امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اصلاحات در کابینه الجزایر

#1
Heart 
به نقل از شبکه خبری الجزیره، عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر ضمن انجام اصلاحات جزئی عبدالمجید عطار را به عنوان جانشین محمد عرقاب، وزیر انرژی انتخاب کرد. عطار در دوره ریاست جمهوری عبدالعزیز بوتفلیقه بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ وزیر آب بود.

ایمن عبدالرحمان، رئیس بانک مرکزی الجزایر نیز به عنوان وزیر دارایی جانشین عبدالرحمان راویه، عبدالحمید حمدان، وزیر کشاورزی و عبدالباقی بن زیان، وزیر علوم و تحقیقات شد.

تبون همچنین اصلاحاتی را در برخی وزارت‌خانه‌ها اعمال کرد و سلیمه سواکری را به عنوان وزیر ورزش نخبگان انتخاب کرد و به این ترتیب ششمین زن وارد کابینه دولت الجزایر شد.

رئیس جمهوری الجزایر دوم ژانویه کابینه خود را تشکیل داد و در آن چهره هایی حضور دارند که در انقلاب مردمی علیه سران نظام بوتفلیقه در سال ۲۰۱۹ سردمدار بودند.

در تحولی دیگر، دستگاه قضایی نظامی الجزایر واسینی بوعزه، مدیر سابق سازمان اطلاعات داخلی را با اتهام اهانت به نهاد قانونی و در اختیار داشتن اسلحه به هشت سال زندان محکوم کرد.

همچنین وزارت کشور الجزایر حزب "تجمع برای فرهنگ و دموکراسی"، بارزترین حزب مخالف سیاسی این کشور را به ارجاع به دستگاه قضایی، انحلال آن و نیز ابطال مجوز فعالیت این حزب تهدید و اعلام کرد، دولت نقض‌های مکرر و مغایر با قانون اساسی این حزب را که تهدیدی بر امنیت کشور بوده و فضا را برای فعالیت تشکیلات غیرقانونی فراهم می‌کند، ثبت کرده است.

حزب مذکور در جریان تظاهرات مردمی در سال ۲۰۱۹ به فعالان و اعضای خود اجازه می‌داد در این تظاهرات در مقر حزب که در مرکز پایتخت قرار دارد، ساکن شوند و همین مسأله ناراحتی مقامات الجزایر را موجب می‌شد و دولت چند ماه پیش از حزب "تجمع برای فرهنگ و دموکراسی" خواست مبلغی را بابت این استفاده از این مکان بپردازند چرا که یک ملک دولتی است که حزب از سال ۱۹۸۹ آن را اجاره کرده است.

این وزارت‌خانه با بیان اینکه، حزب تجمع برای فرهنگ و دموکراسی خواستار راه‌اندازی تجمع‌ها و تظاهرات بدون مجوز شده که مانع از فعالیت عادی نهادها می‌شود، از این حزب خواست از انجام نقض‌ها خودداری کرده و فعالیت سیاسی خود را با قانون اساس هم‌سو کند. حزب تجمع برای فرهنگ و دموکراسی نیز در واکنش به این تهدید وزارت کشور آن را نبرد ناموفق دیگری در جنگی دانست که دولت علیه این حزب "ترقی‌خواه و مبارزان آن" اعلام کرده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  الجزایر در طول عید فطر تدابیر مقابله با کرونا را اجرا می‌کند
Heart لیست اسامی کابینه الکاظمی به دست پارلمان عراق رسید
Heart مرعشی: حرفی از کنار گذاشتن رئیس دولت اصلاحات نیست
Heart نتانیاهو مأمور تشکیل کابینه شد
Heart اصلاحات زنده به نقد
  خبر مهم وزیر اطلاعات: یک عضو کابینه دولت متخاصم را در اختیار گرفتیم
  مدعیان اصلاحات و ماست‌مالی کردن حقوق‌های نجومی
  شمارش معکوس برای تغییر کابینه/از وزارت ورزش و جوانان گرفته تا وزارت صنعت معدن و تجارت
  واکنش دولت به سخنان سخنگوی قوه قضائیه در مورد ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات
  عبدی وعبور از اصلاحات؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان