امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تقلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به یک‌سوم روزهای آغازین شیوع کرونا

#1
تقلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به یک‌سوم روزهای آغازین شیوع کرونا 1

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن هشدار در خصوص کم‌توجهی مردم به هشدارهای وزارت بهداشت از کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: در دوره اوج شیوع کووید19 و در اردیبهشت ماه سال جاری بیش از 90 درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند، اما این شاخص امروز به زیر 30 درصد رسیده است.

دکتر نوید دانایی در جمع خبرنگاران از این کاهش محسوس به عنوان یک خطری جدی نام برد و اظهار کرد: این روزها متاسفانه توجه مردم نسبت به ویروس کرونا با تصور اینکه این ویروس ضعیف‌تر و کم خطرتر شده، کم شده است.

وی خواستار توجه بیشتر رسانه‌ها به این مهم شد و افزود:در چنین شرایطی وظیفه همه ما و به‌ویژه اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی برای اطلاع رسانی و باز گرداندن توجه مردم به موضوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، سنگین تر از گذشته شده است.

وی با اشاره به خطر بالقوه تؤأمان شدن شیوع احتمالی کروناویروس و آنفلولانزا در فصل پاییز خاطرنشان کرد: با وجود اینکه به مرحله مدیریت کرونا در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان رسیدیم، اما باید برای ماه‌های آینده به ویژه فصل پاییز که همراهی ویروس کرونا با سایر بیماری‌ها مانند آنفولانزا و ..خطر آفرین است، هوشیارتر باشیم.

دکتر دانائی با تاکید مجدد بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ، از هم‌وطنان و هم استانی های سمنانی خواست همچنان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و از برگزاری مراسم‌ها و اجتماعات گروهی و خانوادگی خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به توسعه خدمات آزمایشگاهی در این استان اضافه کرد: بهره برداری از آزمایشگاه تشخیصی مولکولی کرونا ویروس در استان منجر به ارائه خدمات مناسب تر و سریع‌تر به بیماران و مبتلایان به کرونا در در استان شده است.

این پزشک فوق‌تخصص گفت: تجهیز آزمایشگاه مرجع سلامت دانشگاه به دستگاه‌های پیشرفته، باعث ارتقاء خدمات تشخیصی ‌با کیفیت‌تر به شهروندان هم‌استانی شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: آزمایشگاه مرجع سلامت که با همت معاونت های بهداشتی، آموزشی، تحقیقات و فناوری و جمعی از اعضای هیات علمی به بهره برداری رسیده ،امروز به عنوان آزمایشگاه مرجع در استان فعالیت می‌کند. تجهیز این آزمایشگاه به امکانات و تجهیزات مدرن روز و ایجاد آزمایشگاه ویروس شناسی نیز با همین هدف انجام شده است.

دکتر دانائی از تلاش برای توسعه آزمایشگاه‌ها در این استان خبر داد و اظهار کرد: آزمایشگاه ژنتیک، توسعه قابل توجه آزمایشگاه‌های میکروب شناسی، ایمونولوژی و بیوشیمی و...از برنامه‌های این دانشگاه در سال جاری است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کرونا هوای زمین را خنک کرد
  خرین آمار کرونا: ۲۸۴ فوتی/ حال ۵۷۹۶ وخیم است
  تعیین نوبت دریافت واکسن کرونا دربریتانیا: ملکه در اولویت دوم و نخست وزیر در اولویت نه
  تعرفه آزمایش کرونا اعلام شد
  کرونا؛ واکسیناسیون گسترده در بریتانیا آغاز شد
  این مرد پس از بهبود از کرونا ۱۰۴ سالگی خود را جشن گرفت
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است
Heart درس‌های زیادی از کرونا آموختم/ واهمه‌ای از این ویروس ناشناخته نداشته باشید
Heart دانسته‌ها و ندانسته‌های ما درباره ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا
Heart صحبت‌های ملانیا ترامپ درباره وضعیت سلامتی‌اش پس از کرونا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان