امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کرمانی‌ها رعایت نکنند، در ۱۰ روز آینده با مرگ و میر بالا روبرو خواهیم شد

#1
کرمانی‌ها رعایت نکنند، در ۱۰ روز آینده با مرگ و میر بالا روبرو خواهیم شد 1

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که میزان شیوع بیماری کرونا در روزهای آینده، به رفتار مردم بستگی دارد، اظهار کرد: به شدت هشدار می دهیم اگر مردم مسائل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و پرهیز از حضور در اجتماعات و مراسمات را رعایت نکنند، در حدود ۱۰ تا ۱۴ روز آینده وضعیت استان کرمان همانند وضعیت کنونی استان هرمزگان خواهد شد به‌گونه‌ای که میزان مرگ و میر و تعداد بستری‌های ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ بالا رفته به‌طوری که بیمارستان‌ها نیز نمی توانند پاسخگوی بیماران باشند.

دکتر "سیدوحید احمدی‌طباطبایی" در گفت‌وگو با ایسنا، به تحلیل وضعیت اپیدمی کرونا در استان کرمان پرداخت و گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط وزارت بهداشت، تا ۲ ماه گذشته حدود ۸۰ درصد مردم توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند ولی اکنون متاسفانه حدود ۲۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی با تاکید برآنکه کووید ۱۹ از بیماری‌های است که هنوز واکسن و درمان خاصی برای آن نداریم، تصریح کرد: رفتار اجتماعی مردم مهمترین عامل در کنترل و پیشگیری از ابتلای به این ویروس می‌باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به علل افزایش مبتلایان کروناویروس در استان کرمان اشاره و افزود: هم مرزی استان کرمان با استان‌های که شیوع این ویروس در آنها بالا است(هرمزگان و سیستان و بلوچستان) یکی از علل افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان بوده زیرا برخی از ساکنین این استان‌ها در مناطق ییلاقی استان کرمان مانند بخش های ساردوئیه، دهبکری، بافت و ... باغ یا خانه داشته و با سفر خود به این مناطق باعث انتقال ویروس به استان شده و در نتیجه آلودگی در استان کرمان پیشرفت قابل توجهی داشته به طوری که در استان کرمان که اکثر قسمت‌های آن تا چند هفته قبل سفید یا حداکثر زرد بود، اکنون جزء مناطقی از کشور است که دیگر منطقه سفید کرونایی ندارد و مناطق آن اکثرا قرمز و در برخی موارد زرد شده است.

احمدی طباطبایی با بیان این مطلب که میزان شیوع بیماری کرونا در روزهای آینده، به رفتار مردم بستگی دارد، اظهار کرد: به شدت هشدار می دهیم اگر مردم مسائل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و پرهیز از حضور در اجتماعات و مراسمات را رعایت نکنند، در حدود ۱۰ تا ۱۴ روز آینده وضعیت استان کرمان همانند وضعیت کنونی استان هرمزگان خواهد شد به‌گونه‌ای که میزان مرگ و میر و تعداد بستری‌های ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ بالا رفته به‌طوری که بیمارستان‌ها نیز نمی توانند پاسخگوی بیماران باشند.

وی با اشاره به علائم بیماری کرونا عنوان کرد: کووید ۱۹ یک بیماری تنفسی است و شایع‌ترین علائم آن تب، گلو درد و سرفه بوده که ممکن است با علائم گوارشی نیز همراه شود اما علامتی که در این بیماری خیلی مهم است، سرفه‌هایی بوده که باعث تنگی نفس در بیمار می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به این سوال که چه کسانی باید از ماسک استفاده کنند؟ اظهار کرد: براساس توصیه های اخیر سازمان جهانی بهداشت افراد بیمار، افرادی که با بیماران در تماس هستند و همچنین افراد گروه های پر خطر شامل افراد با سن بالای ۶۰ سال و افراد دارای حداقل یک بیماری زمینه‌ای؛ گروه هایی هستند که باید از ماسک جراحی یا پزشکی استفاده کنند.

احمدی طباطبایی ادامه داد: سازمان بهداشتی جهانی نیز اخیرا توصیه کرده است که مناطقی که گسترش ویروس در آنها بالا بوده و دارای وضعیت قرمز هستند، افراد ساکن در این مناطق بهتر است در صورت عدم رعایت فاصله اجتماعی مردم از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کنند.

وی با بیان اینکه میزان سرایت‌پذیری ویروس کرونا در استان کرمان هم اکنون به بیش از یک نفر رسیده است، تصریح کرد: پاییز امسال پرچالش خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به این سوال که بیشترین مبتلایان و فوتی‌ها ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ متعلق به شمال استان است یا جنوب؟ گفت: برخی از موارد فوتی ما متعلق به استان‌های دیگر مثلا سیستان و بلوچستان و شهر ایرانشهر می‌باشد اما در هر صورت تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در شمال و جنوب استان تقریبا یکسان است.

احمدی طباطبایی با انتقاد شدید از بی‌خیالی مردم در این روزها و تصوری مبنی بر تمام شدن کرونا گفت: مردم باید از طریق حفظ فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی (رعایت فاصله یک و نیم متری)، باز گذاشتن پنجره ها به منظور تهویه هوای داخل منزل و یا محیط کار، استفاده از ماسک در مکان های شلوغ، شستشوی مکرر دست‌ها و دست نزدن به بینی و چشم‌ها احتمال انتقال ویروس را در هر تماسی پایین بیاورند همچنین عدم و کاهش حضور در ازدحام‌ها و کاهش تماس‌های غیر ضروری با سایر افراد به ‌طوری‌که در مهمانی شلوغ شرکت نکرده و یا مهمانی آنها حداکثر با ۸ نفر و حتی ‌الامکان در فضای باز باشد، می تواند در کاهش انتقال و شکستن زنجیره ویروس در جامعه بسیار موثر باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: همچنین به شدت توصیه می شود که افراد با کوچکترین علامتی مانند تب، سرفه، گلو درد، احساس کوفتگی و ... در منزل بمانند و تماس‌های خود را با اعضای خانواده کم کنند و به مراکز منتخب دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای آزمایش تشخیصی کووید ۱۹ باید مبلغ یک میلیون تومان، توسط فرد به عنوان هزینه آزمایش پرداخت شود؟ اظهار کرد: به هیچ عنوان چنین موضوعی صحت ندارد. آزمایش تشخیصی کووید ۱۹ در کرمان کاملا رایگان و فقط در مراکز دولتی انجام می‌شود اما ممکن است در شهرهای بزرگ مراکز خصوصی نیز این آزمایش را انجام دهند که نرخ این آزمایش در مراکز خصوصی نیز حدود ۴۰۰ هزار تومان است که تاکنون مراکز خصوصی جهت انجام آزمایش تشخیصی کرونا در کرمان راه‌اندازی نشده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  طلا در سال آینده کدام مسیر را برمی‌گزیند؟
  عوامل اجرای موسیقی خیابانی بدون رعایت الزامات فرهنگی و بهداشتی در ایلام دستگیر شدند.
  اعلام گزارش آسیه پناهی تا دو روز آینده/ درباره علت مرگ منصوری فعلا نمی‌توان نظر قطعی
  بی‌توجهی بعضی‌ها به رعایت نکات بهداشتی از کجا آب می‌خورد؟
  تقلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به یک‌سوم روزهای آغازین شیوع کرونا
  تهران در رعایت پروتکل‌های فاصله گذاری اجتماعی پایین‌ترین استان
  مرحله سوم مدیریت مقابله با بیماری کووید 19، سازگاری با کرونا با رعایت کامل دستورالعمل
  فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی رعایت نشد
  روحانی: برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام فعالیت‌های آموزشی سال آینده در کنار کرونا انج

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان