امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

در صحت و سقم یک لقب تحقیر کننده: پنالدو!

#1
در دیدار پایانی هفته ی سی و چهارم سری آ تیم یوونتوس به لطف درخشش فوق ستاره ی پرتغالی خود، توانست از سد لاتزیو عبور کند و گام بلندی را برای قهرمانی در سری آ بردارد.


در این دیدار در حالیکه نیمه ی اول با نتیجه تساوی بدون گل پایان یافته بود، در دقایق ابتدایی نیمه ی دوم، ضربه ی کریستیانو رونالدو به دست باستوس مدافع لاتزیو برخورد کرد که دنیله اورساتو داور صاحب نام ایتالیایی، پس از بازبینی صحنه، دستور به خطای پنالتی داد که رونالدو ضربه اش را به گوشه سمت راست زد و استراکوشا با وجود اینکه جهت توپ را به درستی تشخیص داده بود، ولی موفق به مهار توپ نشد تا گل اول یوونتوس به ثمر برسد. این سی امین گل کریس رونالدو در این فصل از سری آ بود که البته او 12 گل از این 30 گل را از روی نقطه ی پنالتی به ثمر رسانده است. در ادامه رونالدو یک گل دیگر به ثمر رساند و با وجود اینکه ایموبیله اختلاف را به حداقل رساند، ولی این یوونتوس بود که به لطف بریس رونالدو، خود را به امتیاز 80 رساند تا به لطف اختلاف 8 امتیازی با اینتر، شانس اصلی قهرمانی در این فصل از رقابت های فوتبال در ایتالیا لقب بگیرد. 
 
در صحت و سقم یک لقب تحقیر کننده: پنالدو! 1


رونالدو با این 2 گل به رکورد 51 گل زده در سری آ در طی 2 فصل دست یافت. اما نکته ای که وجود دارد، تعداد بالای پنالتی هایی است که رونالدو در این فصل و فصل قبل به ثمر رسانده است. منتقدین فوق ستاره پرتغالی مدعی هستند که او به لطف ضربات پنالتی است که آمار گل هایش را بالا می برد. رونالدو در این فصل از سری آ دوازده بار پشت ضربات پنالتی قرار گرفته که همه ی این ضربات را به گل تبدیل کرده است. در واقع از مجموع 30 گلی که رونالدو امسال به حریفان یووه زده، 18 تای آن در جریان بازی بوده است. چیرو ایموبیله دیگر گلزن برتر سری آ نیز به مانند رونالدو 30 گله است و دقیقا او نیز 12 گل را از روی نقطه ی پنالتی به ثمر رسانده است.

چنانچه جدول گلزنان سری آ را بدون در نظر گرفتن ضربات پنالتی محاسبه کنیم، ایموبیله و رونالدو 18 گله هستند و نفر دوم کسی نیست جز فرانچسکو کاپوتو بازیکن 32 ساله ی تیم ساسولو که پدیده ی این فصل سری آ بوده است. کاپوتو در این فصل 18 گل برای ساسولو به ثمر رسانده که فقط یک گل او از روی نقطه ی پنالتی بوده است. البته رونالدو در این فصل فوتبالی و در رقابت های جام حذفی یا همان کوپا ایتالیا، در دیدار رفت مقابل میلان که با نتیجه ی مساوی یک – یک به پایان رسید، تنها گل تیمش را از روی نقطه ی پنالتی به ثمر رساند. رونالدو در دیدار برگشت نیز صاحب یک ضربه ی پنالتی شد که ضربه ی او به تیرک دروازه ی دوناروما برخورد کرد.
 
در صحت و سقم یک لقب تحقیر کننده: پنالدو! 1


در فصل گذشته ی سری آ، رونالدو 21 گل برای یوونتوس به ثمر رساند که از این تعداد، 5 گل او از روی نقطه ی پنالتی به ثمر رسید. او در فصل قبل مقابل کیه ورونا یک ضربه ی پنالتی را از دست داد. 

بطور کلی در طول 2 فصل گذشته در ایتالیا، برای هیچ تیمی به اندازه ی یوونتوس پنالتی اعلام نشده است. در این مدت، 25 ضربه ی پنالتی به سود بیانکونری اعلام شده که رونالدو 20 بار پشت این ضربات قرار گرفته و 18 بار موفق به گلزنی شده است. پائولو دیبالا (سه بار)، امره جان و داگلاس کاستا 5 ضربه ی پنالتی دیگر را برای یوونتوس به گل تبدیل کرده اند.
 
در صحت و سقم یک لقب تحقیر کننده: پنالدو! 1


به هر حال زدن ضربات پنالتی خود یک نوع مهارت محسوب می شود که ستاره ی پرتغالی یووه، به خوبی از این فرصت نهایت بهره را می برد. بخصوص اینکه در این مدت، رونالدو پنالتی های حساسی که بعضا در دقایق پایانی برای یوونتوس به دست آمده اند را به گل تبدیل کرده است. به ویژه در دیدار هفته ی گذشته مقابل آتالانتا که با تساوی 2-2 به پایان رسید، ضربات پنالتی رونالدو به کمک بیانکونری آمد و چه بسا اگر رونالدو نبود، اختلاف امتیاز یووه با تیم های پایین تر از خودش، کمتر می بود.
 

در صحت و سقم یک لقب تحقیر کننده: پنالدو! 1

 

در صحت و سقم یک لقب تحقیر کننده: پنالدو! 1

 

در صحت و سقم یک لقب تحقیر کننده: پنالدو! 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آمار خیره کننده هافبک مورد نظر الهلال
  نگران کننده؛خون ریزی بینی کومان حین صحبت(عکس)
  رونالدو خنثی و نا امید کننده. نمره ضعیف برای CR7.
  طارمی؛ تسخیر کننده روح لیگ پرتغال!
  هررا: قهرمانی با چنین شرایطی بسیار ناراحت کننده است
  استکی: قهرمانان بوکس نباید یکدیگر را تحقیر کنند
  شروع امیدوار کننده ملی‌پوشان فوتسال در آسیا
  آمار خیره کننده اوزیل در فصل جاری
  تراشتگن: در پیروزی های پرگل هم خوردن گل بد ناراحت کننده است!
  ایران برترین تیم دریافت کننده و سومین مدافع

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان