امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهترین منابع گیاهی حاوی پروتئین مورد نیاز بدن

#1
بهترین منابع گیاهی حاوی پروتئین مورد نیاز بدن 1
خیلی از افراد ترجیح می دهند سمت گوشت و فرآورده های گوشتی نروند و پروتئین مورد نیاز بدن خود را از منابع گیاهی تامین کنند در این نوشتا منابع مختلف و عالی حاوی پروتئین را معرفی می کنیم.
منابع پروتئین گیاهی
پروتئین عاملی مهم و ضروری در یک رژیم غذایی سالم است. در گذشته، مصرف پروتئین برای عده ای خاص مثل ورزشکاران و طرفداران باشگاه های ورزشی حائز اهمیت بود، اما امروزه که بیشتر ما از اهمیت این ماده مغذی آگاه هستیم سعی می کنیم تا حد امکان آن را در رژیم غذایی خود بگنجانیم تا از مزایای آن برای سلامتی بدن مان بهره مند شویم.
پیش تر در مطالب گذشته با منابع مهم و سالم پروتئین حیوانی آشنا شده ایم و ایده بدی نیست تا با منابع گیاهی این ترکیب مغذی هم آشنایی پیدا کنیم. در ادامه مطلب امروز با مهم ترین منابع گیاهی برای تامین پروتئین لازم برای بدن مان آشنا می شویم که علاوه بر طعم خوب بسیار سالم هم هستند. چرا بدن ما به پروتئین نیاز دارد؟ پروتئین از واحدهای ریزی به نام آمینو اسیدها تشکیل شده که برای ترمیم آسیب های سلولی و ساخت سلول های جدید فاکتوری ضروری است. علاوه بر این، پروتئین برای تشکیل بافت های مختلف بدن، عضلات و استخوان ها هم بسیار مهم و ضروری است. در نتیجه، برای داشتن بدنی سالم باید از دریافت میزان لازم پروتئین اطمینان پیدا کنید.
7منبع گیاهی برای تامین پروتئین بدن
1. [b]تخم مرغ[/b]
بهترین منابع گیاهی حاوی پروتئین مورد نیاز بدن 1
تخم مرغ منبعی بسیار مناسب برای دریافت پروتئین است. با اینکه زرده تخم مرغ حاوی کلسترول است، متخصصین باور دارند این کلسترول تاثیری در افزایش میزان کلسترول خون نخواهد داشت. در حقیقت، این چربی های اشباع شده و چربی های ترانس هستند که موجب افزایش کلسترول می شوند.
2. سویا
پروتئین لازم برای بدن ما تنها از طریق مصرف فرآورده های گوشتی تامین نمی شود. توفو، برگرهای تهیه شده از پروتئین سویا و سایر غذاها و فرآورده های گیاهی هم می توانند منبع مناسبی برای پروتئین باشند. مصرف روزانه 25 گرم پروتئین سویا کمک می کند تا کلسترول خون کاهش یابد.
3. انواع لوبیا
بهترین منابع گیاهی حاوی پروتئین مورد نیاز بدن 1
پروتئین یک فنجان و نیم لوبیا به طور میانگین مساوی با 85 گرم گوشت استیک کباب شده است. به غیر از پروتئین، فیبر درون انواع لوبیا هم کمک می کند تا مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. علاوه بر همه این موارد، مصرف لوبیا باعث کاهش میزان چربی بد (LDL) هم خواهد شد.

4. فرآورده های لبنی کم چرب (مصرف کلسیم مضاعف)
مصرف شیر، انواع پنیر و ماست باعث تامین پروتئین و کلسیم لازم برای استحکام استخوان ها و سلامت قلب تان می شود. علاوه بر این، لبنیات کم چرب و یا بدون چربی کمک می کند تا کالری کمتری مصرف کنید.
5. [b]غلات سبوس دار، فیبردار[/b]
بهترین منابع گیاهی حاوی پروتئین مورد نیاز بدن 1
نان های تهیه شده از غلات سبوس دار حاوی مقدار زیادی مواد مغذی از جمله پروتئین هستند. تنها در هنگام خرید این نوع محصولات به برچسب پشت بسته بندی دقت کنید تا حاوی مقدار زیادی شکر و چربی نباشد.
6. دانه های روغنی
دانه های روغنی جز تنقلات مفید و سالم برای بدن ما محسوب می شوند و خوشبختانه حاوی مقدار زیادی پروتئین هم هستند. بادامو تخم کتان به طور ویژه حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند. به طور مثال 30 گرم بادام حاوی 6 گرم پروتئین است.
7. پنیر توفو
این نوع پنیر از شیر سویا تهیه می شود و منبع غذایی بسیار مفیدی برای گیاه خواران است. به طور میانگین 100 گرم پنیر توفو حاوی 8 گرم پروتئین است. می توانید از این پنیر در انواع سالادها و یا حتی به جای گوشت در خورشت هم استفاده کنید.

منبع تاپ ناز
یار مگو که من منم
من نه منم نه من منم
گر تو تویی و من منم
من نه منم نه من منم
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  7 درمان خانگی کیست مویی با استفاده از داروهای گیاهی موثر
  شقاق یا ترک سینه؛ از درمان های خانگی و گیاهی تا درمان های پزشکی و دارویی
  برای درمان شقاق چه بخوریم؟ معرفی بهترین رژیم غذایی
  گونه هایتان علامت کمبود پروتئین در بدن دارند اگر ..
  تقویت چشم با تغذیه ای کاملا گیاهی
  میوه هایی که بهترین خون ساز هستند
  دهانشویه خانگی و گیاهی با تاثیر عالی در دهان و دندان
  آنچه باید در مورد گلو درد چرکی و گلو درد چرکی بدانید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان