امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معجزات قرآن4

#1
شب هر روز با آسمان شب هر روز دیگر تفاوت داشت به همین دلیل اولین نظریاتی که در مورد کره زمین ارائه شد بر این اساس بود که زمین در مرکز عالم قرار دارد و ثابت و بی تفاوت در جای خود است.

طبق نظریه بطلمیوس زمین مرکز عالم است و سیارات با شعاعی که فاصله آن سیاره به دور زمین بود به دور زمین می چرخیدند. این نظریه1700 سال بعد توسط کوپرنیک نقض شد.کوپرنیک تقریبا 40 سال از وقت خود را برای مطالعه زمین شناسی صرف کرد و نظریات کوپرنیک در سال 1543 بعد از مرگش منتشر شدندزیرا کوپرنیک در زمان حیاتش از ترس کلیسا که به شدت به نظریه زمین مرکزی معتقد بوداز ارائه مطالب خود خوداری کرد.

بعد از مرگ کوپرنیک گالیله نظریات خود را در باره حرکت زمین و خورشید و مسطح نبودن زمین با کوپرنیک بسط داد و منتشر کرد اما توسط کلیسا به محاکمه و تفتیش عقاید کشیده شد و برای حفظ جان خود مجبور شد نوشته هایش را پس بگیرد.

نظریه زمین مرکزی بیشتر به حول ثابت بوددن زمین و حرکت نکردن آن استوار بود.

در آیات متعددی از قرآن به حرکت زمین اشاره شده است:

مثلا در آیه88 سوره نمل به کوهها اشاره شده است که دقیقا به حرکت زمین دلالت می کند:

وَتَرَى الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا جَامِدَةً وَهِیَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ صُنْعَ اللَّهِ الَّذِی أَتْقَنَ کُلَّ شَیْءٍ إِنَّهُ خَبِیرٌ بِمَا تَفْعَلُونَ﴿88﴾

"و کوهها را مى‏بینى [و] مى‏پندارى که آنها بى‏حرکتند و حال آنکه آنها ابرآسا در حرکتند [این] صنع خدایى است که هر چیزى را در کمال استوارى پدید آورده است"
در حقیقت او به آنچه انجام مى‏دهید آگاه است در این آیه، چند نکته دیده می شود،

1) اینکه کوهها که در نظر شماساکن است باسرعتی همچون سرعت ابرها در حرکت می باشد. (توجه داشته باشید سرعتهای زیاد را به سرعت ابر تشبیه می کنند، به علاوه حرکت سریع ابرها خالی از تزلزل و سر و صدا است).

2) اینکه این صنع خداوندی است که همه چیز را روی حساب آفریده است.

3) اینکه او از اعمال شماآگاه است.

با دقت در این جمله های سه گانه روشن می شود که آیه، آن گونه که بعضی از مفسران پنداشته اند مربوط به قیامت نیست بلکه مربوط به همین دنیاست، می گوید: « آنها را چنین می بینی و چنین خیال می کنی در حالی که چنین نیستند»

واما حرکت کوهها در قیامت یا در آستانه قیامت چیزی نیست که مخفی و ناپیدا باشد، چنان آشکار و وحشتناک است که کسی را تاب و تحمل مشاهده آن نیست.

به هر حال شک نیست که آیه سخن از حرکت کوهها ( و به تعبیر دیگر حرکت
زمین ) در همین دنیا می گوید، زیرا حرکت کوهها در آستانه قیامت، چنان زلزله ای در کره زمین ایجاد می کند که زنان باردار وضع حمل کرده و زنان شیرده، نوزاد خود را فراموش می کنند و هوش از سرها می پرد، و این هرگز با جمله تحسبهاجامدة «آنها را ساکن می پنداری»، سازگار نیست.

علاوه بر این درسوره طه آیه 53 نوشته شده است که

الَّذِیجَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ مَهْدًا آن خدایی که زمین رابرایتان گهواره‏اى ساخت

همانطور که می دانید گهواره در جای خود ثابت نیست و مانند زمین حرکت چرخشی دارد که دقیقا به زمین اشاره دارد.

همچنین در بیشتر تمدن های قدیم معتقدبودند که زمین مسطح است و به شکل کروی نیست متاسفانه این عقیده علاوه بر کلیسا دربین عده ای از مسلمانان نیز رواج داشته و بر طبق این نظریه زمین به شکل مسطح بوده و تمام اجرام آسمانی بالای سر ما قرار دارند .

در این مورد نیز قرآن در آیه 41 سوره فاطر اشاره می کند:

إِنَّ اللَّهَ یُمْسِکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَن تَزُولَا وَلَئِن زَالَتَا إِنْ أَمْسَکَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِّن بَعْدِهِ إِنَّهُ کَانَ حَلِیمًا غَفُورًا﴿41﴾

"همانا خدا آسمانها و زمین را نگاه مى‏دارد تا نیفتند و اگر بیفتند بعد از او هیچ کس آنها را نگاه نمى‏دارد اوست بردبار آمرزنده"

این آیه مساله مسطح بودن زمین را نفی می کند زیرا جسمی که مسطح باشد نمی تواند در آسمان معلق باشد.

یا در جاهایی دیگر نوشته شده است:



"خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِالْحَقِّ یُکَوِّرُ اللَّیْلَ عَلَى النَّهَارِ وَیُکَوِّرُ النَّهَارَ عَلَى اللَّیْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ کُلٌّ یَجْرِی لِأَجَلٍ مُسَمًّى أَلَا هُوَ الْعَزِیزُ الْغَفَّارُ "﴿سوره زمر آیه 5﴾ "آسمانها و زمین را به حق آفرید شب را به روز درمى‏پیچد و روز را به شب درمى‏پیچد و آفتاب و ماه را تسخیر کرد هر کدام تا مدتى معین روانند آگاه باش که او همان شکست‏ناپذیر آمرزنده است "

«وَآیَةُ لَهُمْ اللَّیْلُ نَسْلَخُ مِنْهُ النَّهَارَ فَإِذَاهُمْمُظْلِمُونَ وَالشَّمْسَ تَجْرِی لِمُسْتَقَرِّ لَهَا ذَلِکَ تَقْدِیرُ الْعَزِیزِالْعَلیِمِ.»(سوره یس، آیه 37,38)« نشانه‌ای [دیگر]برای آنها شب است که روز را [مانند پوست] از آن بر می‌کنیم و به ناگاه آنان درتاریکی فرو می‌روندو خورشید به [سوی] قرارگاه ویژه خود روان است. تقدیر آن عزیزدانا این است.»

«لَا الشَّمْسُ یَنْبَغِی لَهَا أَنْ تُدْرِکَ الْقَمَرَ وَ لَااللَّیْلُ سَابِقُ النَّهَارِ وَکُلُّ فِی فَلَکِ یَسْبَحُونَ»
(سوره یس آیه40)"نه خورشید را سزد که به ماه رسد، و نه شب بر روز پیشی جوید وهر کدام در سپهری شناورند."

« وَ هُوَ الَّذِی خَلَقَ اللَّیْلَ وَالنَّهَارَ وَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ کُلُّ فِی فَلَکٍ یَسْبَحُونَ» ( سوره انبیاء آیه 33)« اوست آن کسی که شب و روز وخورشید و ماه را پدید آورده است. هر کدام از این دو در مداری [معین] شناورند.»

« وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ کُلُّ یَجْرِی لِاَجَلِ مُسَمّیً»(سوره رعد آیه 2)« و خورشید و ماه را رام گردانید؛هر کدام برای مدتی معین به سیر خودادامه می‌دهند.»

« وَسَخَّر لَکُمُ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ دَآئِبَینَ وَسَخَّرَ لَکُمُ اللَّیْلَ وَالنَّهَارَ »(سوره ابراهیم آیه 33)" وخورشید و ماه را که پیوسته روانند براى شما رام گردانید و شب و روز را [نیز] مسخرشما ساخت"

قرآن به نظریه علمی رایج امروز که حرکت هر دواست یعنی هم زمین و هم خورشید اشاره کرده است.
پاسخ
آگهی
#2
HeartHeartHeartHeartHeartHeart
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معجزات اسلام!
  معجزات علمي قرآن !
  کرامات و معجزات امام موسی کاظم علیه السلام
Rainbow شق القمر معجزه‏اى از معجزات پيامبر(ص)
  شق القمر معجزه ای از معجزات حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم)
  معجزات حضرت فاطمه(س)
  معجزات علمی قرآن
  كرامات و معجزات حضرت زهرا (س)
  معجزات شهدا
Lightbulb معجزات شاخ در آوردنی قرآن (قبل ورود به کلاه ضد شاخ مجهز شوید)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان