امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی فیلم کینه (The Grudge)

#1
معرفی فیلم کینه (The Grudge) 1

کارگردان: Nicolas Pesce
بازیگران: Betty Gilpin, Andrea Riseborough, William Sadler
تاریخ اکران: ۳ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ۱۳۹۸)


سری فیلم‌های ترسناک «کینه» (The Grudge) همیشه با توجه طرفداران فیلم ترسناک همراه بوده است. این فیلم‌های ترسناک که اساس‌شان اتفاقات ماورالطبیعه است بازسازی یک سری فیلم ژاپنی به همین نام است. اولین قسمت کینه سال ۲۰۰۴ ساخته شد. کارگردانش تاکاشی شیمیزو ژاپنی بود اما بازیگران و تهیه‌کنندگانش آمریکایی بودند. قسمت جدید آن داستان خانه‌ای است که توسط یک روح کینه‌توز طلسم شده و طلسم به این ترتیب عمل می‌کند که هر کسی وارد خانه شود به طرز خشونت‌بار و فجیعی خواهد مرد. نیکلاس پشی کارگردان قسمت جدید کینه ساخت فیلم‌هایی چون «چشمان مادرم» را در کارنامه‌اش دارد که نمره‌ی قابل قبولی از منتقدان گرفته بود. حالا باید دید یک کارگردان که سابقه‌ی ساخت فیلم‌های ترسناک با پذیرش منتقدان را در کارنامه‌اش دارد می‌تواند سری فیلم‌های کینه را که قسمت‌های آخرش به قهقرا رفته بود، نجات بدهد یا نه.

فیلم «کینه» محصول سال ۲۰۰۴، درواقع اولین بازسازی آمریکایی از فیلم ژاپنی «جو-آن: کینه» محصول ۲۰۰۲ به کارگردانی خود تاکاشی شیمیزو بود. داستان قسمت جدید، باز هم در مورد یک خانه ژاپنی است که وقوع قتلی وحشتناک، موجب نفرین شدن آن شده؛ حالا موجودی فراطبیعی، هرکسی را که وارد خانه شود دنبال می‌کند و به قتل می‌رساند (در این نسخه، یک زن آمریکایی قبل از شروع فیلم وارد خانه شده است.). نیکلاس پس، بیش از آن‌که توجه خود را معطوف به شخصیت‌های نفرین‌شده کند، درگیر خلق جوّی سنگین و ترسناک شده است. ارواح فیلم جدید «کینه»، ناراحتی و خشم خود را با ظاهر شدن ناگهانی از میان سایه‌ها نشان می‌دهند.
معرفی فیلم کینه (The Grudge) 1
یکی از اولین چیزهایی که در فیلم جدید «کینه» توجه شما را جلب می‌کند، تاریکی و غمگین بودن آن است. کاراکترها، به شکلی ناخوشایند و از طریق نشان دادن اتفاقات بی‌رحمانه‌ای معرفی می‌شوند که در طول زندگی برایشان رخ داده است. کارآگاه مولدون (با بازی آندره‌آ ریسبرو) پس از فوت همسرش به شهری جدید نقل‌مکان کرده است؛ او به‌مرور زمان متوجه رابطه‌ای بین یک خانه مرموز در جاده ریبورن و پرونده‌های قتل شهر می‌شود. یکی از این پرونده‌های قتل در سال ۲۰۰۵ رخ داده است، جایی که یک مشاور املاک به نام پیتر (با نقش‌آفرینی جان چو) و همسرش نینا (با بازی بتی گیلپین) به طرزی فجیع به قتل رسیده‌اند. البته ما زمانی با این دو کاراکتر آشنا می‌شویم که هنوز زنده هستند. داستان ترسناک این دو نفر زمانی آغاز می‌شود که پیتر وارد خانه ریبورن شده و شیطانی فرا طبیعی او را تعقیب می‌کند.

فیلم جدید «کینه»، همچنین داستان یکی از ساکنان خانه ریبورن به نام ویلیام متسون (با بازی فرانکی فیزن) را روایت می‌کند که قصد دارد به دلیل وخامت وضعیت روحی همسر دوست‌داشتنی‌اش، لورنا مودی (با بازی پر احساس جکی ویور)، مرگی آرام را برای او رقم بزند؛ ویلیام از بهبود بیماری همسرش ناامید شده است و در یک تک‌گویی مختصر، با مخاطب درد دل می‌کند. این صحنه، یکی از لحظاتی است که فیلم «کینه» در فضایی بدون ترس روی داستان‌پردازی متمرکز می‌شود.

نیکلاس پس به خوبی توانسته لحظات ناخوشایند زجرکشیدن کاراکترها را به تصویر بکشد؛ شاید برجسته‌ترین این صحنه‌ها زمانی باشد که ما با اسطوره فیلم‌های ترسناک، لین شی (در نقش فیث متسون) آشنا می‌شویم. در ابتدا تنها صدای ضجّه زدن زنی را از خانه ریبورن می‌شنویم و با گام گذاشتن به داخل خانه، زنی را در میان سایه‌ها می‌بینیم که گریه‌هایش کابوس‌گونه هستند. زمانی که او به سمتمان حرکت می‌کند اولین چیزی که می‌بینیم دست‌هایش هستند. در این سکانس برجسته، کارگردان ما را به سمت یکی دیگر از تصاویر دلهره‌آور مرگ هدایت می‌کند؛ جسدی وحشتناک که به‌طور ناگهانی روی صفحه تلویزیون ظاهر می‌شود.

درست همانند فیلم اصلی «کینه» به کارگردانی شیمیزو که داستان در بخش‌هایی کاراکترمحور بیان می‌شد، داستان فیلم جدید «کینه» هم به شکلی روایت می‌شود که چهره‌های آشنا پایه و اساس احساسی شخصیت اصلی را مستحکم می‌کنند. تمامی بازیگران نقش مکمل این فیلم (ازجمله دمیان بیچیر در نقش کارآگاه گودمن) آسیب‌پذیری و درماندگی کاراکترها را به خوبی نشان داده‌اند. آنها با بازی‌های باورپذیرشان، حس رنج کشیدن ناشی از وجود یک نیروی اهریمنی وحشتناک را به مخاطب القاء می‌کنند.

اگرچه کاراکتر اصلی این فیلم یعنی کارآگاه مولدن (با بازی آندره‌آ ریسبرو) است که تاریخچه کامل خانه را بررسی می‌کند، اما همه بازیگران، سکانس ترسناک مخصوص به خود را دارند. تماشای بازیگری مانند ویلیام سدلر (در نقش کارآگاهی که چند سال قبل حین بررسی یک پرونده قتل نفرین شده بود) و فلاش‌بک‌هایی که نحوه دیوانه‌شدن او را نشان می‌دهند بسیار هیجان‌انگیز است. این موضوع درباره جکی ویور نیز صدق می‌کند؛ بازی او در صحنه‌ای که در یک فروشگاه ترسانده می‌شود، بسیار باور‌پذیرتر از اتفاقات عجیبی است که پیرامونش رخ می‌دهند.
معرفی فیلم کینه (The Grudge) 1

نیکلاس پس اگرچه چند زندگی مختلف در خطوط زمانی متفاوت را به شکلی یکپارچه به تصویر کشیده اما داستان او بیشتر در مورد تعداد کشته‌های این موجود خبیث است نه شخصیت آنها. فیلم جدید «کینه»، داستان مشابه افرادی را روایت می‌کند که همگی به شکلی ناخواسته خود را وارد یک نفرین شوم کرده‌اند و حالا درگیر نیرویی خشمگین و عصبانی هستند. نسخه پِس از این نیروی فرا طبیعی که به کاراکترها حمله می‌کند، مشابه نسخه اصلی فیلم به کارگردانی شیمیزو نیست.

فیلم جدید «کینه» با بازی بی‌نظیر بازیگرانش حس وحشت را به خوبی در دل مخاطب القاء می‌کند. برخی صحنه‌های فیلم، به‌قدری ترسناک هستند که تماشاگر به یک‌باره از جای خود می‌پرد و این حس ترس، هیجان‌انگیز بودن فیلم «کینه» را اثبات می‌کند. نه‌فقط فضاسازی‌های ماهرانه کارگردان، بلکه تماشای کاراکترها در تاریکی با چشمانی که از شدت وحشت بیرون زده‌اند و صدای بلند جیغ آنها بسیار دلهره‌آور است. حس اضطراب در برخی سکانس‌ها بسیار تأثیرگذار و البته غیرقابل‌تحمل است. فیلم جدید «کینه» اثری است که حین تماشای آن، دست‌هایتان را از شدت وحشت جلوی چشمانتان خواهید گذاشت و آرزو خواهید کرد که هیچ‌گاه درگیر چنین نفرینی نشوید.

بااین‌حال، قسمت جدید فیلم «کینه» بیشتر از آن‌که ترسناک باشد، در ناآرام کردن ذهن مخاطب موفق عمل کرده‌است. نیکلاس پس در سال ۲۰۱۶ اولین فیلمش («چشمان مادرم» با عنوان اصلی «The Eyes of My Mother») را کارگردانی کرد؛ فیلمی موفق در ژانر ترسناک که هر کس جرئت دیدن آن را پیدا کرده باشد مشتاقانه سراغ تماشای فیلم «کینه» خواهد رفت. نیکلاس پس نه‌تنها اتفاقاتی وحشتناک برای کاراکترهایش رقم زده، بلکه مخاطب را از لحاظ عاطفی نیز وحشت‌زده می‌کند. این موضوع، اغلب اوقات در فیلم «کینه» رخ می‌دهد و می‌توان گفت که این اثر احتمالاً صدرنشین فیلم‌های دلهره‌آور سال ۲۰۲۰ خواهد بود.
پاسخ
 سپاس شده توسط Волшебник ، مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی
#2
Star 
اين فيلم ترس واقعي تو قالب حس موجودی فراطبیعی به تصوير مي كشه تنوع جالبي
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
The truth of love is living in heaven with you
پاسخ
 سپاس شده توسط ᴀᴡᴀʏᴀᴜʀᴏʀᴀ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  معرفی فیلم یک جن زده ی آمریکایی - An American Haunting 2005
  معرفی سریال ایفوریا(Euphoria)
  معرفی سریال The End of the F***ing World
  معرفی سریال2022 Wednesday Addams
  معرفی فیلم Knives Out 2019 (چاقوکشی)
  معرفی فیلم بلوند (Blonde 2022)
  معرفی سریال Duy Beni (صدایم را بشنو)
Photo معرفی برترین فیلم های انگیزشی(پارت 2)
  معرفی فیلم قلب های شیمیایی ( Hearts Chemical)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان