امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روش تشخیص دادن بیماری آسم در کودکان

#1
روش تشخیص دادن بیماری آسم در کودکان 1
بیشتر افراد بزرگسال به آسم مبتلا می شوند ولی شاید کودکان هم به این مشکل تنفسی دچار شوند. اما نشانه های و علائم اسم در کودکان چیست؟
 
درباره [b]آسم در کودکان[/b]
برای بررسی بیماری آسم کودکان از چه روش هایی می توانیم کمک بگیریم توصیه های متخصصین در این زمینه چیست سرفه و خس خس سینه در کودک می تواند خبر از ابتلای آن ها به این عارضه دهد برخی علل مهم در این زمینه را در ادامه مطلب مورد بررسی قرار خواهیم داد با ما همراه باشید .
آسم کودکان : یک اختلال معمولا آلرژیک که با اسپاسم ها و تورم (آماس و تحریک) مجاری برونشیال (راه های هوایی) با سرفه و خس خس مشخص می شود.
خوشبختانه، درمان های بسیار جدیدی امروزه برای درمان و پیشگیری از حملات آسم وجود دارد. با نظارت دارویی مناسب، زندگی کودکان و فعالیت های فیزیکی لازم نیست که به خاطر این شرایط مثل گذشته مختل شود.

علت آسم کودکان چیست و چطور کودک من دچار این اختلال شده است؟
آسم زمانی اتفاق می افتد که کودک با ژن های معین با یک ماده آلرژیک در مقدار مناسب در دوز مناسب در سن مناسب برای ایجاد واکنش آلرژیک در ریه مواجه می شود. در بیشتر کودکان، آسم در اثر آلرژی به گرد و خاک و حیوانات خانگی یا گرده ها ایجاد می شود. استننشاق این مواد آلرژیک یک واکنش آلرژیک را ایجاد می کند که باعث التهاب راه هوایی می شود.
آیا این بیماری ارثی است؟
آسم، همراه با اختلالات آلرژیک مهم دیگر، مثل اگزما و آلرژی بینی، در خانواده ها جریان دارد، به صورتی که کاملا درک نشده است. اگر یک والد یا خواهر یا برادر یکی از این اختلالات را داشته باشد، خطر آن در کودک حدود 50% است. اگر هر دو والد آسم، آلرژی یا اگزما داشته باشند، خطر آن حدود 80% است. یعنی کودک ممکن است تنها یکی یا هر سه این بیماری های آلرژیک را به ارث ببرد.
روش تشخیص دادن بیماری آسم در کودکان 1
آسم در کودکان
دوره طبیعی بیماری اسم ؟
تحریک شده توسط تغییرات آب و هوا، مواجهه با مواد آلرژیک یا فعالیت را دارند، بیشتر احتمال دارد که در کل کودکی آسم داشته باشند. هرچه کودک زمانی که اولین بار آسم آشکار می شود بزرگتر باشد، کمتر احتمال دارد که برطرف شود. به خاطر اینکه علائم ایجاد شده توسط تورم راه های هوایی مرتبط با اندازه راه هوایی است، بسیاری از کودکان به نظر می رسد که زمانی که به بلوغ نزدیک می شوند از آسم رهایی پیدا کنند. برای بسیاری از این کودکان، آسم در دوازده یا سیزده سالگی دوباره عود می کند. کودکانی که آسم آنها به نظر می رسد که برطرف شده باشد باید تا بزرگسالی تحت نظارت باشند.
چطور عفونت در ایجاد آسم نقش دارد؟
در مورد کودکان در تمام سنین، و به خصوص برای کودکان کم سن و سال، عفونت ویروسی تحریک کننده اصلی علائم آسم و حملات برجسته آسم است. بسیاری خانواده ها یادگرفته اند که داروهای آسم اضافی را در شروع سرما استفاده کنند. عفونت های سینوسی محرک های مهم آسم هستند. کودکان با آسم که دچار عفونت های سینوسی می شوند اغلب نیاز به داروهای اضافی آسم برای کنترل علائم دارند.
چطور آسم درمان می شود و مشکلات بالقوه درمان کدامند؟
داروهای مدرن آسم برای تقریبا تمام کودکان بسیار کارآمد هستند. کودکان با علائم خفیف غیر مکرر، آسم بینابینی دارند و ممکن است با داروها برای رهایی علائم سرفه، خس خس یا تنگی نفش درمان شوند. به خاطر این که این علائم با اسپاسم راه هوایی ایجاد می شوند، درمان دادن داروهای برونکودیلاتور استنشاقی است که اسپاسم راه هوایی را برطرف می کند.
کودکانی که علائم آسم آنها متداول یا شدید است تورم مداوم دارند که اسپاسم راه هوایی را تحریک می کند. این کودکان با آسم پایدار نیاز به داروی ضد التهابی دارند. بهترین داروها برای کودکان با آسم پایدار کورتیکواستروئیدهای استنشاقی یا استروئیدها است. مهم است که بیان کنیم که این داروها بسیار متفاوت با استروئیدهایی هستند که ورزشکاران از آن سوء استفاده می کنند.
برونکودیلاتورها متداولا بیش فعالی یا خلق عصبی ایجاد می کنند. این مشکل مرتبط با دوز است.
آیا مشکلات طولانی مدتی وجود دارد که بتواند در نتیجه این اختلال اتفاق بیفتد؟
آسم درمان شده به صورت ناکافی باعث سرفه، خس خس، تنگی نفس، ویزیت های پزشک، مراجعه به اورژانس و بستری می شود. کودکان با آسم پایدار که به صورت مناسب درمان نشده اند، در ریسک ایجاد اسکار ریه و از دست دادن پیشرونده عملکرد ریه قرار دارند.
چه تست هایی برای اثبات اختلال و تعیین شدت اپیزود لازم هستند؟
هیچ تست قطعی برای آسم در کودکان کم سن و سال وجود ندارد. تست عملکرد ریه اغلب در کودکان بزرگتر مفید است. یک تست جدید، آنالیز نیتریک اکسید بازدمی، محصولات زائد التهاب آسم را اندازه گیری می کنند. یک تست بسیار مفید و عملی پاسخ به داروهای آسم است. سرفه به خاطر چیزی غیر از آسم با داروهای آسم بهبود پیدا نمی کند.

چطور از حمله های آسم پیشگیری می شود؟
والدین باید آسم، داروهای آسم و محرک های کودک خود را درک کنند. پیشگیری از حملات با اجتناب از محرک های شناخته شده در صورت امکان شروع می شود(برای مثال حیوان خانگی که کودک به آن حساسیت دارد)، زمانی که از محرک ها اجتناب شود(برای مثال گرده یا تغییرات آب و هوا) والدین باید به پیشرفت مشکلات آگاه باشند و برنامه از پیش تعیین شده داروهای اضافی برای پیشگیری از حمله شدید را شروع کنند.
آیا استفاده از حمایت تنفسی برای استفاده خانگی ضروری است؟
آسم باعث مشکلات بسیار متفاوتی در کودکان متفاوت می شود. بعضی کودکان هیچ وقت حمله شدید آسم را تجربه نمی کنند. بقیه مشکلات متداول دارند. داروهای استنشاقی ارائه شده توسط نبولایزر(ماشین تنفسی) سطح داروی بالاتر از استنشاق کننده دوز اندازه گیری شده ارائه می کنند. کودکانی که حمله های شدید را تجربه می کنند از داروهای آسم ارائه شده با ماشین تنفسی سود می برند.
چه علائم یا نشانه هایی را باید دنبال کرد که نشان می دهد که کودک من طی اپیزود در حال بدتر شدن است؟
بعضی علائم مشکلات تنفسی شدید بستگی به سن کودک دارند. نوزادان زمانی که بدتر می شوند، سریعتر نفس می کشند. آن ها ممکن است شواهد تلاش زیاد برای تنفس با مکش عضلات در بین دنده ها یا بالای استخوان ترقوه را نشان دهند.
آیا باید به متخصص آسم مراجعه کنیم؟
کودکان با آسم خفیف بینابینی اغلب عملکرد خوبی تحت مراقبت متخصص کودکان یا پزشک مراقبت اولیه دیگر دارند. راهنمایی های اخیر از خدمات سلامت عمومی ایالات متحده مشورت با متخصص آسم برای هر کودک با اسم پایدار متوسط یا شدید و برای تمام کودکان زیر سن سه سال با آسم پایدار خفیف را توصیه می کند.
هر اپیزود آسم تهدید کننده زندگی یا بستری توجیهی برای مراقبت تخصصی است. مطالعات متعدد نشان داده است که متخصصان آسم به نتایج بهتر و هزینه های کمتر از پزشکان مراقبت اولیه در مراقبت از آسم می رسند. به خاطر اینکه آسم, به خصوص در کودکان معمولا بیماری آلرژیک است و بیشتر کودکان با آسم آلرژی بینی و یا اگزما دارند, متخصص آلرژی معمولا متخصص آسم ایده آل است. متخصصان ریه کودکان نیز کودکان مبتلا به آسم را درمان می کنند.
چه نوع پیگیری برای این نوع شرایط لازم است؟
کودکان با آسم همیشه احتمال داشتن علائم آسم را دارند حتی اگر آنها برای ماه ها یا سالها مشکل نداشته باشند. بعضی کودکان با آسم علائم خود را پنهان می کنند یا به داشتن بعضی محدودیت های تنفسی به حدی عادت می کنند که حتی متوجه آن نمی شوند. به خاطر اینکه آسم کامل درمان نشده می تواند منجر به اسکار طولانی مدت شود که نمی تواند برطرف شود، پیگیری دوره ای حتی زمانی که علائم تشخیص داده نشده وجود ندارد لازم است.

منبع تاپ ناز
یار مگو که من منم
من نه منم نه من منم
گر تو تویی و من منم
من نه منم نه من منم
پاسخ
 سپاس شده توسط Волшебник
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  بواسیر در نوزادان چگونه تشخیص داده می شود؟
  علائم بیماری پارکینسون در سالمندان
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  فلسفه ی طب سوزنی و درمان بیماری ها با آن
  فیستول مقعدی چیست؟ علت، علائم و روشهای تشخیص
  خونریزی مقعد چه ارتباطی با بیماری بواسیر دارد؟
  بیماری که نمیذاره عرق کنیم !
  زردی زبان نشانه کدام بیماری است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان