امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پنالدوی امسال لیگ فوتبال ایران کیست؟(عکس)

#1
"، در نوزدهمین دوره ی رقابت های لیگ برتر و تا پایان هفته ی بیست و پنجم، جمعا 197 دیدار برگزار شده است که در این مسابقات، داوران 69 بار به نشانه ی پنالتی در سوت خود دمیده اند. از این تعداد، 50 پنالتی به گل تبدیل شده و 19 بار نیز تیم ها پنالتی خود را از دست داده اند. 

 
اولین و آخرین پنالتی

اولین پنالتی لیگ نوزدهم در دومین هفته ی رقابت ها به دست آمد. در مسابقه ی بین تیمهای شهرخودرو و شاهین بوشهر، اکبرصادقی بازیکن مشهدی ها توانست نخستین پنالتی لیگ نوزدهم را به گل تبدیل کند. تا پایان هفته ی بیست و پنجم، گادوین منشا بازیکن گل گهر آخرین پنالتی لیگ را به گل تبدیل کرده است.
 
**پنالتی گیرترین تیم ها

*نکته ی عجیب در مورد پنالتی گیرترین تیم های لیگ نوزدهم این است که بیشترین پنالتی های این دوره از رقابت های لیگ برتر، نصیب دو تیم پائین جدولی شده است. تیم های پیکان که هم اکنون در رده چهاردهم قرار دارد و ماشین سازی رده دهمی، پنالتی گیرترین تیم های لیگ هستند. تا پایان هفته ی بیست و پنجم، داوران 10 بار برای پیکان و 9 بار برای ماشین سازی اعلام پنالتی کرده اند که خودروسازان 3 بار و تبریزی ها هم یکبار پنالتی هایشان را از دست داده اند.

* نکته ی جالب درخصوص دو مورد از 3 پنالتی از دست رفته پیکان این است که در دیدار با ماشین سازی، حامد لک دروازه بان تبریزی ها ضربه ی پنالتی شهریار مغانلو را مهار کرد اما این بازیکن روی ضربه ی برگشتی، دروازه ی خالی ماشین را باز کرد تا با وجود اینکه در این صحنه پنالتی پیکان جزو پنالتی های از دست رفته محسوب می شود، ولی مغانلو توانسته باشد دروازه ی حریف را باز کند. مورد دوم نیز برمیگردد به پنالتی فراز امامعلی در دیدار با ذوب آهن. پنالتی امامعلی پس از برخورد به تیرک دروازه، در برگشت به پشت مهدی خلیل سنگربان اصفهانی ها برخورد کرد و وارد دروازه شد تا با وجود اینکه پنالتی پیکانی ها از دست رفت، اما این تیم به گل رسیده باشد.
 
 
پنالدوی امسال لیگ فوتبال ایران کیست؟(عکس) 1

 

*تیم پارس جنوبی نیز با بدست آوردن 6 پنالتی، پس از پیکان و ماشین در رده ی سوم پنالتی گیرترین تیم های لیگ قرار دارد. محمد نوری 4 بار از این ضربات پنالتی نهایت استفاده را برد و تیمش را به گل رساند، نیما انتظاری نیز یک پنالتی را به گل تبدیل کرد اما محمد ابراهیمی در دیدار با صنعت نفت آبادان، یکی از پنالتی های این فصل پارس را از دست داد.

*تیم های پرسپولیس، گل گهر، ذوب آهن و سپاهان با بدست آوردن 5 پنالتی، دیگر تیمهای پنالتی گیر لیگ هستند. در لیگ نوزدهم، کمترین پنالتی برای تیم نفت مسجد سلیمان بوده به نحوی که آنها فقط یکبار و در دیدار با ذوب آهن صاحب ضربه پنالتی شدند که حسین ابراهیمی همان یک پنالتی مسجد سلیمانی ها را نیز از دست داد. تیم های شهرخودرو، نساجی و فولاد در این فصل صاحب 2 ضربه پنالتی شده اند که در پایین جدول تیم های پنالتی گیر قرار دارند.
 
 
پنالدوی امسال لیگ فوتبال ایران کیست؟(عکس) 1

 
 
**پنالتی ده ترین تیمها

*تیم های ذوب آهن و شاهین فصل عجیبی را پشت سر گذاشته اند. آنها طی بیست و پنج دیدار، 10 بار به حریفان خود پنالتی داده اند. آمار عجیبی که با توجه به هفته های باقیمانده ی لیگ، بعید نیست افزایش یابد. از 10 باری که ذوبی ها به حریفان خود پنالتی دادند، 4 مورد آن به گل تبدیل نشد البته هرچند در دیدار با پیکان، ضربه ی امامعلی پس از برخورد به تیرک، به پشت دروازه بان ذوبی ها خورد و وارد دروازه گردید. جالب اینجاست هر 10 باری که شاهینی ها پنالتی دادند، ضربات تیم حریف به گل ختم شده است.

*پیکان و ماشین سازی نیز در این فصل 7 بار به حریفان پنالتی داده اند که آمار بالایی محسوب می شود. تیم نفت مسجدسلیمان تنها تیمی است که تاکنون مرتکب خطای پنالتی نشده است.
 
 
پنالدوی امسال لیگ فوتبال ایران کیست؟(عکس) 1

 
**پنالدوی فوتبال ایران

*پنالتی زن ترین بازیکن لیگ کسی نیست جز احمدرضا زنده روح بازیکنی که نیم فصل اول در ماشین سازی توپ میزد و در نیم فصل دوم راهی گل گهر شد. زنده روح 5 بار برای ماشین سازی پشت ضربات پنالتی ایستاد و همه ی آنها را به گل تبدیل کرد. این مدافع کارکشته، در نیم فصل دوم که راهی سیرجان شد، در دیدار با شاهین بوشهر نیز سریعترین پنالتی تاریخ لیگ برتر را وارد دروازه ی نماینده ی بوشهر کرد. زنده روح تا اینجای فصل، هر 6 پنالتی خود را به گل تبدیل کرده تا به نوعی لقب پنالدوی فوتبال ایران را یدک بکشد. 
 
 
پنالدوی امسال لیگ فوتبال ایران کیست؟(عکس) 1

 

*پس از مدافع گل گهر، شهریار مغانلو ایستاده است. مهاجم پیکان 5 بار از روی ضربات پنالتی تیمش را صاحب گل کرده است. البته او در دیدار با استقلال یک پنالتی را از دست داد و در بازی با ماشین سازی، حامد لک پنالتی اش را مهار کرد هرچند در ریباند توپ، موفق شد دروازه را باز کند ولی این گل او جزو آمار گلهای از روی نقطه پنالتی، محسوب نمی شود و چه بسا مغانلو این دو پنالتی را به گل تبدیل می کرد، با 7 گل از روی نقطه ی پنالتی، پنالتی زن ترین بازیکن لیگ لقب می گرفت. 

*مهدی ترابی از پرسپولیس و محمد نوری از پارس نیز 4 بار پنالتی هایشان را به گل تبدیل کرده اند تا در رده های بعدی قرار بگیرند.

*تیم نفت مسجد سلیمان تنها تیم لیگ برتر است که هنوز از روی نقطه ی پنالتی موفق به گلزنی نشده است.
 
*پنالتی خراب کن ترین تیم لیگ

تیم های پیکان و سپاهان در این فصل 3 بار ضربات پنالتی ای که نصیبشان شده است را از دست داده اند. با یک تفاوت بزرگ که در بالا خوانده اید. تیم پیکان روی ریباند 2 مورد از 3 پنالتی خود، موفق به باز کردن دروازه ی حریفان شده، اما هر سه پنالتی سپاهان بطور کامل از دست رفته است تا به این ترتیب تیم امیرقلعه نویی به عنوان پنالتی خراب کن ترین تیم لیگ تا پایان هفته ی بیست و پنجم لقب بگیرد.اتفاقی که قطعا روی رتبه این تیم در لیگ تاثیر داشته است.
 
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  واکنش آذری جهرمی به آیتم جنجالی فوتبال برتر
Information محرومیت بی‌سابقه امیر قلعه‌نویی از فوتبال
  تکرار ماجرای فصل گذشته بیرانوند در تیم فوتبال آنتورپ
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  فوری: شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس تایید شد! شایعه نیست
  شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس؟
  تصمیم گیرنده اصلی تیم ملی والیبال کیست؟ آلکنو یا ...
  درخواست نویسندگی در بخش فوتبال و سایر ورزش ها و زیرشاخه ها
  جهانبخش و تنیس فوتبال به جای اردوی تیم ملی(عکس)
  شرم آور؛ تکرار یک اتفاق تلخ در فوتبال انگلیس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان