امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کارگردان « Ad Astra » : انتقاد از جنبه های علمی فیلم احمقانه بود!

#1
کارگردان « Ad Astra » : انتقاد از جنبه های علمی فیلم احمقانه بود! 1


گری در فیلم «به‌سوی ستارگان» با مسائل علمی بازی کرد تا داستان را به اندازه‌ی کافی جذاب نگه دارد. علمی بودن فیلم‌های فضایی چقدر اهیمت دارد؟

به دنبال اکران «به‌سوی ستارگان»  به کارگردانی «جیمز گری» در پاییز گذشته، فیلم به علت وجود چندین خطای علمی با انتقاد شخصیت‌هایی چون «نیل دی‌گراس تایسون» مواجه شد. «ان‌بی‌سی‌ نیوز» نیز مقاله‌ای تحت این عنوان «اشتباه «به‌سوی ستارگان» و «برد پیت» در مورد سفر فضایی چه بود» منتشر کرد، در حالی که مجله‌ی «اسکوایر» جنبه‌های علمی فیلم را بررسی و ادعا کرد که راه رفتن یک فضانورد در میان حلقه‌های سیاره‌ی نپتون ناممکن است. اما به اعتقاد گری، این انتقادات علمی فریب‌آمیز و احمقانه‌اند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، گری اخیراً در مصاحبه‌ی زنده‌ای از طریق اینستاگرام اعتراف می‌کند که تمامی بحث‌ها در مورد خطاهای علمی فیلم «به‌سوی ستارگان» او را آزرده زیرا نکته‌ی اصلی در مورد داستانی که قصد بازگویی‌اش را داشته نادیده گرفته شده. در این فیلم «برد پیت» نقش فضانوردی را بازی می‌کند که به سراسر منظومه‌ی شمسی سفر می‌کند تا پدر ناپدیدشده‌اش را پیدا کند.

گری در مورد فیلم می‌گوید: «ما سعی داشتیم نوعی داستان خیالی و حکایتی در فضا روایت کنیم. افراد زیادی از فیلم انتقاد کردند و در بسیاری از مواقع رودررو به من چیزهایی گفتند. خیلی جالب است. …همه نزد من می‌آمدند و مثلاً می‌گفتند: «از این جنبه‌ی فیلم تو متنفر بودیم که…» بسیاری از مواقع مسائلی منطقی مطرح می‌کردند، اما یکی از چیزهایی که مرا در مورد «به‌سوی ستارگان» آزرد این بود که مردم می‌گفتند: «بر اساس حقایق علمی موی بازیگر باید در جاذبه‌ی صفر در فضا شناور شود یا اینکه او ممکن نیست بتواند در میان حلقه‌های یک سیاره حرکت کند.»

گری در ادامه می‌گوید: «به نظر من، این سطح از انتقاد بسیار احمقانه است. شما وقتی افسانه‌ی ایکاروس را می‌خوانید نمی‌گویید: «موم روی پرها مانع پرواز می‌شود.» البته این گفته صحیح است، اما اساساً استعاره است که اهمیت دارد. ما می‌خواستیم به چیزی افسانه‌ای، تقریباً مثل یک حکایت برسیم و [فیلبردار] «هویته ون هوتما» این مسئله را درک کرد. او فیلم را به این طریق نورپردازی کرد. فیلم از لحاظ بصری مبهوت‌کننده است. افرادی را سراغ دارم که از فیلم خوششان نیامده اما ظاهر آن را کاملاً به خاطر سپرده‌اند. این اتفاق را مدیون جسارت هویته هستیم.»

داستان «به‌سوی ستارگان» برای گری بسیار بیشتر از جنبه‌های علمی فیلم اهمیت داشته تا حدی که او حقایق علمی را نادیده می‌انگارد تا جذابیت احساسی روایت حفظ شود. وقتی در یکی از صحنه‌های کلیدی فیلم شخصیت «برد پیت» می‌گرید، اشک‌های او از گونه سرازیر می‌شوند، در حالی که از لحاظ علمی در جاذبه‌ی صفر باید شناور شوند. گری سال گذشته فاش کرد که درخواست پیت برای علمی نگه داشتن فیلم را رد کرده و به او گفته: «شرمنده رفیق، به همین شکل نگه می‌دارمش. بازیگری تو بیش از حد خوب است.»

گری به زودی فیلم «عصر آرماگدون» (Armageddon Time) را با بازی «کیت بلانشت»، «اسکار آیزک»، «رابرت دنیرو» و «آن هاتاوی» می‌سازد.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  آغاز فیلمبرداری سریال دنباله Band of Brothers توسط کارگردان جیمز باند
  پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید
  کارگردان آکوامن تهیه‌کنندگی فیلم جدید Van Helsing را بر عهده گرفت
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  کارگردان Ex Machina یک فیلم ترسناک جدید و کم هزینه را تولید خواهد کرد
  کارگردان فیلم The Avengers از پروژه سریال The Nevers محصول HBO کناره‌گیری کرد
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  حقوق گل گدوت در فیلم WW84 معادل ۳۳ برابر حقوق او در فیلم Wonder Woman است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان