امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فوت وفن های شعبده بازی

#1
Rainbow 
فوت و فن های شعبده بازی
سرپوش - مجله همشهری سرنخ/ کلاس های شعبده بازی محل بازگو کردن رازهایی است که تا سال ها سر به مهر باقی مانده اند. راز نمایش های شگفت آور که هنوز هم به شیوه های گوناگونی در دنیا اجرا می شود، در بین تردست ها با عنوان «کد شعبده» مشهور است. این کدهای مخفی آن قدر حیاتی و مهم هستند که شعبده بازهای مشهور جهان آن ها را در بانک های مشهور و صندوق های امنیتی ویژه نگهداری می کنند. با این وجود همیشه رازهایی هستند که فاش شده و در جهان پخش می شوند. این ها نمونه هایی از معمول ترین شعبده های دنیا و رازهایشان است که در کلاس های شعبده بازی دنیا به آماتورها آموزش داده می شود.



درآوردن سکه از پشت گوش

یکی از معروف ترین تردستی ها که همیشه می تواند حضار را به شگفتی بیندازد و با وجود ساده بودن، هنوز هم سرگرم کننده و جالب است، بیرون آوردن سکه از پشت گوش است. در این شعبده مشهور، مجری بعد از نشان دادن دست های خالی، یکی از حضار داوطلب را به روی سن احضار می کند. بعد از بیان کلمات عجیب و در حالی که انگار یک ورد جادویی بر زبان می آورد، سکه کوچکی را از پشت گوش یا گردن تماشاگر بیرون می آورد.



زمانی گفته می شود که این دو نفر یعنی مجری و تماشاگر احتمالا با هم آشنا بوده اند و تماشاچی از قبل سکه ای را در یقه پیراهنش پنهان کرده است. اما وقتی تماشاچیانی از وسط سالن، آن هم در حالی که پیراهن شان بدون یقه بود، به روی صحنه آورده شدند، هیچ کس به جز شعبده بازها نمی توانست درباره راز این شعبده حرفی به میان بیاورد. حالا ما این راز مهم را با شما در میان می گذاریم.
فوت وفن های شعبده بازی 1

در این شعبده، معمولا شعبده باز یک انگشتر به دست دارد که به رنگ پوستش است و دیده نمی شود. پشت این انگشتر یک سکه کوچک جاسازی شده است. این سکه در یک فضای خالی که از قبل در انگشتر جادویی قرار داده شده، جاسازی می شود به نحوی که برای آزاد کردن آن فقط یک فشار کوچک به انگشتر یا آزاد کردن ضامن کافی است. البته هر شعبده بازی یک راه برای دور زدن این راز دارد.



برای مثال ممکن است کسی سکه را پشت دست دیگرش یا در آستینش گذاشته باشد. چون این شعبده خیلی قدیمی است و بسیاری از شعبده بازها از آن اطلاع دارند، روش های جدیدی برای غافلگیر کردن تماشاچی ها ابداع شده که عموما لو نرفته اند اما تردستی اصلی همانی است که برایتان شرح دادیم.


پنهان کردن اشیای غول پیکر

تا همین چند سال پیش پنهان کردن اشیای بزرگ یکی از مهم ترین تردستی هایی بود که می توانست تماشاچی ها را شگفت زده کند. این بازار تا جایی مورد استقبال مردم بود که کار شعبده بازها از غیب کردن خودرو و ترن به ساختمان های بزرگی مثل مجسمه آزادی در آمریکا هم رسید. تمام مراحل هم به نظر خیلی ساده و عادی به نظر می رسید. شعبده باز با کمک هلیکوپتر روی مجسمه بزرگ پرده می اندازد.



بعد یک ورد عجیب می خواند و در حالی که تماشاچی ها و حتی دوربین رسانه ها روی سازه بزرگ بتنی زوم کرده اند، همه چیز را ناگهان غیب می کند. هر چند در طول سال هایی که از ابداع این شعبده گذشته، روش های جدیدی برای اجرای آن ابداع شده که راز تمام شان هنوز فاش نشده است اما یک اصل ثابت در شعبده پنهان کردن مجسمه آزادی وجود دارد.
فوت وفن های شعبده بازی 1

آن هم به خطا انداختن مردم با استفاده از تعداد زیادی آینه است که در جاهای درست قرار گرفته اند. این آینه ها نور را طوری بازتاب می دهند که انگار جلوی مجسمه به طور کامل پوشیده شده است. مکانیزم دقیقی که باعث می شود این آینه ها با سرعت و در عرض چند دقیقه بالا بیایند و مجسمه را بپوشانند هنوز لو نرفته اما هر چند وقت یک بار، محاسباتی که تعداد آینه ها، محل قرارگرفتن آن ها و زاویه جایگذاری آینه ها را مشخص می کند، پیشنهاد می شوند. به خاطر پرخرج بودن آزمایش این روش ها، همه چیز فعلا در حد محاسبه روی کاغذ است.

غیب کردن لیوان و سکه

یکی از مشهورترین شعبده هایی که در کلاس های شعبده بازی آموزش داده می شود مربوط به غیب شدن لیوان است. در این نمایش، شعبده باز یک لیوان را بیرون آورده و آن را جلوی چشمان تماشاچی ها می گیرد، بعد هم در حالی که آن را با پارچه ای می پوشاند ناگهان آن را غیب می کند. یک شعبده شبیه این هم وجود دارد که در آن، شعبده باز یک شیء کوچک مثلا سکه یا توپ را در چند لیوان پنهان کرده و آن را بعد از چند بار چرخاندن غیب می کند، آن هم در حالی که به نظر نمی رسد دستش با میز یا لیوان در تماس است. او لیوان ها را بر می دارد تا داخل و بیرون آن ها را به تماشاچی ها نشان بدهد، اثری از توپ یا سکه نیست.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://media.sarpoosh.com/images/9610/96-10-c07-845.jpg

برای آنکه تماشاچی ها بیشتر شگفت زده شوند، شعبده باز کتش را هم بیرون آورده و با پیراهن آستین کوتاه جلوی شان ظاهر می شود تا نشان بدهد که در لباسش چیزی را پنهان نکرده است. پس سکه کجاست؟ تمام راز روی میز شعبده باز قرار گرفته است. یک سوراخ بسیار کوچک به اندازه سکه، توپ یا لیوان، بر روی میز ایجاد شده.

زمانی که شعبده باز ادعا می کند لیوان غیب شده، درواقع این دریچه را باز کرده و شیء مورد نظرش را به داخل روزنه هدایت کرده است. اما چطور چنین چیزی ممکن است در حالی که او حتی دستش به میز نخورده؟ پای شعبده باز را فراموش نکنید. در زیر پای او یک پدال قرار گرفته که دریچه کوچک را باز و بسته می کند، آن هم درحالی که همه حواس تماشاچیان به دست شعبده باز یا اطراف صحنه برای پیدا کردن دستیار او معطوف شده است.

پول نصف می شود یا مداد؟

تردستی با پول یکی از پرطرفدارترین و در عین حال ساده ترین شعبده هایی است که در تمام دنیا شکل می گیرد. در این شعبده، تردست کارهایی با پول انجام می دهد که همه را به شگفتی می اندازد. یکی از محبوب ترین این شعبده ها را با عنوان «نصف کردن دلار» می شناسند که گفته می شود توسط دیوید کاپرفیلد ابداع شده است.



در این نمایش، شعبده باز یک اسکناس را برداشته و یک مداد را در دست دیگرش می گیرد. او وانمود می کند که در حال بریدن اسکناس است. در عرض چند ثانیه، اسکناس واقعا نصف می شود. شعبده باز در حالی که خونسردی اش را حفظ کرده، اسکناس را که از وسط و با دقت دو نیم شده، به تماشاچی ها نشان می دهد.



او معمولا برای این که حساسیت تماشاچی ها را برانگیزد از اسکناس ۱۰۰ دلاری استفاده می کند که ارزش بیشتری دارد و تماشاگر با دیدن نصف شدن آن بیشتر نگران می شود. در این مرحله، شعبده باز به مردم وعده می دهد که می تواند اسکناس را به حالت اولش برگرداند. بعد هم در عرض چند ثانیه، در حالی که تماشاچیان هنوز مبهوت و حیرت زده اند، دلار سالم را مقابل چشم شان می گیرد. همیشه راه هایی برای این که آن ها بیشتر شگفت زده و مبهوت شوند، وجود دارد. یکی این که اسکناس را پیش و پس از اجرای نمایش در اختیار چند تماشاگر می گذارند تا از اصل و سالم بودن اسکناس مطمئن شوند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://media.sarpoosh.com/images/9610/96-10-c07-844.jpg

برخی دیگر از شعبده بازان هم از تماشاچی ها می خواهند تا شماره سریال روی اسکناس که شماره ای منحصر به فرد است یادداشت کنند. بعد از اجرای نمایش، با نشان دادن اسکناس و شماره سریال آن نشان می دهند که اسکناس عوض نشده و همان اسکناس پاره قبلی است که تعمبر شده است. اما راز این شعبده در کجاست؟ یکی از کارهای شعبده بازها این است که توجه شما را با چیز دیگری پرت کنند.

در این مورد هم توجه همه به اسکناس جلب شده، در حالی که تمام راز شعبده در مداد نهفته است. این مداد از قبل دو تکه شده و در انتهای هرکدام از تکه های آن، یک آهنربای قوی کار گذاشته شده که باعث می شود در کوتاه ترین زمان ممکن، این دو قطعه به هم بچسبند.

زمانی که شعبده باز ادعا کرده اسکناس بریده شده، درواقع دو تکه مداد را از هم جدا کرده است. تنها کار مهم او این است که مداد را در حالی قرار می دهد که با استفاده از خطای دید، تماشاچی به اشتباه افتاده و فکر می کند اسکناس نصف شده است، در حالی که در اصل، مداد نصف شده بود. شعبده بازهای خبره در این باره یک توصیه مهم هم دارند؛ به جای مداد از خودکار استفاده نکنید چون کارگذاشتن آهنربا در آن خیلی دشوار است و ممکن است دست تان رو شود. البته اگر جوهر خودکار کار دست تان ندهد. این شعبده یکی از تردستی های معمول در کلاس های شعبده بازی است اما اگر تازه کار هستید، اسکناس را فراموش کنید و از کاغذ به جای آن استفاده کنید.

شعبده انسان های نصفه نیمه

نصف کردن آدم از آن کارهایی است که همیشه باعث شگفتی تماشاچی ها شده است. هرچند وقت یک بار هم شعبده بازها چاشنی نمایشی بیشتری به این تردستی اضافه می کنند تا عده بیشتری را مبهوت و متحیر کنند. در مدل کلاسیک این شعبده که از سال ها پیش در دنیا اجرا می شده، دستیار شعبده باز روی یک تخت دراز می کشد، شعبده باز در حالی که مشغول اجرای یک سری کارهای نمایشی است، روی دستیارش را با پارچه یا تخته های چوبی می پوشاند و در مقابل چشم های حیرت زده تماشاچیان ادعا می کند که می خواهد با اره یا یک تبر او را نصف کند. در حالی که مردم با چشم های نگران صحنه را تماشا می کنند، شعبده باز با خونسردی مشغول اره کردن می شود.

فوت وفن های شعبده بازی 1

دستیارش برای این که نشان بدهد همه چیز طبیعی است، چشم هایش را می بندد، مدام گریه کرده و فریاد می کشد اما شعبده باز تا اره کردن تمام بدن کوتاه نمی آید. در نهایت هم دستیار چشم هایش را بسته و وانمود می کند از ترس جان داده است.



شعبده باز برای این که نشان بدهد او واقعا مرده، دو تکه چوبی که قبلا بدن کامل دستیار در آن قرار داشته و حالا به دو نیمه تبدیل شده کاملا از هم جدا کرده و هر تکه را به تماشاچی ها نشان می دهد.بعضی از تردست ها یک حلقه فلزی شعبده بازی را در زیر تخت یا اطراف جعبه های چوبی حرکت می دهند تا وانمود کنند، این تخت به هیچ جای دیگری ارتباط ندارد.


چند دقیقه بعد از آغاز نمایش، دل شعبده باز به رحم می آید و سعی می کند تکه های بریده بدن دستیارش را به هم بچسباند. او با ساده ترین روش ممکن جعبه ها را به هم نزدیک کرده و ادای چسب زدن به جعبه را در می آورد. هیچ کس باور نمی کند که این کارها فایده ای داشته باشد اما بعد از چسبیدن جعبه ها به هم، پا، دست و در آخر سر دستیار شروع به حرکت می کند. او زنده شده است! اما چگونه؟ در این تردستی، دستیار شعبده باز درون تختی چوبی در حالی که زانوهایش را در بغل گرفته، خوابیده است. شخص دیگری که پاهایش با پای دستیار از نظر اندازه شباهت دارد، در زیر جعبه دیگری خوابیده و پاهایش را بیرون گذاشته است.


از همان آغاز نمایش، دو انسان جدا در جعبه خوابیده اند که به طور هماهنگ دست ها و پاهایشان را تکان می دهند.وقتی شعبده باز ادای بریدن را در می آورد، سر دستیار و پاهایش هر دو بی حرکت هستند و بعد از پایان شعبده جان گرفته و حرکت می کنند. وقتی در پایان نمایش شعبده باز از دستیارش می خواهد بیرون بیاید تا همه ببینند آسیبی ندیده، او خیلی سریع پاهایش را از حالت جمع کرده، خارج کرده و بیرون می پرد. در همین حالت، نفر دوم پاهایش را از جعبه بیرون می آورد.
==================

زندگیـ سختـ استـ اما منـ از آنـ سختـ ترمـ …

===================
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان