امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مرز پررنگ راست و دروغ/ کی‌روش ۲۰ درصد پاداش جام جهانی را گرفت!

#1
مرز پررنگ راست و دروغ/ کی‌روش ۲۰ درصد پاداش جام جهانی را گرفت! 1

مهدی تاج برخلاف اظهارات مدیران فدراسیون فوتبال می‌گوید ۲۰ درصد از پاداش جام جهانی روسیه مطابق مصوبه هیات رئیسه به کی‌روش پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا،‌ صحبت‌های افشاگرانه مهدی تاج درباره روند مذاکره با ویلموتس و ثبت قرارداد با این مربی، یک نکته جالب و عجیب درباره قرارداد کارلوس کی‌روش داشت که تمام اظهارات مسئولان فدراسیون فوتبال تا قبل از این را زیر سوال می‌برد.

رئیس سابق فدراسیون که درباره میزان پاداش‌های پرداختی به مارک ویلموتس با مجری برنامه فوتبال برتر بحث و جدل می‌کرد، ناخواسته به ماجرای پاداش‌های کی‌روش پرداخت و گفت که به سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی ۲۰ درصد از پاداش حضور ایران در جام جهانی روسیه پرداخت شده است!(لینک مصاحبه)

بعد از این اتفاق، او در مقام دفاع از خودش و مدیران فدراسیون فوتبال که ۲۰ درصد از پاداش جام جهانی را به کی‌روش پرداخت کردند، گفت با توجه به دستاوردهای مالی و همینطور تزریق شادی به جامعه، این ۲۰ درصد ارزش داشته است.

با این حال موضوع اصلی در این اتفاق این نیست که با چه دلایلی به کی‌روش ۲۰ درصد پاداش جام جهانی پرداخت شده بلکه موضوعی که کمتر به آن توجه شد، ادعاهای ضدونقیض مدیران فدراسیون فوتبال درباره پرداخت این مبلغ به کی‌روش است و بارها از سوی فدراسیون تکذیب و رد شده است!

* تکذیب پرداخت ۲۰ درصد پاداش جام جهانی به کی‌روش

وقتی حدود دو ماه قبل اسناد مالی فدراسیون فوتبال توسط فیفا منتشر شد، پرداخت‌ها حاکی از انتقال ۲۵ درصد از پاداش جام جهانی به حساب کی‌روش و دستیارانش بود که این اتفاق در تناقض با قرارداد کی‌روش با فدراسیون و بند پرداخت ۱۰ درصد قرارداد به او است.

به همین دلیل سوالاتی برای اهالی رسانه‌ و فوتبال پیش آمد که آیا فدراسیون فوتبال بیش از ۱۰ درصد را به سرمربی سابق تیم ملی پرداخت و از اطلاع‌رسانی به فوتبالی ها پنهان کرده است یا خیر؟

در پی این حواشی و شایعات، علی سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسائل، پرداخت ۲۰ درصد به کارلوس کی‌روش را زیر سوال برد و چنین ادعایی را رد کرد. او تاکید کرد که ۱۰ درصد از مبلغی پرداختی مربوط به پاداش و مابقی مربوط به حقوق عقب مانده کی‌روش از قبل از جام جهانی تا جام ملت های آسیا دانست. (لینک مصاحبه)

*رد اظهارات تاج توسط کفاشیان

برخلاف تکذیب فدراسیون فوتبال، مهدی تاج می‌گوید پرداخت ۲۰ درصد از پاداش جام جهانی به کی‌روش طبق مصوبه هیات رئیسه فدراسیون بوده است اما در سوی مقابل، علی کفاشیان، نایب رییس اول فدراسیون که در زمان تمدید قرارداد با سرمربی پرتغالی هنوز فدراسیون را ترک نکرده بود، این بند را رد کرده است.

کفاشیان همانند خزانه دار فدراسیون فوتبال می‌گوید « بنده در جریان این پرداخت نبودم و واریز چنین رقمی هم به من اعلام نشده بود. طبق قرارداد این رقم ۱۰ درصد از پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۸ بود که باید از سوی فیفا پرداخت می‌شد».

*چه کسی راست می گوید؟

تناقض در اظهارات تاج و کفاشیان به عنوان دو عضو هیات رئیسه در زمان امضای قرارداد یا کی روش از دیگر اتفاقاتی است که در فدراسیون فوتبال به وفور یافت می شود. از طرفی خزانه دار فدراسیون هم می گوید ۱۰ درصد پاداش فدراسیون فوتبال در جام جهانی به کی روش پرداخت شده نه ۲۰ درصد.

البته نکته قابل تأمل در اظهارات خزانه دار فدراسیون که می تواند اظهارات او را زیر سوال ببرد، ادعای پرداخت حقوق کی روش از جام جهانی تا جام ملت ها توسط فیفا است که صحت ندارد چرا که بارها فدراسیون اعلام کرده مبلغ ۹۰۰ هزار یورویی توسط AFC پرداخت شده است.

آن‌طور که از کی روش شناخت وجود دارد، او فردی نیست که بدون امضای قرارداد با فدراسیون، مبلغی را دریافت کند که او را در آینده زیر سوال ببرد و اگر ۲۰ درصد هم از پاداش جام جهانی به او پرداخت شده باشد، براساس گفته های تاج براساس قرارداد است.

در چنین وضعیتی که مشخص نیست حقیقت چیست و حق با چه کسی است، باید حرف چه کسی را باور کرد؟
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ریسک دروازه‌بان لوانته پیروزی را از رئال گرفت (عکس)
  دومین شکست جوانان بسکتبال ایران در جام‌جهانی
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  پرسپولیسی‌ها پاداش گرفتند
  غیبت پرسش‌برانگیز ایران در جام جهانی FIFAe
  تمجید اتحادیه جهانی از ستاره کشتی ایران/ گرایی: به این نمایش افتخار می کنم
  رکورد جهانی استراماچونی در اینستاگرام
  فوری: بحرین میزبان ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی
  اینفانتینو: تحریم جام جهانی 2022 راه به جایی نمی‌برد
  زمان بازی‌های تیم ملی ایران اعلام شد/ برگزاری مسابقات انتخابی جام‌جهانی به طور متمرکز

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان