امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با آدم های فضول چگونه برخورد کنیم؟!

#1
با آدم های فضول چگونه برخورد کنیم؟! 1
برخورد مناسب با اشخاص فضول آن هم زمانی که سیلی از سوالات به طرف شما می آید، گاه سخت و غیرممکن می شود. شاید شما هم در نزدیکی خویش کسانی را داشته باشید که دایم از کار، تحصیلات، ازدواج، اهداف تان و... سوالاتی می پرسند که علاقه ای به جواب دادن به آنها را ندارید. برای آن که بتوانید جلوی این سوال ها را بگیرید، نیازی به عکس العمل منفی نیست.



مهم ترین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که پاسخ بی ادبی را با بی ادبی دادن، به ندرت مشکلی را حل می کند.



درصورتی که عکس العمل شما بی ادبی باشد در واقع خودتان را در سطح کسی که بی ادبی را شروع نموده، پائین می آورید. همچنين پاسخ بی ادبی را با بی ادبی دادن، شرایط را بدتر و احساسات بدی را در شما ایجاد می کند و سبب می شود شما، بدتر از کسی که فضولی و بی ادبی نموده، در نگاه افراد دیگر جلوه کنید. با این حال، راهکار چیست؟



شما میتوانید با چند راه حل ساده از جواب به سوالات غیر ضروری بپرهیزید، ولی اگر علت سوال های آنها را بدانید میتوانید راحت تر ارامش خویش را حفظ کنید.


تفاوت آدم کنجکاو و فضول

اشخاص کنجکاو، معمولاً در شخصیت خویش یک روحیه کنجکاو و جستجوگر دارند. اشخاص کنجکاو معمولاً در مورد مباحث جدید، طبیعت، امور مربوط به سیاست یا هر موضوعی که فکر کنید پرس و جو می کنند و مدام دوست دارند چیزهای جدیدی یاد بگیرند. ولی اشخاص فضول تنها از فهمیدن زندگی خصوصی افراد دیگر لذت برده و معمولاً اطلاعاتی که بدست می آورند را با سایرین شریک شده و پخش می کنند، در حالیکه اشخاص کنجکاو معمولاً اطلاعات را نزد خویش نگه داشته و برای بهبود زندگی و رفتار خویش به کار می برند. بنابراین با اشخاص کنجکاو اندکی با مسامحه و ارامش بیش تر رفتار کنید.[/align]


دلیل فضولی کردن چیست؟
در جوامع شرقی و سنتی، معمولاً اشخاص با همسایه، بستگان، همکاران و... رابطه دوستانه ای برقرار نموده و زندگی اجتماعی به هم وابسته ای دارند. ولی در همین جوامع هم با امروزی شدن زندگی ها و افزایش مشغله های مردم، اهمیت مفهوم خصوصی بالا رفته و اغلب اشخاص در صورت مواجهه شدن با حجم زيادي از سوالات ازرده می شوند. بعضی از عللی که سایرین فضولی می کنند:

هدفمند نبودن
زمانی که شخص هدفی فردی در زندگی خویش نداشته باشد، با کنجکاوی کردن در زندگی سایرین به دنبال راهی برای رسیدن به خوشبختی می باشد.

احساس بهتر بودن
بعضی از اشخاص که اعتماد به نفس پایینی دارند، با فضولی در زندگی شما، می خواهند احساس بهتری نسبت بخود داشته باشند. آنها اینگونه حس مهم بودن می کنند. با پیدا کردن ایرادات شما فکر می کنند زندگیشان آنقدرها هم بد نیست.

حسادت
بعضی اشخاص به جای آن که برای ثابت کردن برتری خویش کوشش کنند، بخاطر حسادت شان در زندگی شما دخالت نموده و در مورد آن شایعه پراکنی می کنند. به این صورت تلاش در خراب کردن زندگی شما به میزان زندگی خودشان دارند.

بعضی اشخاص به جای آن که برای ثابت کردن برتری خویش کوشش کنند، بخاطر حسادت شان در زندگی شما دخالت نموده و در مورد آن شایعه پراکنی می کنند. به این صورت تلاش در خراب کردن زندگی شما به میزان زندگی خودشان دارند.
پاسخ
 سپاس شده توسط Волшебник ، مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב ، _leιтo_ ، єη∂ℓєѕѕღ
آگهی
#2
Question 
آدماي فضول دنبال جواب سوالايي ميرن كه تهش مسخره بازي و هيچ
اما اونايي كه كنجكاوهستند و نبايد مقايسه كرد اين جور افراد دنبال بحث هاي جديد و موثر هستند نه دخالت يا فضولي تو كار ديگران
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
The truth of love is living in heaven with you
پاسخ
 سپاس شده توسط Emmɑ ، Волшебник


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چطور فکر کنیم تا افسرده نباشیم
  چیکار کنیم تا افسرده نباشیم؟
  چگونه در ۵ دقیقه حالمان را خوب کنیم؟
  چگونه در ۲۵ دقیقه حالمان را خوب کنیم؟
  چگونه عادت های بد را به سادگی ترک کنیم؟
  چگونه با تنهایی و کمرویی کنار بیاییم؟
  والدین چگونه باید با افسردگی نوجوانان برخورد کنند؟
  درک کنیم، درک بشیم(:
  روش صحیح کنترل و عاشق کردن مردان چگونه است؟
  چگونه سلامت روان داشته باشم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان