را بشناسند.

دارک مچ (Dark Match)

به مسابقاتی که پخش زنده نمیشوند و فقط تماشاگران حاضر در ورزشگاه میتونند اون رو مشاهده کنند در اصطلاح دارک مچ میگویند.
شاید بارها و بارها این کلمه رو در قسمت نتایج بدست آمده در شوء ها دیده باشید این مسابقات اغلب پس از اینکه شوء تمام مشود برای بینندگان حاضر در ورزشگاه برگزار میشه یا در همان ابتدای شو.

فیود (Feud)

این کلمه در اصطلاحات موجود در کشتی به معنی دشمنی یا کینه هست.
برای مثال وقتی بین دو نفر که شاید با هم دو رفیق صمیمی هم بودن مشکلی عمدی یا سهوی به وجود بیاد و باعث به وجود آمدن دشمنی بشه به اصطلاح فیود میگویند.
مثلا امکان داره بین دو نفر که با هم هم تیمی هستند به طور ناخود آگاه برخوردی پیش بیاد که باعث ایجاد دشمنی بشه که به این دشمنی به وجود آمده فیود میگویند.

جیمیک (Gimmick)

در اصطلاح کلی به معنای حقه و یا حقه زدن میباشد اما در کشتی به دو چیز جیمیک میگویند.
یک. به کسی که شخصیتی حقه باز داشته باشه و برای کسب پیروزی و موفقیت به هر حقه ای متوسل بشه.
دو. به وسایلی مانند میز هایی موجود در رستلینگ که از تخته های نازک هستند یا به صندلی هایی که ورق نازک هستندو از آنها برای گول زدن تماشاگرا استفاده میکنند ابزار جیمیک میگویند.

گو هوم (Go Home)

اصطلاحی است که داوران برای اتمام بازی از آن استفاده میکنند.
زمانیکه فرد ناظر بر مسابقه تشخیص بدهد مسابقه باید تمام شود خودکار خود را بالا می آورد و داور با دیدن این نشانه به کشتی گیران اصطلاح گو هوم را میگوید که یعنی آنها هر چه سریع تر باید برای زدن فینیشر خود و اتمام مسابقه اقدام کنند. این اصطلاح یکی از ترفندهای رستلینگ هست.

گرین (Green)

این کلمه هم در معنای لغوی و هم در اصطلاح رستلینگ به معنای خام و بی تجربه میباشد به افرادی که تازه کار رستلینگ را آغاز میکنند و باید تحت آموزش های ویژه قرار بگیرند تا تکتیک ها و ضربات حساب شده رو یاد بگیرند به اصطلاح گرین گفته میشود.

های اسپات (High Spot)

به حرکات و فنونی که ریسک و خطر آنها بالاست و در نتیجه هیجان بالایی برای تماشاگران همراه داره های اسپات میگویند به طور کلی اکثر حرکات هوایی مثل سوانتان بامب یا فراگ اسپلش یا شوتینگ استار پرس این ویژگی ها را دارند.

هات تگ (Hot Tag)

این اصطلاح به معنای جا به جایی طلایی است.
زمانیکه یک مسابقه تگ تیم مچ درحال برگزاریست و یکی از افراد یک تیم درحال کتک خوردن است و نمیتواند با پارتنر خود تگ کند و این روند مدتی ادامه می یابد تا فردی که در حال کتک خوردن است با یار تازه نفس خود تگ میکند تا او کنترل بازی رو در دست بگیرد به این رخ داد هات تگ میگویند.

هاوس شوء (House Show)

به شوء هایی که روی ایر نمیروند و پخش نمیشوند هاس شو میگویند هدف از برگزاری هاس شوء آشنایی سوپراستارانی که با هم مسابقه دارند با سبک بازی یکدیگر و هماهنگی آنهاست که باعث میشود در مسابقه اصلی با هیجان بیشتری شاهد مبارزه باشیم چون به خوبی با هم هماهنگ شدند.
هاوس شوء ها در اکثر هفته ها انجام میشود.

دویینگ جاب (Doing Job)

این اصطلاح برای کشتی گیرانی هست که به مدت چند هفته و به صورت پیاپی میبازند برای مثال کریس مسترز در سه چهار بازی که در شوء سوپراستارز داشت به طور متوالی باخت. در اصطلاح به او دویینگ جابر گفته میشود.

استرچ (Stretch)

به آسیب دیدگی شدید سوپراستارها که در نهایت با کمک برانکارد و کادر پزشکی به بیرون از رمپ میروند در اصطلاح استرچ میگویند.
اکثر اوغات افرادی که با برانکارد به بیرون میروند مشکلی ندارند و هدف از این کار فقط واقعی تر نشان دادن مسابقات است.

اسکواش (Squash)

وقتی سوپراستاری در یک مسابقه حریف خودش رو به شدت میزند در اصطلاح اسکواش میگویند.
هدف از اینکار بزرگ کردن یک سوپراستار هست. برای مثال شیمس با بدو ورود خودش افرادی که سالها در این کمپانی سابقه داشتند رو به راحتی برد او حتی از سد افراد سنگین وزنی چون مارک هنری نیز به راحتی گذشت.

شوتر (Shooter)

به کشتی کج کارانی که تصویری خشن از خود در ذهن هواداران خود به جا گذاشتند و نام آنها همواره با خشونت عجین شده هست در اصطلاح شوتر میگویند.
برای مثال اسم تامی دریمر یا میک فولی یاد آور مسابقات خشن و خونین هست.

اسکرو جاب (Screw Job)

از نظر معنای لغوی در کشتی حرفه ای به معنای نا مناسب و نابه جا میباشد.
این اصطلاح برای نتایج مسابقاتی بکار میرود که مطابق میل تماشاگران نیست حالا این قضیه میتونه با باخت یک استار محبوب اتفاق بیافته. یا مثلا زمانیکه یک مسابقه آیرون من مچ پس از دقایق زیاد تلاش دو استار با نتیجه مساوی به اتمام میرسه.

مارک (Mark)

به طرفداران متعصب و تیفوسی یک سوپراستار مارک آن استار میگویند برای مثال زمانیکه استون کلد در اوج محبوبیت بود تماشاگران زیادی به عشق او به آرنا می آمدند و با گفتن جمله ی معروف وات؟ هیجان خاصی به مسابقه میدادند در اصطلاح مارک گفته میشد.

پاپ (Pop)

به واکنش تماشاگرها به حرکات سوپراستارها در اصطلاح رستلینگ پاپ گفته میشود. حالا این واکنش میتونه تشویق باشه یا هو کردن یک استار.

رف بامپ (Ref Bump)

به سوء استفاده کردن از مصدومیت یا حواس پرتی داور اصطلاحا رف بامپ میگویند.
مثلا وقتی داور مصدومه یا سرگرم کاریه و سوپراستار به طبع هیل از یک وسیله غیر قانونی برای جلو بردن کار خودش استفاده کنه به طوریکه داور متوجه نشه رف بامپ میگویند.
خلاف قوانین؟! تکراری؟! بی کیفیت؟! اسپمزا؟! اسپم؟!کم محتوا؟!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ویلای دو خوابه و ارزان قیمت در نزدیکی دریا در شهر رامسر (:
پاسخ
 سپاس شده توسط ɪᴄᴇ
آگهی
#2
پر از غلط املایی اگه خواستی بگو بهت بگم درست کنی 
یا خودت ویرایش کن
اصطلاحات کشتی کج 1
پاسخ
#3
(28-05-2020، 13:42)Scarz نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
پر از غلط املایی اگه خواستی بگو بهت بگم درست کنی 
یا خودت ویرایش کن

خودم تایپ نکردم از یه وبلاگ کپی نمودم
خلاف قوانین؟! تکراری؟! بی کیفیت؟! اسپمزا؟! اسپم؟!کم محتوا؟!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ویلای دو خوابه و ارزان قیمت در نزدیکی دریا در شهر رامسر (:
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اصطلاحات خفن کوچه بازاری(طنز)
  گیف های کشتی کجی
Music طراحی های سیاه و سفید از کشتی گیران کشتی کج
  نامرد ترین و هیل ترین کشتی کج کاران
  جوک های خنده دار کشتی کجی XD قسمت ۱
  جدید ترین اخبار و نتایج کشتی کج
  کشتی کج میبینی؟پس بیاتو...چرا نداره میگم بیاتوووو
Information اصطلاحات ولغات در چت روم
  جملات و اصطلاحات روزمره زبان انگليسي در مورد فرودگاه و هواپيما
  اصطلاحات نرم افزاری موبایل

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان