امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

توتمس سوم

#1
توتمُسِ سوم (معنای نام:توت زاده می‌شود)(پادشاهی ۲۴ آوریل۱۴۷۹-۱۱ مارس۱۴۲۵ (پیش از میلاد)) ششمین فرعون از دودمان هجدهم مصر باستان بود. او در زمانی به سلطنت رسید که فقط ۲ سال بیشتر نداشت و نامادری/عمه خود که در زمان توتمس دوم همه زمام امور را در دست داشت در زمان وی به عنوان شریک وی عمل می کرد و بیست و دو سال آغاز فرمانرواییش هم‌زمان در کنار و همراه با نامادریش هتشپسوت پادشاهی و فرعونی می‌کرد که در این ۲۲ سال حکومت مشترک مادرش حتشپسون ۷ سال این سلطنت را با مقام نایب السلطنه فرعونی کرد و ۱۵ سال دیگرش را فرعون حتشپسون خود تنهایی با مقام رسمی و قانونی تنها فرعون مصر حکومت کرد. پس از مرگ هتشپسوت او به قدرت راستین دست یافت و آنچنان امپراتوری‌ای پدید آورد که تا آن زمان در مصر دیده نشده بود. او هفده بار لشکرکشی کرد و از شمال سوریه کنونی تا چهارمین آبشار بزرگ نیل در نوبه را به زیر پرچم خود درآورد.

او را سازنده پنجاه پرستشگاه در مصر می‌دانند. در دوره پادشاهی او معماری به بالاترین ورزیدگی و هنر خود رسید و چه پیش و پس از پادشاهی او هرگز همانندی نیافت هر چند که این اصلاحات نیز به دلیل رقابت با نامادری پرقدرت خود حتشپسوت بود و توتمس می خواست اقتداری بیشتر از حتشپسوت داشت باشد و مانند وی فرعونی قدرتمند شود.

پس از مرگ او را در دره پادشاهان که آرامگاه شاهان در دوره او بود به خاک سپردند. پس از او پسرش آمنهوتپ دوم به جانشینیش رسید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://uupload.ir/files/ut5r_220px-tuthmosisiii.jpg
Everything is Temporary(:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان