امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سولفات پتاسیم

#1
سولفات پتاسیم (به انگلیسی: Potassium sulfate) با فرمول شیمیایی K۲SO۴ یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۲۴۵۰۷ است. که جرم مولی آن 174.259 g/mol می‌باشد. شکل ظاهری این ترکیب، جامد سفید است.
Everything is Temporary(:
پاسخ
 سپاس شده توسط anoosh2
آگهی
#2
سولفات پتاسیم با ۴۱ تا ۴۴ درصد پتاسیم یکی از بهترین کودهای پتاسیمی است که تاکنون به بازار کشاورزی ایران وارد شده است و این کود از اثر اسید سولفوریک بر کلرور پتاسیم بدست می‌آید و در زمانی که یون کلر برای گیاه زیانبار باشد بهتر است پتاسیم به صورت سولفات استفاده شود.
پتاسیم با پوشش گوگردی به صورت یون سولفات در محلول خاک وجود داشته و به علت داشتن بارمنفی جذب ذرات خاک نمیشود، اکسید و احیاء گوگرد درخاک بیولوژیکی بوده و میکرو ارگانیسمهای خاک میتوانند گوگرد را به یون سولفات تبدیل و قابل استفاده برای گیاه نمایند.
همچنین سولفات پتاسیم را میتوان به عنوان منشاء تامین پتاسیم و گوگرد در کشتهای هیدروپونیک بهکار برد و پتاسیم موجود در سولفات پتاسیم ارزانترین روش برای القاء مقاومت به سرمازدگی در درختان میوه و گیاهان زراعی است.
به علاوه اندازه بسیار ریز ذرات این کود، مانع از ایجاد رسوب در سمپاش و سیستمهای آبیاری شده و استفاده از آن را فارغ از هرگونه مشکل میکند.
پاسخ
 سپاس شده توسط SɪʟᴠᴇʀMɪɴᴅ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان