امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پرطرفدارترین بازیگران زن دهه 50 سینما

#1
بازیگران زن موفق متولد دهه 50
دهه 50 با تولد بسیاری از بازیگران زن سینما همراه بود که در طول سالها فعالیت در دنیای هنر خوش درخشیند و توانستند هنر بازیگری شان را در معرض نمایش قرار دهند اما

از میان بازیگران زن متولد دهه 50 که در سینما خوش درخشیدند به چهار مورد از آنها از جمله به نیکی کریمی، هدیه تهرانی، لیلا حاتمی و مریلا زارعی اشاره میکنیم.

نیکی کریمی
نیکی کریمی بازیگر، کارگردان و تهیه کننده سینمای کشورمان متولد سال 1350 در تهران است و یکی از موفق ترین بازیگران سینما است که در نقش های ماندگاری مقابل دوربین رفته است.

این بانوی هنرمند بازیگری را از سال 68 با فیلم وسوسه به کارگردانی جمشید حیدری آغاز کرد اما بازی در فیلم عروس بهروز افخمی در کنار ابوالفضل پورعرب از او ستاره ای جوان ساخت که به عروس سینمای ایران مشهور شد.

نیکی کریمی در فیلم های زیادی ایفای نقش کرد و به یقین میتوان او را یکی از موفق ترین بازیگران زن متولد دهه 50 دانست که علاوه بر بازیگری قدم در مسیر کارگردانی و تهیه کنندگی هم گذاشته و جوایز زیادی را از آن خود کرده است.
پرطرفدارترین بازیگران زن دهه 50 سینما 1


هدیه تهرانی
هدیه تهرانی را میتوان سوپراستار بازیگران زن سینمای ایرانی دانست که در دهه 50 متولد شده اند. این بازیگر کشورمان متولد سال 1351 است و تابحال دو بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فجر شده است.

این بانوی هنرمند بازیگری را با فیلم سلطان مسعود کیمیایی آغاز کرد و بعد از آن در فیلم های درخشانی چون غریبانه، شوکران، سیاوش، قرمز و بسیاری دیگر از فیلم های ماندگار سینما مقابل دوربین رفت و در جشنواره های مختلف جوایز متعددی برای بازی های درخشانش کسب کرد.

چهارشنبه سوری فیلمی به کارگردانی اصغر فرهادی است که سال 1384 ساخته شد و هدیه تهرانی یکی از درخشان ترین بازی هایش را در این فیلم در معرض نمایش گذاشت و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را به دست آورد.
پرطرفدارترین بازیگران زن دهه 50 سینما 1

لیلا حاتمی
لیلا حاتمی دختر زنده یاد علی حاتمی یکی دیگر از بازیگران زن موفق متولد دهه 50 در سینما است که سال 1351 در خانواده ای هنرمند متولد شد.

این بازیگر کشورمان 12 سال بیشتر نداشت که با نقش کودکی کمال الملک فیلمی به کارگردانی پدرش به دنیای سینما راه یافت و بعد از آن در فیلم و سریال های زیادی به ایفای نقش پرداخت.

فیلم لیلا به کارگردانی داریوش مهرجویی یکی از موفق ترین کارهای سینمایی لیلا حاتمی است که دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن را برایش به ارمغان آورد. فیلم بی پولی، رگ خواب، آب و آتش و من از دیگر فیلم های افتخارآفرین لیلا حاتمی هستند.
پرطرفدارترین بازیگران زن دهه 50 سینما 1

مریلا زارعی
مریلا زارعی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان یکی دیگر از بازیگران زن موفق متولد دهه 50 است که سال 1353 متولد شد.

این بانوی هنرمند بازیگری را از حدود سال 73 با فیلم سلام سینما آغاز کرد و بعد از آن با ایفای نقش در فیلم های تهمینه میلانی از جمله دو زن، واکنش پنجم، زن زیادی و... به چهره ای شناخته شده در سینما تبدیل شد.

این بازیگر کشورمان در نقش های ماندگار زیادی مقابل دوربین رفته است و برای فیلم هایی چون زیر سقف دودی، شیار 143، کیفر، درباره الی، سربازهای جمعه و دو زن جوایز متعددی دریافت کرد.
پرطرفدارترین بازیگران زن دهه 50 سینما 1
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سینما کلاسیک:_در یک شب اتفاق افتاد_
  « سینما وحشت ! »
  پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید
  کوین هارت به جمع بازیگران فیلم Borderlands اضافه شد
  نقش هایی که صدمات روحی و جسمی به بازیگران آن وارد کرده
  بازیگر فیلم RoboCop به جمع بازیگران فصل سوم سریال Jack Ryan پیوست
  روسیف ساترلند به بازیگران فیلم Orphan: First Kill پیوست
  جیم گافیگان به بازیگران فصل دوم سریال Stargirl پیوست
  بازیگر فیلم Top Gun: Maverick به جمع بازیگران The Falcon and the Winter Soldierپیوست
  سوفیا هاسمیک به بازیگران سریال Superman and Lois پیوست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان