امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

وحشت از ترامپ، کاخ سفید را متروکه کرد

#1
Heart 
اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در برداشتن ماسک خود بعد از وارد شدن به کاخ سفید در پی ترخیص از بیمارستان، با انتقادات گسترده مواجه شد.

رویترز در گزارش خود یادآور شده است که کرونا در آمریکا حدود ۲۱۵ هزار نفر را به کام مرگ کشانده، ترامپ اما با برداشتن ماسک خود در حالی که هنوز معلوم نیست از این بیماری بهبود یافته یا نه، آمریکایی‌ها را تشویق کرد که از کرونا نترسند.

وی که گویا گمان می‌کند از بند بیماری رهایی پیدا کرده، در این سخنرانی مدعی شد: «اجازه ندهید بر شما مسلط شود. از آن نترسید... من بهتر هستم، شاید هم مصونیت دارم، نمی‌دانم! بیرون بروید، مراقب باشید».

«ویلیام شفنر» استاد رشته بیماری‌های عفونی و پیشگیری پزشکی در دانشگاه وندربیلت در واکنش به این اظهارات و اقدام ترامپ گفت: «وقتی که او گفت نباید از کووید ترسید، من وحشت‌زده شدم. این بیماری است که روزانه هزار نفر را به کام مرگ می‌کشد، اقتصاد را ویرانه کرده و مردم را از اشتغال باز داشته است. این ویروسی است که باید از آن ترسید».

کریس کانس سناتور دموکرات نیز در پیامی توئیتری نوشت: «این شکست غم‌انگیز یک رهبر است».

«جو بایدن» رقیب انتخاباتی ترامپ نیز با انتشار ویدئویی در صفحه توئیتر خود و مقایسه ماسک زدن خودش و ترامپ، نوشت: «ماسک‌ها اهمیت دارند. آنها جان [مردم] را نجات می‌دهند».

دکتر فائوچی، رییس موسسه ملی بیماری‌های واگیر و آلرژی آمریکا هشدار داد که آمریکایی‌ها نباید کرونا را دست کم بگیرند. او گفت: پیا این است ما باید حداکثر تلاش خود را بکنیم تا مبتلا نشویم. مهم نیست چه کسی هستید، چند ساله هستید و تحت چه شرایطی فقط بیماری را دست کم نگیرید.

دونالد ترامپ در اولین سخنانش پس از ورود به کاخ سفید گفت، "نگذارید این [بیماری] بر شما غلبه کند، از آن نترسید." 

او گفته بود، حالا این ویروس را "درک" می‌کند. اما به خاطر تجربه خودش به عنوان یک بیمار در یکی از بهترین بیمارستان‌ها و زیر دست بهترین و مجرب‌ترین تیم پزشکی که برای یک حداقلی از مردم هم شاید امکان‌پذیر نباشد.  به هر حال به نظر می رسد این درک با درگیری عموم مردم و راهنماهای بهداشتی درباره رفتار این ویروس و اقدامات احتیاطی توصیه شده تناقض زیادی دارد به خصوص برای افراد پرخطری نظیر رئیس‌جمهور.

او یکشنبه شب در ویدئویی گفت: من چیزهای زیادی درباره کرونا آموختم. با رفتن به مدرسه واقعا آموختم. اینجا یک مدرسه واقعی است. و من فهمیدم ،درک کردم و این خیلی جالب است و من حتما آموخته‌هایم را به شما نیز خواهم گفت.

اما خیلی زود معلوم شد که او در حقیقت چیزی از این بیماری نفهمیده است.

 خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به این مساله پرداخت که بعد از مرگ ۲۱۰ هزار تن در آمریکا بابت کرونا، تازه دونالد ترامپ می‌گوید که آن را فهمیده است! این افشاگری، هفت ماه بعد از پاندمی کرونا و بعد از مرگ و میر هزاران تن. در واقع اولین بار نیست که او به تجربه شخصی خودش برای شکل دادن به دیدگاه‌هایش استفاده می‌کند.

او همواره تجربه شخصی خودش را بر نظر کارشناسان اولویت می‌داند. به عنوان نمونه، او رغبتی نشان نداد که از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بابت مداخله در انتخابات آمریکا، بعد از نتیجه‌گیری آشکار جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر وقوع چنین امری، انتقاد کند.

حال بال غربی کاخ سفید یا ساختمان دفتر اجرایی که دفتر ترامپ را در خود جای داده است، شهر متروکه است. کاکنان از ابتلا به کرونا هراس دارند و کاخ سفید اکنون محل نگهداری دو فرد مبتلا به کووید۱۹ شده است که در آن میان، رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید این ویروس را جدی نمی‌گیرد. بازگشت ترامپ از بیمارستان نگاه‌ها را روی دیگر افراد حاضر در کاخ سفید متمرکز کرده است.

در طول پاندمی کرونا، از کارکنان کاخ سفید از جمله اعضای کادر آشپزخانه و نیروهای سرویس مخفی خواسته شد تا در محل کار حاضر شوند و این وضعیت اکنون هم که مشخص شده ده‌ها کارمند مبتلا شدند، ادامه دارد. کارکنان نگران ابتلا هستند. 

با این حال سخنگوی کاخ سفید می‌گوید "تمام تدابیر احتیاطی لازم" برای حفاظت از همه، نه فقط ترامپ و خانواده‌اش، بلکه کارکنانی که در این مجموعه کار می‌کنند، در نظر گرفته شده است. او همچنین گفت که دسترسی فیزیکی به ترامپ محدود می‌شود و تجهیزات حفاظت شخصی مناسب از سوی افرادی که نزدیک به او هستند، استفاده می‌شود.  

با این وجود، حال و هوای داخل کاخ سفید همچنان ناخوشایند و غم‌انگیز است، زیرا کارمندان می‌ترسند که در معرض این ویروس قرار بگیرند. همانطور که آنها با یک واقعیت جدید روبرو شده‌اند و محل کارشان که زمانی ایمن به نظر می‌رسید اکنون چیزی غیر از آن است، آنها همچنین پایشان در بحث درز اطلاعات از وضعیت جسمانی رئیس جمهوری آمریکا کشیده می‌شود
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart آبرامز: اگر ترامپ رئیس‌جمهور شود ایران با ما مذاکره می‌کند
Heart دانسته‌ها و ندانسته‌های ما درباره ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا
Heart صحبت‌های ملانیا ترامپ درباره وضعیت سلامتی‌اش پس از کرونا
Heart کاخ سفید: پزشکان هنوز تصمیمی درباره مرخص شدن ترامپ نگرفته‌اند
Heart ترامپ احتمالا امروز از بیمارستان مرخص می‌شود
Heart پاسخ بشار اسد به درخواست ترامپ برای ترورش
Heart باشد که ابتلای ترامپ به کرونا باعث توجه بیشترش به این بیماری شود
Heart ابهامات پرونده ابتلای ترامپ به کرونا/ کاخ سفید شفاف عمل نمی‌کند
Heart آیا ترامپ می‌تواند نتایج انتخابات را نپذیرد؟
Heart زنانی که سودای کاخ سفید دارند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان