امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آخرالزمان به روایت امیرالمؤمنین..

#1
Exclamation 
پس از رحلت رسول‌خدا(ص) طرح آموزه‌های مهدویت، از سوی امام علی‌(ع)ادامه یافت، پس از طرح مباحث عام در قرآن و آموزش‌های گسترده و همه‌ جانبه رسول‌(ص)، طرح این آموزه‌ها از سوی سایر ائمه هدی(ع) نیز ادامه یافت، تأکید بر وقوع فتنه‌ها و شمارش آن‌ها تا قیام قائم، ترسیم اوضاع بد آینده و عصر غیبت و حکمت آن؛ جامعه جوان شیعی در عصر خلافت علی(ع) از حضور امام معصوم بهره‌مند است و تصویری از آینده پرفراز و نشیب خود ندارد؛ آینده‌ای که در آن حکومت‌های جور با فتنه‌های رنگارنگ، این جامعه جوان را به چالش خواهد کشید. بی‌خبری و ناآمادگی برای آینده می‌تواند زمینه‌ساز حرکت‌های کور باشد و انحطاط و انهدام را به دنبال آورد.
در این میان تأکیدهای علی(ع)بر وقوع فتنه‌های گسترده در آینده، شناخت و توجه، آمادگی و حتی انتظار را به دنبال آورد و ظرفیت و تحمل را افزایش داد، این آگاهی‌های پیشاپیش حتی توانست ایمان و تسلیم مؤمنان را افزایش دهد، به مناسبت عید سعید غدیرخم تنها به گوشه‌ای از احادیث مهدوی امیرالمؤمنین(ع) اشاره می‌کنیم:
[b]آخرالزمان به روایت امیرالمؤمنین.. 1

[/b]

[b]*امام علی(ع) از نسب امام مهدی(عج) می‌گوید
در لابلاى سخنان امام على(ع) روایات زیادى در زمینه معرفى نسب امام زمان‏(عج) به چشم مى‏‌خورد که به یک بیان مجموعه این قبیل از روایات به سه دسته تقسیم مى‏‌شوند. در بخشى از آن‌ها او را فرزند خودشان معرفى مى‏‌کنند، در قسمتى دیگر آن حضرت را از فرزندان حضرت فاطمه‏(س) و بالاخره در دسته‏‌اى از روایات حضرت مهدى‏(عج) را از اولاد امام حسین‏(ع) معرفى کرده‏‌اند.
امام محمدباقر(ع) مى‏‌فرمایند: امیرالمؤمنین على بن ابیطالب‏(ع) وقتى که از جنگ نهروان به کوفه برگشتند، براى مردم خطبه‏‌اى خواندند... در آن خطبه نخست خدا را سپاس گفتند و درود به روان پیامبر(ص) فرستادند و نعمت‏‌هایى را که خداوند به رسولش و بر خود آن حضرت عنایت کرده است یکى یکى شمردند، سپس در ادامه فرمودند: از جمله نعمت‏‌هاى خداوند بر من آن است که مهدى این امت از فرزندان من است.
زر بن حبیش شنید که على بن ابیطالب‏(ع) مى‏‌فرمود: مهدى مردى از ما اهل بیت و از فرزندان حضرت فاطمه زهرا است.
امام رضا(ع) از پدر بزرگوارش موسى بن جعفر(ع) و او نیز از پدرش... او از امام حسین‏(ع) و آن حضرت از امیرالمؤمنین على بن ابیطالب‏(ع) روایت کرده است که آن حضرت خطاب به امام حسین‏(ع) فرمودند: نهمین فرزند تو اى حسین! قائم بر حق(مهدى‏) است.
*امام علی(ع) آخرین ذخیره الهی را چگونه صدا می‌کردند
در مجموعه سخنان امام على‏(ع) با روش‏‌هاى مختلفى از نام مبارک امام زمان‏(ع) یاد مى‏‌شود. در یک مورد تصریح به نام آن حضرت غیر جایز دانسته شده است، در مورد دیگر از آن با اشاره سخن به میان مى‏‌آید و بالاخره در مورد دیگر به صراحت نام مخصوص بیان مى‏‌شود.
جابربن یزید جعفى مى‏‌گوید: از امام باقر(ع) شنیدم که مى‏‌فرمود: روزى عمر بن خطاب به امیرالمؤمنین‏(ع) گفت: اى پسر ابوطالب! نام مهدى چیست؟ آن را براى من بیان کن.
امام على‏(ع) فرمود: اسم او را نمى‏‌گویم، چون حبیب و خلیل من(رسول اکرم(ص)) با من عهد کرده است اسم او را براى کسى بیان نکنم تا اینکه خداوند وى را مبعوث و ظاهر گرداند و این از امورى است که خداوند عزّوجلّ علم آن را نزد پیامبرش امانت و ودیعه نهاده است.
«...عن على بن ابیطالب قال: المهدى مولده بالمدینة من اهل بیت النبى اسمه اسم نبى»، امام علی(ع) فرمودند: مهدى در مدینه به دنیا مى‏‌آید، او از اهل بیت پیامبر اکرم(ص) است و هم اسم با یکى از پیامبران است.
«عن على‏(ع) قال: اسم المهدىُّ محمد»، حضرت على‏(ع) فرمود: اسم حضرت مهدى‏، محمد است.
*احوال مردم آخرالزمان
شاید بتوان گفت که بیشترین مطالب مربوط به معارف امام زمان‏(عج) از زبان حضرت على‏(ع) نقل شده است، به تبیین اوضاع آخرالزمان و وقایعى که در آن دوره پیش مى‏‌آید اختصاص دارد، آن حضرت ضمن تشریح آن پیشامدها چگونگى مقابله با آن‏‌ها را نیز بیان مى‏‌کنند، این حوادث شامل مسائل فرهنگى، اجتماعى، اخلاقى، تربیتى و طبیعى مى‏‌شود.
روزى خواهد آمد که در آن سخن‌چین‏‌ها مقرب خواهند شد و افراد بدکار، زیرک خوانده مى‏‌شوند، افراد باانصاف را ناتوان به حساب مى‏‌آورند، صدقه و انفاق در راه خدا را غرامت پندارند و صله‌رحم و آمد و شد با خویشاوندان را با منت انجام مى‏‌دهند و بندگى و اطاعت خدا را وسیله فخرفروشى براى مردم قرار مى‏‌دهند. در چنین زمانى حکومت با مشورت زنان و امارت کودکان و تدبیر خواجگان انجام مى‏‌گیرد.
اصبغ بن نباته مى‏‌گوید: شنیدم که امیرالمؤمنین‏(ع) فرمودند: در آخرالزمان که بدترین زمان‌ها است، در موقعى که روز قیامت نزدیک شود، زنانى ظاهر مى‏‌شوند بدون حجاب، در حالى که زینت‏‌هاى آن‏‌ها پیداست، در انظار عمومى رفت و آمد مى‏‌کنند، آن‏‌ها از دین خارج مى‏‌گردند،(به احکام دینى پایبند نیستند) و به امور فتنه‏‌انگیز وارد مى‏‌شوند و به سوى شهوات و لذت‏‌جویى‏‌ها روى مى‏‌آورند، حرام‏‌هاى خدا را حلال مى‏‌شمارند. اینگونه از زنان در جهنم خواهند ماند.


منبع: فارس
[/b]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
LIFE
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth آخرالزمان نزدیک است‌! ویدئو ایلان ماسک مطرح شد.
  مصائب فرهنگی آخرالزمان
Brick نشانه های بزرگ ترین فتنه آخرالزمان
  باقي ماندن 5 نشانه از 1200 نشانه‌ آخرالزمان
  وعده قرآنی نابودی صهیونیسم در آخرالزمان
  عکس های آخرالزمان
  اۅضآع مردم در آخرالزمان
  آخرالزمان
Rainbow برخی نشانه های آخرالزمان
  چهار اشتباه رایج در روایت وقایع عاشورا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان