امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قبل و بعد از ورزش هوا چه خوراکی هایی باید مصرف کرد؟

#1
قبل و بعد از ورزش هوا چه خوراکی هایی باید مصرف کرد؟ 1
اگر قصد انجام ورزش های هوازی دارید باید به خوراکی هایی که قبل و بعد از ورزش هوازی مصرف می کنید بیشتر باید دقت کنید.
غذا و خوراکی هایی که قبل و بعد از ورزش باید مصرف کنید
هفته ای 150 دقیقه ورزش هوازی مانند پیاده روی تند باعث پیشگیری از خیلی بیماری ها می شود و سلامت بدن تضمین می شود. نوع ورزش هوازی که انجام می دهید مهم نیست و فقط باید به نوع این ورزش بسیار اهمیت دهید.
 
ورزش صبحگاهی
زمانی که خواب هستید، بدن شما کالری و مواد غذایی را می سوزاند. اگر اولین کاری که صبح ها بعد از بیدار شدن انجام می دهید ورزش کردن است، باید ابتدا کمی خوراکی بخورید. استیو اسمیت که قبلا ملوان دریایی بوده است توصیه می کند ۲۰ دقیقه قبل از ورزش روزانه یک خوراکی کربوهیدراتی بخورید. بین ۷۵ تا ۱۰۰ درصد از خوراکی شما باید از نوع کربوهیدرات ها باشد.
اگر می خواهید بیش از ۴۰ دقیقه ورزش کنید، کمی پروتئین هم به خوراکی خود اضافه کنید و حداقل یک ساعت صبر کنید تا هضم شود.
خوراکی های صبحگاهی
آقای اسمیت توصیه می کند یک نوع میوه مانند موز، پرتقال یا سیب مصرف کنید. همچنین می توانید یک عدد هویج یا یک لیوان آب میوه یا نوشیدنی ورزشی مصرف کنید. اگر می خواهید یک ورزش هوازی طولانی انجام دهید، کمی ماست، تخم مرغ و یک تکه کوچک پنیر یا گوشت هم به خوراکی های خود اضافه کنید (این پروتئین ها، انرژی لازم را در حین ورزش طولانی برای شما تامین می کنند).
ورزش عصرگاهی یا شبانگاهی
اگر ورزش هوازی را دیرتر انجام می دهید، چند ساعت قبل از انجام آن چیزی بخورید. در برنامه غذاهای مقوی، مربی تغذیه، سوزان کلینر توصیه می کند حدود ۶۰ کالری پروتئین و ۱۵۰ کالری کربوهیدرات بخورید. این مواد غذایی را دو الی سه ساعت پیش از انجام ورزش هوازی مصرف کنید. اگر ورزشکار هستید، این شانس را دارید که می توانید غذاها را سریعتر هضم کنید؛ خانم کلینر به شما توصیه می کند که پیش از ورزش یک ساعت الی یک ساعت و نیم برای هضم غذاها صبر کنید.
خوراکی های نیمه شب
گونر پیترسون، مربی سلبریتی ها، در کتاب خود با نام جی فورس که راهنمایی برای تناسب اندام است، بعضی خوراکی ها را برای استفاده پیش از ورزش های هوازی توصیه می کند: او پیشنهاد می کند یک تکه نان کامل و یک عدد میوه مانند سیب بخورید. همچنین می توانید یک پیاله بلغور جو دوسر همراه کمی کشمش بخورید. اگر می خواهید طولانی تر ورزش کنید و نیاز به پروتئسن دارید، یک لیوان شیر یا یک ساندویچ تون ماهی بخورید. از خوردن غذاهای چرب اجتناب کنید چرا که هضم چربی ها و ورود آنها به جریان خون، بیش از کربوهیدرات ها طول می کشد
زمان بندی وعده های غذایی
آقای کلینر تاکید می کند که ورزشکارانی که فعالیت زیادی دارند، هر روز باید ۶ الی ۷ وعده غذا بخورند. حتی اگر فوتبالیست یا دونده دوی ماراتن نیستید، باید ۴ الی ۵ وعده غذای مختصر به جای سه وعده غذای مفصل در طول روز بخورید. اگر کمتر از این میزان غذا بخورید، پیش از ورزش انرژی خود را از دست خواهید داد.
اگر دائما مشغول خوردن وعده های مختصر غذایی باشید، همیشه انرژی کافی برای تردمیل زدن خواهید داشت. آقای کلینر همچنین عقیده دارد ، وقتی در بین وعده های غذایی انرژی شما تمام می شود، متابولیسم شما کاهش می یابد و احتمال ذخیره چربی ها در بدن شما افزایش می یابد.

منبع تاپ ناز
یار مگو که من منم
من نه منم نه من منم
گر تو تویی و من منم
من نه منم نه من منم
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان