امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حقایق جالب سریال Friends - دوستان

#1
حقایق جالب سریال Friends - دوستان 1



چندلر، مانیکا، جویی، ریچل، راس و فیبی، ۶ نفری که در زندگی خیلی از ما نقش برجسته‌ای داشته‌اند. اگر طرفداران سریال‌های سیت‌کام و کمدی نباشید، بازهم تماشای سریال Friends برای شما واجب است. از این سریال به‌عنوان یک اثر تکرار نشدنی یاد می‌کنند، سریالی که برای خیلی از اهالی سینما مثل خود من حکم یک آرام‌بخش را دارد که در هر شرایطی می‌توان از آن لذت برد. زمانی‌که نارحت هستید شما را می‌خنداند و زمانی خوشحال هستید، خوشحالی شما را دو برابر می‌کند. ۲۶ سال پیش در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۷۳ (۲۲ سپتامبر ۱۹۹۴) سریال Friends  توسط شرکت برادران وارنر تولید و توسط شبکه‌ی NBC پخش شد. این سریال از همان روز اول تاثیر بسیار زیادی روی زندگی طرفداران بی‌شمار خود گذاشت، به‌طوری‌که پس از گذشت حدود ۱۶ سال از اتمام سریال، هنوز یکی از پربیینده‌ترین سریال‌ها در شبکه‌ی استریم نتفلیکس به‌شمار می‌رود.


جزییات جالب این سریال به‌قدری زیاد است که بدون شک یک مقاله‌ برای بیان آن‌ها کافی نیست، جزییاتی مانند تخته وایت‌برد کوچک خانه‌ی چندلر و جویی که پیام‌های جالبی را به بیننده منتقل می‌کند و حقایق جالب دیگری که در ادامه‌ی مقاله به‌طور مفصل به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.



حقایق جالب سریال Friends - دوستان 1



‍1- اسم ابتدایی سریال و داستان آن

 نام‌ سریال قبل از شروع مراحل ساخت آن «Six of Us» بود که درنهایت به «Friends» تغییر پیدا کرد.


در اوایل دهه‌ ۹۰ میلادی، دیوید کرین و مارتا کافمن، تهیه‌کنندگان این سریال، یک داستان هفت صفحه‌ای برای یک نمایش سیت‌کام با نام Insomnia Café نوشتند؛ علاوه‌بر نام سریال، داستان آن هم کاملا با چیزی که ما امروزه شاهد آن هستیم متفاوت بود. برای مثال، راس و ریچل زوج اصلی سریال نبودند و به‌جای آن‌ها شاهد جویی و مانیکا به‌عنوان زوج اصلی سریال بودیم که در طول سریال پستی و بلندی‌های زیادی را طی می‌کردند. پس از آن‌که شبکه‌ی NBC امتیاز این سریال را خرید، نام آن را به Friends Like Us تغییر داد. مدیرعامل این شبکه نام دیگری را در ذهن داشت، او Across The Hall را برای عنوان آن پیشنهاد کرد و توسط سازندگان سریال تصویب شد. با آغاز فیلم‌برداری سریال، عنوان آن به Six of Us تغییر کرد و درنهایت چند روز قبل از پخش آن، اسم سریال به Friends تغییر پیدا کرد و به یکی از ماندگارترین اسامی بیین سریال‌های کمدی تبدیل شد.



حقایق جالب سریال Friends - دوستان 1


2- انتخاب بازیگران

به‌دلیل وجود ۶ شخصیت به‌عنوان شخصیت‌های اصلی داستان، اصلا نکته‌ی عجیبی نیست که سازندگان سریال بازیگران زیادی را برای ایفای نقش در این سریال مد نظر داشته باشند ولی درحال‌حاضر آیا می‌توان فرد دیگری را به‌ جای هر کدام از شحصیت‌های سریال تجسم کرد؟ اصلا و ابدا‍! برای مثال افرادی مانند کتی گریفین و جین لینچ برای شخصیت فیبی مد نظر بودند ولی درنهایت این نقش به لیسا کودرو رسید. حتی سازندگان سریال این نقش را به آلن دجنرس پیشنهاد کردند ولی او حضور در این نقش را نپذیرفت. داستان برای شخصیت چندلر بینگ کمی پیچیده‌تر بود؛‌ جان فاورو و جان کرایر برای بازی در نقش چندلر بینگ بیشترین شانس را داشتند و متیو پری به‌هیچ عنوان شانس زیادی برای این نقش نداشت.

متیو پری در آن زمان برای یک سریال به‌نام LAX 2194 تست داد و در نقش یک باربر فرودگاه انتخاب شد. خوش‌بختانه ساخت آن سریال لغو و متیو پری با نمایش بی‌نظیر خود در تست شخصیت چندلر بینگ، به‌عنوان بازیگر این سریال انتخاب شد (حتی تجسم چندلر بینگ بدون متیو پری ناراحت کننده است). تنها بازیگری که از ابتدا برای حضور در این سریال مشخص بود، دیوید شویمر در نقش راس گلر بود و سازندگان سریال مراحل ساخت و شخصیت پردازی راس گلر را کاملا برمبنای حضور دیوید شویمر برنامه‌ریزی کردند.

پس از انتخاب بازیگران، سازندگان سریال کورتنی کاکس را برای شخصیت ریچل گرین در نظر داشتند ولی با اصرار کورتنی کاکس نقش مانیکا به او واگذار شد و جنیفر انیستون که قرار بود نقش مانیکا را بازی کند، در نقش ریچل ظاهر شد.



حقایق جالب سریال Friends - دوستان 1


3- تیتراژ ابتدای سریال

همان‌طور که اطلاع دارید مراحل اصلی ساخت فیلم در استودیوی برادران وارنر در ایالت کالیفرنیا انجام شده است و همچنین محل فیلم‌برداری تیتراژ ابتدای سریال در نیویورک نیست. بسیاری از تور‌های گردشگری شهر نیویورک یکی از آب‌نماهای این شهر را که شباهت بسیاری به آب‌نمای تیتراژ ابتدایی سریال است به‌عنوان آب‌نمای اصلی معرفی می‌کنند و از این راه پول زیادی از توریست‌ها می‌گیرند. فصل اول این سریال در استودیوی شماره پنج و ادامه‌ی سریال در استودیوی شماره ۲۴ شرکت برادران وارنر ساخته شده است. آب‌نمای اصلی تیتراژ این سریال در حیاط بزرگ این شرکت واقع شده است.



4- آخرین سفر بازیگران به‌عنوان افراد عادی


کارگردان بسیاری از قسمت‌های ابتدایی سریال، جیمز باروز، قبل از پخش سراسری این سریال هر ۶ بازیگر اصلی را با هزینه‌ی خود به شهر لاس‌وگاس برد. او عقیده داشت که پس از پخش سراسری این سریال، بازیگران آن دیگر قادر نخواهند بود بود به‌ راحتی در اماکن عمومی حضور پیدا کنند، به‌همین دلیل با بردن بازیگران به آن شهر از آن‌ها خواست تا می‌توانند به‌عنوان افراد عادی خوش بگذرانند و از این زمان لذت ببرند؛ او گفت:‌ «تا می‌توانید از این زمان لذت ببرید به‌خاطر اینکه پس از پخش سریال در تمام اماکن عمومی در محاصره‌ی طرفداران خود خواهید بود». تهیه‌کنندگان و حتی بازیگران اصلی این سریال حرف‌های او را مسخره کردند ولی به‌ زودی متوجه شدند که حق کاملا با کارگردان این سریال بوده است.



حقایق جالب سریال Friends - دوستان 1


5- گیتار زدن فیبی بوفی


یکی از نمادین‌ترین عناصر سریال گیتار زدن فیبی بوفی و آهنگ‌های خاص او است (مخصوصا آهنگ Smelly Cat). لیسا کودرو بازیگر نقش فیبی بوفی در ابتدای مراحل ساخت سریال با خواندن فیلم‌نامه متوجه شد که شخصیت او باید دفعات زیادی به نواختن گیتار بپردازد؛ مشکل آن‌ جا بود که لیسا کودرو به‌هیچ‌عنوان بلد نبود گیتار بزند. او نه‌ تنها قادر به گیتار زدن نبود بلکه به‌شدت از گیتار بدش می‌آمد. او حتی به سازندگان سریال پیشنهاد کرد که برای فیبی بوفی ساز دیگری را به‌عنوان ساز اصلی او انتخاب کنند که این پیشنهاد از سوی سازندگان رد شد. لیسا کودرو بلاخره موفق شد با حضور یک معلم گیتار چند کورد از کورد‌های گیتار را یاد بگیرد. نکته‌ی جالب این است که شخصیت فیبی بوفی در سریال اصلا خوب و حرفه‌ای گیتار نمی‌زند، درواقع این لیسا کودرو است که نواختن گیتار را به‌درستی یاد نگرفته است.


حقایق جالب سریال Friends - دوستان 1


6- فیلم‌برداری با حضور تماشاگران

 تمام قسمت‌های سریال Friends به غیر از سکانس‌های مهم در مقابل حدود ۳۰۰ نفر تماشاگر ضبط شده است

فیلم‌برداری یک قسمت از سریال دوستان، یک فرایند طولانی به‌شمار می‌رفت و زمان فیلم‌برداری یک قسمت آن حتی تا ۶ ساعت هم به طول می‌انجامید. طولانی شدن این فرایند به‌دلیل مکث‌های ۱۵ الی ۲۰ دقیقه‌ای به‌خاطر تغییر چینش صحنه‌ی فیلم‌برداری بود. بااین‌حال قسمت‌های سریال به‌جز بخش‌ها و سکانس‌های بسیار مهم که در داستان اصلی نقش داشتند، دربرابر حدود ۳۰۰ تماشاگر ضبط می‌شد. متیو پری و مت لِبلانک تایید کردند که این عامل به‌صورت یک آزمایش برای ما محسوب می‌شد تا مطمئن شویم که جوک‌ها و لحظات سریال واقعا خنده‌دار باشند و بیننده از دیدن آن‌ها نهایت لذت را ببرد. برای مثال در سکانس نهایی فصل چهارم که راس در هنگام ازدواج خود نام عروس را به اشتباه به زبان می‌آورد، تماشاگری حضور نداشت؛ دلیل این تصمیم بسیار واضح است؛ به‌دلیل جلوگیری از لو رفتن داستان سریال.


7- اعتراض گروهی بازیگران برای برابر کردن حقوق


در زمان پخش فصل اول سریال Friends، هرکدام از بازیگران سریال حدود ۲۲ هزار دلار برای هر قسمت پاداش دریافت می‌کردند. در فصل دوم مقدار پاداش هر بازیگر متفاوت بود و نسبت به حضور آن‌ها در قسمت‌های سریال، مقدار دریافتی آن‌ها فرق می‌کرد. در فصل سوم و با محبوبیت بسیار زیاد سریال در کشور‌های مختلف، تمام ۶ بازیگر اصلی تصمیم گرفتند که به‌صورت گروهی با این موضوع مخالفت کنند و خواستار حقوق برابر برای سایر بازیگران بودند. این مخالفت باعث شد تا در فصل سوم هر کدام از بازیگران سریال برای هر قسمت ۱۰۰ هزار دلار پاداش دریافت کند. مجله‌ی نیویورک تایمز در مقاله‌ای بیان کرد: «این موضوع برای همه بسیار عجیب است، در تمام مجموعه‌‌های تلویزیونی بازیگری که بیشترین نقش را دارد حاضر نخواهد شد تا به‌اندازه‌ی بازیگران دیگر حقوق بگیرد». مخالفت بازیگران این سریال بسیار خوب پیش رفت و تا فصل آخر این سریال همین روند ادامه داشت؛ هرکدام از آن‌ها در فصل انتهایی سریال برای هرقسمت یک میلیون دلار پاداش دریافت می‌کردند‍!


حقایق جالب سریال Friends - دوستان 1


8- بارداری واقعی بازیگران


پسر لیسا کودرو در سال ۱۹۹۷ به دنیا آمد. بارداری لیسا کودرو در زمان‌بندی ساخت سریال مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد که باعث به تعویق افتادن زیاد آن می‌شد. نویسندگان سریال تصمیم گرفتند که این بارداری را به بخشی از داستان سریال تبدیل کنند. زمانی‌که فیبی بوفی در سریال باردار بود، این موضوع اصلا ساختگی نبود و لیسا کودرو در شرایط حاملگی در محل فیلم‌برداری حاضر می‌شد. از سوی دیگر در فصل آخر سریال، کورتنی کاکس دختر خود را باردار بود ولی به‌دلایلی مشخص نویسندگان نمی‌توانستند این موضوع را به داستان فیلم منتقل کنند؛ چندلر و مانیکا به‌دلایل مشکلاتی قادر به بچه دار شدن نبودند. اگر توجه کنید مانیکا در قسمت‌های پایانی سریال لباس‌های بسیار بزرگ و گشادی به تن می‌کند تا بارداری خود را پنهان کند، موضوعی که در قسمت پایانی سریال کاملا مشهود است و با وجود تلاش سازندگان سریال باردار بودن کورتنی کاکس کاملا مشخص بود.


حقایق جالب سریال Friends - دوستان 1


9- داستان وایت‌برد خانه‌ی جویی و چندلر


به جرئت می‌توان گفت یکی از جالب‌ترین و بامزه‌ترین جزییات فیلم، وایت‌برد خانه‌ی جویی و چندلر است. اگر بخواهیم به تمام جزییات آن بپردازیم این مقاله بسیار طولانی خواهد شد. اگر با دقت سریال را تماشا کنید، در طول سریال محتویات روی وایت‌برد پشت در ورودی خانه‌ی جویی و چندلر دائما درحال تغییر است. این جزییات وابسته به داستان سریال در همان قسمت تغییر می‌کنند. برای مثال زمانی‌که جویی از چندلر عصبانی است، روی وایت برد تعداد زیادی عبارت I’M SORRY (عذر می‌خواهم) نوشته شده است یا در زمانی‌که راس از رابطه‌ی مانیکا و چندلر آگاه می‌شود، روی وایت برد یک قلب با حروف ابتدایی اسم آن دو نفر به چشم می‌خورد. در طول سریال ۳۲ بار محتویات این وایت‌برد تغییر می‌کند؛ پس اگر از این موضوع اطلاع نداشتید، در آینده با دقت بیشتری به رابطه‌ی داستان سریال و وایت‌برد دقت کنید.




10- مسئول جزییات وایت‌برد


در طول فصل‌های ابتدایی تنها چند نفر از تیم سازنده‌ی سریال مسئولیت نقاشی و پیام‌های روی وایت‌برد را برعهده داشتند ولی با گذشت زمان این مسئولیت تنها برعهده‌ی پال سوان، یکی از اعضای تیم برق و الکتریک گروه سازنده‌ی سریال بود. به‌ گفته‌ی بازیگران سریال، پال بیشترین خلاقیت را برای نقاشی کردن و نوشتن پیام‌های جالب روی وایت‌برد نسبت به سایر اعضای تیم سازنده‌ی سریال داشت. پس از پایان مراحل ساخت سریال، مت لِبلانک، وایت‌برد را به‌صورت پنهان در وسایل خود قایم کرد و بعد‌ از گذشت چند ماه آن را به پال هدیه داد. سازندگان سریال تا مدت‌ها به‌دنبال آن وایت‌برد می‌گشتند! مت لِبلانک میز فوتبال‌ دستی معروف سریال را نیز برای خود برداشت و در خانه‌ی خود قرار داد ولی هیچ‌گاه به فردی اجازه‌ی بازی روی آن را نخواهد داد.




حقایق جالب سریال Friends - دوستان 1


11-  حیوانات حاضر در فیلم


بازیگران اصلی سریال رابطه‌ی خوبی با حیوانات نداشتند؛ لیسا کوردو به‌شدت از اردک می‌ترسید و در فصل سوم زمانی‌که یک اردک در خانه‌ی جویی و چندلر وجود داشت، لیسا کودرو تا جای ممکن از سکانس‌هایی که آن اردک در آن حضور داشت فرار می‌کرد و در آن‌‌ها نقشی نداشت. در ابتدای سریال نیز راس یک میمون را به‌عنوان حیوان خانگی نگه‌داری می‌کرد (ایفای نقش مارسل برعهده‌ی دو میمون به‌نام‌‌های مانکی و کتی بود). جنیفر انیستون بارها در طول فیلم‌برداری سریال با حضور مارسل، به‌دلیل به‌هم‌ریختن وسایل توسط آن میمون به سازندگان سریال شکایت کرد و درنهایت پس از گذشت مدت کمی از حضور مارسل در سریال، او در فصل دوم از داستان سریال خارج شد.


12- دورهمی بازیگران قبل از فیلم‌برداری هر قسمت

بازیگران سریال هر هفته و قبل از شروع فیلم‌برداری هر قسمت، در خانه‌ی یک نفر از آن‌ها جمع می‌شدند و حدود یک ساعت را با یکدیگر سپری می‌کردند. آن‌ها به بررسی آن قسمت و صحبت‌ کردن درباره‌ی موضوعات مختلف مشغول می‌شدند. دیوید شویمر درباره‌ی این موضوع در مصاحبه‌ای عنوان کرد:

جمع شدن بازیگران درکنار هم قبل از هر قسمت یکی از بهترین لحظات زندگی من در طول آن ۱۰ سال به‌شمار می‌رفت. هر بار که با حضور در آن جمع به قسمت آخر نزدیک‌تر می‌شدیم، غم بیشتری من را فرا می‌گرفت. در فصل‌های پایانی سریال من تلاش می‌کردم که کم‌تر در این دورهمی شرکت کنم چون می‌دانستم که اگر به قسمت آخر برسیم من اصلا توانایی کنترل کردن خود را نخواهم داشت و ممکن است با ناراحتی خود و حتی گریه کردن، سایر دوستان عزیزم را ناراحت کنم. گفتن جمله‌ی «موفق باشی» برای آخرین بار در آن جمع، قلب من‌ را به درد می‌آورد.



حقایق جالب سریال Friends - دوستان 1


13- دوران نوزادی بن، پسر راس


زمانی‌که راس پسرش بن را برای یک آخر هفته‌ی کامل به خانه‌ی خود می‌آورد، تلاش می‌کند تا بن اولین کلمه‌ی خود را بگوید و راس شاهد اولین کلمات پسر خود باشد. در سکانس کافی شاپ زمانی‌که راس به بن میگوید:‌ «بگو بابا، بابا، می‌تونی بگی بابا؟»، بن نباید حرفی بزند ولی پسر‌بچه‌ای که نقش بن را بازی می‌کرد، دائما در تایید حرف راس کلمه‌ی «بابا» را تکرار می‌کرد (این موضوع در فیلم‌های پشت‌ صحنه‌ی این سریال موجود است). این سکانس به‌قدری طول کشید که آن بچه از فرط خستگی دیگر صحبت نکرد. ایفای نقش بن توسط کول اسپروز انجام‌ می‌شد؛ او و برادر دوقلوی خود بعد از سریال Friends به محبوبیت زیادی رسیدند و در شبکه‌ی دیزنی مشغول به‌کار شدند.



حقایق جالب سریال Friends - دوستان 1


14- گانتر


جیمز مایکل تایلر که در نقش گانتر حضور داشت، واقعا یک باریستا بود؛ درواقع بین تمامی تیم سازنده‌ی سریال او تنها کسی بود که می‌توانست با ماشین قهوه ساز کار کند.او تا فصل چهارم سریال کار معمول خود را در کافی شاپ رها نکرد و پس از فصل چهارم، که مدت حضورش در سریال افزایش یافت و میان طرفداران سریال محبوب شد، شغل خود را رها کرد. سازندگان سریال به‌دنبال یک کافه‌دار خوب برای سریال می‌گشتند که با او آشنا شدند. موهای گانتر در حالت معمول مشکی است؛ رنگ موهای او در سریال به‌دلیل یک اتفاق که در شب قبل از نخستین حضور او در سریال برای او رخ داد، به رنگ سفید تغییر کرده است. او قصد داشت تا مقداری موهای خود را روشن‌تر کند که خب بیش از اندازه این‌ کار را انجام داد و موهای او خیلی روشن شدند؛ کارگردان و تهیه‌کنندگان سریال از این موضوع استقبال کردند و او مجبور شد هر هفته برای حضور در سریال موهای خود را رنگ کند، به‌مدت ۱۰ سال!


15- جنیفر انیستون و فصل پایانی سریال

کوتاه بودن فصل آخر سریال Friends به‌خاطر جنیفر انیستون بود تا او بتواند به‌موقع به فیلم‌برداری فیلم خود برسد

جنیفر انیستون از حضور در فصل آخر سریال انصراف داد؛ این موضوع حتی تا آستانه‌ی اجرا شدن هم پیش رفت ولی خوش‌بختانه در آخرین لحظات این موضوع لغو شد. حاشیه‌ها و داستان‌های پیرامون جنیفر انیستون و متیو پری باعث شد تا انیستون از حضور در فصل آخر سریال انصراف بدهد. دراین‌میان حضور او در یک فیلم سینمایی، شانس حضور او در فصل آخر را بسیار کم‌تر کرد. اگر مایلید که بدانید چرا فصل آخر به ‌جای اینکه به‌طور معمول ۲۴ یا ۲۵ قسمت داشته باشد، تنها ۱۸ قسمت دارد، می‌توانید جنیفر انیستون را مقصر بدانید که ما را از لذت ۶ قسمت بیشتر محروم کرد. او گفت تنها به‌ شرطی حاضر به بازی کردن در فصل آخر می‌شود که سریال زودتر از زمان موعد به اتمام برسد تا او بتواند در فیلم سینمایی خود نیز حاضر بشود. سازندگان سریال که اصلا دوست نداشتند به‌صورت ناگهانی یکی از شخصیت‌های مهم سریال را از دست بدهند با این موضوع موافقت کردن و داستان فصل آخر را به‌صورت خلاصه‌تر و کوتاه‌تر در ۱۸ قسمت به پایان رساندند (با تشکر از جنیفر انیستون عزیز). نکته‌ی جالب درباره‌ی جنیفر انیستون این است که او بیش از تمام بازیگران و عوامل ساخت سریال، این مجموعه را تماشا کرده است.


حقایق جالب سریال Friends - دوستان 1



16- مشکلات معروف شدن ناگهانی بعد از پخش سریال

بازیگران سریال هرکدام با شیوه‌های متفاوتی با معروف شدن ناگهانی خود کنار آمدند. مت لِبلانک در مصاحبه‌ای تایید کرد که برای سال‌ها قادر به خارج شدن از خانه نبود و به‌ همین دلیل دچار افسردگی موقت شد. او در این مصاحبه بیان کرد:

من هیچ‌وقت نمی‌خواستم که شخصیتی به این معروفی باشم، شاید فکر کنید دیوانه شده‌ام ولی حقیقت دارد. مدیربرنامه‌های من بسیار از این موضوع ناراحت بود، تمام بازیگران به مدیربرنامه‌های خود زنگ می‌زنند و می‌پرسند که چه خبر؟ پروژه‌ی جدید برای من سراغ نداری؟ ولی من پس از پایان سریال به او زنگ زدم و گفتم: «لطفا شماره‌ی من را برای چند سال پاک‌کن، بعدا صحبت خواهیم کرد». آن روز‌ها بسیار تاریک و ناراحت‌کننده بود ولی خوشحالم که بلاخره آن دوران تمام شد و از آن عبور کردم.

دیوید شویمر نیر مانند مت لِبلانک با معروف شدن ناگهانی خود مشکل داشت؛ او می‌گوید: «تطابق دادن خودم با معروفیتی که شخصیت راس گلر به‌وجود آورده بود، برای من بسیار سخت بود و به قیمت از دست‌دادن بسیاری از دوستان و نزدیکانم تمام شد». داستان‌های بسیاری درباره‌ی موضوع مشکلات بازیگران سریال با معروف شدن ناگهانی آن‌ها وجود دارد ولی مانند دو مثال بالا هیچ‌وقت تایید نشده‌اند


۱۷- تفاوت نسخه‌های مختلف سریال

اگر در گذشته نسخه‌ی با کیفیت 480P سریال را دیده باشید و بعد از آن نسخه‌‌های با کیفیت بالاتر آن را ببینید، به‌طور حتم متوجه تفاوت‌هایی خواهید شد. این تفاوت‌ها اصلا و ابدا در داستان اصلی سریال تغییری ایجاد نمی‌کنند. نسخه‌های بلوری این سریال به‌طور متوسط حدود ۳۰ تا ۳۵ دقیقه نسبت به نسخه‌های دیگر آن کوتاه‌ترند. این صحنه‌های حذف شده در هر قسمت تنها شامل چند ثانیه می‌شوند ولی اگر از طرفداران پروپاقرص این سریال باشید، حتما متوجه خواهید شد چه صحنه‌هایی از سریال حذف شده است. در قسمتی که مانیکا و چندلر به ماه‌عسل خود می‌روند قسمتی از سریال که حدود پنج دقیقه است، به‌صورت کامل حذف شده‌است؛





حقایق جالب سریال Friends - دوستان 1


18- اعتیاد متیو پری

اگر زندگی شخصی متیو پری (چندلر بینگ) را دنبال می‌کنید، به‌طور حتم از موضوع اعتیاد بسیار شدید او اطلاع دارید و بی‌شک این موضوع برای شما هم بسیار ناراحت‌کننده است. در سال ۱۹۹۷ او برای اعتیاد به قرص‌های آرام‌بخش و نوشیدنی‌‌های الکلی به یک بازپروری رفت و این موضوع در سال ۲۰۰۱ و بار دیگر پس از پایان پخش فیلم اتفاق افتاد. در اواسط فصل سوم سریال تا انتهای آن فصل لاغر شدن متیو پری به‌دلیل اعتیاد و استفاده از دارو‌های مخصوص بازپروری بسیار محصوص است. او در طول این سال‌ها هیچ‌وقت درباره‌ی این موضوع صحبت نکرد ولی در چند سال اخیر شروع به صحبت درباره اتفاقات بد زندگی خود کرده است.

او در چند مصاحبه به صحبت درباره‌ی این موضوع پرداخت و گفت:

دوران اعتیاد من بسیار دردناک و در تنهایی گذشت. در زمان فیلم‌برداری من هیچ‌وقت با حال بد در محل فیلم‌برداری حاضر نشدم ولی درد بسیاری را تحمل می‌کردم؛ نه‌تنها درد جسمانی بلکه درد شدیدتر، درد روحی روانی آن بود. در آن زمان من فکر می‌کردم که همه‌ چیز در دنیا دارم ولی سخت در اشتباه بودم. پول تمام چیزی نیست که شما نیاز دارید. خدا را شکر می‌کنم که دوستان خوبی داشتم که باعث شدند به خودم بیایم و این آغازی شد برای ترک اعتیاد من. اکنون که به آن دوران فکر می‌کنم، ترسناک‌ترین لحظات زندگی من در آن دوران رقم خورد، به هیچ عنوان دوست ندارم به آن دوران برگردم.


چندلر بینگ برای خیلی از ما، محبوب‌ترین شخصیت سریال فرندز قلمداد می‌شود و دیدن ظاهر این روز‌های او، برای همه‌ی ما بسیار دردآور است. امیدواریم به‌زودی و در قسمت ویژه‌ی سریال Friends که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است، متیو پری و تمام بازیگران دوست‌داشتنی سریال را بار دیگر در قالب تلویزیون تماشا کنیم.


حقایق جالب سریال Friends - دوستان 1



حقایق متفرقه‌ی سریال

بروس ویلیس به‌صورت رایگان در سریال به ایفای نقش پرداخت؛ درواقع به‌دلیل باختن شرطی که با متیو پری بسته بود، در این سریال دستمزدی دریافت نکرد. تمام دستمزد او برای حضور در سریال به امور خیریه اهدا شد.
مجسمه‌ی عجیب و غریب سگ سفید خانه‌ی جویی و چندلر در حقیقت متعلق به جنیفر انیستون است که از یک دوست هدیه گرفته بود.
مبل معروف سریال که در تمام قسمت‌های آن حضور داشته است، در حال حاضر در زیرزمین شرکت برادران وارنر خاک می‌خورد. آلن دجنرس برای یکی از برنامه‌های خود که لیسا کودرو و کارتنی کاکس مهمان آن بودند، آن را برای چند ساعت قرض گرفت.

حقایق جالب سریال Friends - دوستان 1



قاب زرد رنگ روی در خانه‌ی مانیکا در حقیقت یک آینه بود که به‌صورت اتفاقی شکست و به آن شکل درآمد؛ این قاب یکی از نماد‌‌های اصلی این سریال به‌شمار می‌رود.


در فصل دوم، زمانی‌که دست جویی می‌شکند، در حقیقت دست مت لِبلانک در یک تصادف شکسته است و سازندگان سریال آن را به داستان فیلم اضافه می‌کنند. لِبلانک تمام آن مدت با دست شکسته در حال ایفای نقش بوده است.
در ابتدای سریال شماره آپارتمان‌های سریال اعداد ۴ و ۵ بودند ولی به‌دلیل اینکه در طول سریال بارها بازیگران برای آمدن به خانه از پله‌ها بالا می‌آیند و در طول سریال نشان داده شده است که هر طبقه حداقل ۵ واحد دارد. این شماره‌ها اصلا منطقی نبودند. در ادامه‌ی سریال شماره آن دو آپارتمان به اعداد ۱۹ و ۲۰ تغییر پیدا کرد.


حقایق جالب سریال Friends - دوستان 1



به احتمال زیاد با خواندن عبارت (OH MY GOD) صدای جنیس را خواهید شنید؛ نکته‌ی جالب سریال این است که در طول آن ۱۰۶۸ مرتبه از این عبارت استفاده می‌شود که تنها ۱۶ مرتبه از آن را شخصیت جنیس به زبان می‌آورد (فکر می‌کنم بتوانید صدای عکس بالا را بشنوید).

بازیگر شخصیت پدر جاشوآ، در حقیقت پدر واقعی متیو پری است.
 در انتها فراموش نکنید که «THEY WERE ON A BREAK».







منبع : zoomg.ir
پاسخ
 سپاس شده توسط شـــقآیــق ، Medusa ، Волшебник ، ᴀᴡᴀʏᴀᴜʀᴏʀᴀ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی سریال ایفوریا(Euphoria)
  معرفی سریال The End of the F***ing World
  معرفی سریال Duy Beni (صدایم را بشنو)
  سریال Baht Oyunu / بازی بخت
  احتمال بازگشت ویلسون فیسک به دنیای سینمایی مارول در سریال Hawkeye
  تریلر جدید سریال ترسناک Chucky و نمایش عروسک شیطانی
Heart سریال (تو در خانه ام را بزن) Sen Çal Kapımı
  معرفی سریال Ginny & Georgia
  معرفی سریال Skam
  معرفی سریال Elite

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان