امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

از کارت‌های گرافیکی سری Ampere رونمایی شد؛ معرفی رسمی کارت RTX 3080

#1
از کارت‌های گرافیکی سری Ampere رونمایی شد؛ معرفی رسمی کارت RTX 3080 1

سرانجام شرکت انویدیا (Nvidia) به صورت رسمی از نسل جدید کارت‌های گرافیکی خود رونمایی کرد. در بخشی از این رونمایی، کارت گرافیکی GeForce RTX 3080 معرفی و اطلاعات مختلفی از آن منتشر شد.
طبق اطلاعات منتشر شده، قیمت کارت گرافیکی GeForce RTX 3080 حدود ۷۰۰ دلار خواهد بود. این کارت گرافیکی دارای ۱۰ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، ۴۳۵۲ هسته و بسیار سریع‌تر از کارت RTX 2080 است. وجود این قابلیت‌ها در کنار ارائه‌ی فناوری رهگیری پرتوی پیشرفته باعث شده است تا این کارت گرافیک به یک کارت گرافیکی نسل بعدی کامل تبدیل شود.
شرکت انویدیا کارت گرافیکی RTX 3080 را طوری طراحی کرده تا بازی‌بازان بهترین عملکرد گرافیکی را در تجربه‌ی بازی‌های نسل بعدی AAA مشاهده و دریافت نمایند. حال به بررسی مشخصات پرچمدار جدید کارت‌های گرافیکی انویدیا می‌پردازیم.
در قلب کارت RTX 3080، پردازنده‌ی گرافیکی GA102 وجود دارد. GA102 یکی از پردازنده‌های گرافیکی Ampere است. GA102 سریع‌ترین پردازنده‌ی گرافیکی محسوب می‌شود که تاکنون توسط انویدیا تولید شده است. این پردازنده گرافیکی بر اساس گره فرآیند سفارشی ۸ نانومتری سامسونگ بوده که به طور خاص برای NVIDIA طراحی شده است و در مجموع بیش از ۳۸ میلیارد ترانزیستور در آن وجود دارد. ابعاد آن در حدود ۶۲۸ میلی متر مربع است که باعث می‌شود که دقیقاً در پایین پردازنده‌ی TU102 قرار بگیرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از کارت‌های گرافیکی سری Ampere رونمایی شد؛ معرفی رسمی کارت RTX 3080 1
هسته‌ی سایه‌زنی جدید برروی معماری Ampere در حدود ۲٫۷ برابر سریع‌تر است. هسته‌های RT جدید ۱٫۷ برابر سریع‌تر هستند؛ در حالی که هسته‌های جدید Tensor تا ۲٫۷ برابر سریع‌تر از پردازنده‌های گرافیکی نسل قبلی Turing خواهند بود. نسل دوم از فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing)، ویژگی‌های جدیدی دارند و عملیات را با سرعت بیشتری محاسبه می‌کند.
شرکت انویدیا برای کارت RTX 3080 در مجموع ۴۳۵۲ هسته‌ی CUDA قرار داده است. علاوه بر این هسته‌ها، کارت گرافیکی مذکور بیش از هسته‌های نسل بعدی ویژه‌ی فناوری رهگیری پرتو، هسته‌های Tensor و واحدهای چندپردازشی جدید برخوردار خواهد بود. این کارت گرافیکی دارای ۱۰ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با معماری نسل بعدی GDDR6X است. این کارت گرافیکی اکنون با GDDR6X می‌تواند سرعت ۱۹ گیگابایت بر ثانیه را ارائه دهد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از کارت‌های گرافیکی سری Ampere رونمایی شد؛ معرفی رسمی کارت RTX 3080 1
کارت گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3080 در تاریخ ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۹ (۱۷ سپتامبر ۲۰۲۰) با قیمت ۷۰۰ دلار در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. اولین موارد از این کارت‌های گرافیکی با عنوان Founders Edtion عرضه می‌شوند که قیمت آن ۷۰۰ دلار خواهد بود. همچنین این کارت گرافیکی با قیمت ۱۶۹۹ دلار (MSRP) ارائه می‌شود ، اما مدل‌های سفارشی بسته به طراحی و قدرت اسب بخار اضافی متفاوت ارائه می‌شوند. همچنین کارت‌های مدل RTX 3070 تحت نسخه‌ی Founders Edtion در ماه اکتبر با قیمت ۵۰۰ دلار و کارت‌های مدل RTX 3090 در تاریخ ۳ مهرماه ۱۳۹۹ (۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰) با قیمت ۱۵۰۰ دلار به بازار عرضه خواهند شد.

پاسخ
آگهی
#2
مرسییب
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  AMD از اولین تصویر مربوط به کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 6000 رونمایی کرد
  بررسی ویژگی‌های جدید MSI در خنک کننده کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30
  تصاویری از کارت‌های گرافیکی سری Geforce RTX 3080 فاش شد
  اژدهای سرخ MSI مادربردهای B550 خود را معرفی کرد
  قدرت کارت گرافیک 500 دلاری RTX 2070 SUPER انویدیا معادل پلی استیشن 5 است؟
  راهکار جالب Asetek برای خنک کردن کارت‌های گرافیک
  افشای قدرت کارت‌های گرافیک GeForce RTX 3000 و خداحافظی سخت با کارت‌های گرافیک GTX
  شرکت AMD دو پردازنده و یک چیپست مادربورد جدید معرفی کرد
  کارت صدا
  منتظر کارت گرافیک PowerColor Radeon Pro Duo Devil 13 باشید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان