امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فیلتر هوا هیبریدی چیست؟

#1
تکنولوژی خودروهای برقی همه روزه در حال پیشرفت است. این تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده است که‌ سه نوع خودرو به مصرف‌کنندگان پیشنهاد می‌دهد. البته اگر خودروهای مصرفی جهان را بر اساس سوخت طبیعی دسته‌بندی کنیم، این دسته‌بندی به چهار دسته ، دسته بندی خواهد شد بنزینی یا دیزلی، هیبرید، پلاگین هیبرید و تمام‌برقی. هر خودرو با توجه به نوع مصرف خودنیاز به فیلتر هوا مخصوص دارد .

فیلتر هوا هیبریدی یکی از اجزای مهم و مصرفی ماشین است که هوای ورودی به موتور را تصفیه می‌کند. موتور ماشین برای انتقال نیرو، هوا را با بنزین در محفظه‌ی احتراق ترکیب می‌کند، بنابراین به هوای خالص و تمیز برای این قسمت نیاز است. تعویض به موقع فیلتر از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در صورت تعویض دیرهنگام آن ، عملکرد ماشین را با اختلال روبه‌رو می‌کند. فیلتر هوا شکل‌های مختلفی دارد و برای هر دستگاه به شکل اختصاصی تولید می‌شود. مثلا فیلتر هوا ماشین ماکسیما با فیلتر هوا ماشین بسترن متفاوت است. فیلتر هوا نسبت به سایر قطعات خودرو از قیمت بسیار کمتری برخوردار است. فیلتر هوا اسپرت نوع پیشرفته‌تری از فیلترهاست که حجم بیشتری هوا را وارد حفظه‌ی احتراق می‌کند. جنس فیلتر از نقش تعیین کننده‌ ای در درصد هوای ورودی دارد. مثلا فیلتر با جنس کربن، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. به فیلتر هوایی که در خودروهای هیبریدی استفاده می شود فیلتر هوای هیبریدی می گویند.

خودروهای پلاگین هیبرید، در مقایسه با مدل ‏های هیبرید از باتری قوی‏ تر استفاده می‏ کنند و بنابراین، شعاع حرکتی آنها در حالت رانندگی تمام برقی بیشتر است. همانطور که از نام این خودروها مشخص است، برای شارژ باتری، مدل‏ های پلاگین هیبرید باید به برق شهری یا ایستگاه‏ های شارژ مخصوص متصل شوند. در صورت کاهش ظرفیت باتری تا سطح مشخص (در برندهای مختلف متفاوت است)، همانند خودروهای هیبرید، موتور برقی در کنار پیشرانه ‏ی بنزینی فعالیت می ‏کند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان