امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

وست تگزاس اینترمیدیت

#1
وست تگزاس اینترمیدیت (به انگلیسی: West Texas Intermediate) که به‌طور مخفف WTI نیز گفته می‌شود نوعی نفت سبک است که به عنوان محک یا شاخص برای قیمت‌گذاری نفت در بازارهای جهانی استفاده می‌شود. دلیل اصلی این نام‌گذاری آن است که این نفت سبک در غرب تگزاس استخراج می‌شود.

قیمت هر بشکه نفت این شاخص برای تحویل در ماه مه ۲۰۲۰، در جریان معاملات بازارهای جهانی، بزرگ‌ترین سقوط روزانه خود را تجربه کرد و با ۳۱۶ درصد کاهش به منفی ۳۹ دلار و ۵۵ سنت رسید که رقمی بی‌سابقه در طول تاریخ به‌شمار می‌رود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت اغلب در گزارش‌های مربوط به قیمت نفت، در کنار قیمت نفت خام برنت از دریای شمال درج شده‌است. سایر نشانگرهای مهم نفتی شامل نفت خام دبی، نفت خام عمان، نفت اورال و سبد مرجع اوپک است. وست تگزاس اینترمیدیت سبک‌تر و شیرین تر است و دارای گوگرد کمتری نسبت به برنت است و نسبت به نفت دبی یا عمان بسیار سبک‌تر و شیرین تر است.

قیمت‌های نامتعارف
در ۱۳ آوریل ۲۰۰۷، بلومبرگ ال.پی. در گزارشی با مطالعهٔ برادران لمن اظهار داشت که قیمت WTI معیار خوبی برای قیمت جهانی نفت نیست. در ۲۴ مه ۲۰۰۷، قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت ۶۳٫۵۸ دلار در هر بشکه بود در حالیکه قیمت نفت برنت ۷۱٫۳۹ دلار در هر بشکه بود. این ناهنجاری شاید به دلیل کمبود موقتی ظرفیت پالایش رخ داده‌است.

در ۲۰ آوریل ۲۰۲۰، قرارداد ماه مه WTI با قیمت -۳۷٫۶۳ دلار در هر بشکه بسته شد در حالی که قرارداد ژوئن با ۲۰٫۴۳ دلار در هر بشکه بسته شده بود. قیمت‌ها عمدتاً به دلیل بیماری همه گیر کروناویروس ۲۰۱۹، که باعث کاهش تقاضا شد، کاهش یافت و مشکلات مربوط به ذخیره‌سازی و انقضای قرارداد ماه مه در روز بعد منجر به کاهش معاملات شد.
Everything is Temporary(:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حفاری گاز مسبب زلزله‌های پیاپی در تگزاس + تصاویر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان