امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نگاهي به سوپراستارهاي عروسكي ديروز و امروز + تصاوير

#1
Video 
دنياي كودكي و خاطرات آن هميشه شيريني خاصي را به همراه داشته و يكي از اين خاطرات به ياد ماندني نسل هاي گذشته توام با شيرين كاري هاي عروسك هاي برنامه هاي كودك بوده كه ...
به گزارش باشگاه خبرنگاران - دنياي كودكي و خاطرات آن هميشه شيريني خاصي را به همراه داشته و يكي از اين خاطرات به ياد ماندني نسل هاي گذشته توام با شيرين كاري هاي عروسك هاي برنامه هاي كودك بوده كه حالا ديگر كمتر درخشش سابق را دارند و هر از گاهي برخي از آنها موفقيت نسبي را به دست مي آورند كه شاخص اين روزهاي آن نيز كلاه قرمزي معروف با شيرين زباني هاي خاص خودش است.

نگاهي به سوپراستارهاي عروسكي ديروز و امروز + تصاوير 1

نگاهي به سوپراستارهاي عروسكي ديروز و امروز + تصاوير 1


مجموعه تلويزيوني به "نام صندوق پست" يادآور ورود شخصيت هاي محبوب عروسكي اين روزهاي سينما و تلويزون است و  محبوبيت بيش از اندازه آنها باعث شد كه "كلاه قرمزي" و "پسرخاله" با حضور در فيلم سينمايي "كلاه قرمزي و سروناز" صف هاي طولاني را در تابستان 91 در پشت باجه هاي سينما شاهد باشيم . جالب اينجاست كه اين عروسك ها نه تنها دل كودكان را بلكه قلب  بزرگ ترها را نيز تسخير كرده اند .

عروسک جیگر یک الاغ است که با تکه کلام "جیگرم" در مجموعه کلاه قرمزی ۹۱ حضور داشت.شخصیت عروسک جیگر یک شخصیت محبوب است که در کنار کلاه قرمزی، پسرعمه زا، آقوی همساده، بچه ننه، پسرخاله و توانست جاي خود را در دل مخاطبان باز کند.

شخصيت عروسكي و دوست داشتني جيگر اين اواخر شخصيتي جهاني شد. شبكه وابسته به ملكه انگليس در بحبوحه برگزاري اجلاس عدم تعهد در تهران و در راستاي فرافكني و انتشار اخبار كذب خبري از ممنوع التصوير شدن جيگر پخش كرد.

درست پس از انتشار همين خبر بود كه فعالان فضاي مجازي با به راه انداختن صفحه‌هايي ويژه در اينترنت خبرهاي مربوط به شخصيت دوست داشتني كلاه قرمزي را پوشش دادند.

كاريكاتورها و عكس‌هاي بسياري در فضاي مجازي پخش شد و به سرعت پيامك‌هاي مربوط به جيگر و توصيه‌هاي او به برخي افراد به پيامك اول مردم تبديل شد..

نگاهي به سوپراستارهاي عروسكي ديروز و امروز + تصاوير 1

مجموعه شيرين "زي زي گولو"با گوش هاي "تا به تاي" دوست داشتني اش را هنوز بسياري از بچه هاي ايران در ذهن خود به يادگار دارند و با ديدن دوباره آن سرتا پا شور و هيجان مي شوند و هنوز هم اميدوارند كه روزي با جمله "آسي پاسي دراكوتا تا به تا" به آرزوهاي دل شان برسند، البته نبايد از اين موضوع غافل شد كه حضور "ليلي رشيدي" و "اميرحسين صديق" در اين مجموعه سبب درخشش هر چه بيش تر آن شد.

نگاهي به سوپراستارهاي عروسكي ديروز و امروز + تصاوير 1
نگاهي به سوپراستارهاي عروسكي ديروز و امروز + تصاوير 1

"الستون و ولستون" به همراه "دون دون" در دهه هفتاد از  تلويزيون مهمان خونه هاي مردم بودند و "دون دون" با همه‌ي تلاشش براي به اشتباه انداختن دو عروسك دوست داشتني "الستون و ولستون" و خراب كردن دندوناشون جايگاه ويژه اي را در ذهن و روح كودكان آن زمان براي خود باز كرد اما هميشه با قلب شكسته آوازي غم انگيز را سر مي داد. شيطنت هاي دون دون همواره نكات آموزنده اي را براي كودكان آن دوره به همراه داشت.

نگاهي به سوپراستارهاي عروسكي ديروز و امروز + تصاوير 1

"مدرسه موش ها" با "آقا معلم"، "كپل" كه هميشه پرخور ، "خواب آلو" كه هميشه سر كلاس مي‌خوابيد، "عينكي"   با هوش ، "دم باريك"، "نارنجي" و.. كودكان را در دنياي خيالات به يك مدرسه دوست داشتني مي‌برد كه در هر قسمت از اين مجموعه، "مرضيه برومند" با  كارگرداني درخشانش درس هاي زيادي را به بچه ها ياد ميداد كه نه تنها آن ها را دلزده و خسته نمي‌كرد ،بلكه باتمام وجود آنها را تشويق به  گوش دادن اين حرف ها جلوي قاب تلويزيون مي‌كرد و هنوز هم كودكان آن دوران كه امروز بسياري از آنها بر صندلي دانشگاه ها تكيه زده اند  شعر "مي‌رم مدرسه ، جيبام پره فندق و پسته" را با خودشون زمزمه مي كنند

نگاهي به سوپراستارهاي عروسكي ديروز و امروز + تصاوير 1


كارتون زيباي "خونه مادربزرگه" با گربه‌ي بامزه اش ؛"مخمل"؛ آن خانه را مثل همه خونه هاي مادربزرگ ها براي بچه ها دوست داشتني كرده بود. آقا حنايي و خانواده اش با "هاپو كومار" سگ محبوب اين خونه ماجراهاي زيبايي را رقم مي‌زدند كه هنوز هم با شنيدن اين قطعه شعر كه "خونه‌ي مادربزرگه هزار تا قصه داره، خونه مادربزرگه شادي و غصه داره" باز هم حال و هواي عجيب آن دوران برايمان زنده مي‌شود.

نگاهي به سوپراستارهاي عروسكي ديروز و امروز + تصاوير 1
هادي و هدي" مجموعه تلويزيوني بود كه در دهه 60 در قالب برنامه كودك از شبكه دو سيما پخش مي‌شد و در شروع قصه هر يك از عروسك ها بعد از خوانده شدن شعر "عروسكا، عروسكا، كجائيد كجائيد" يكي يكي ظاهر مي‌شدند و ما را با خودشان به دنياي قصه ها مي‌بردند و هادي و هدي با كارهاشون هر بار اتفاقي را رقم مي‌زدند كه درونش يك نكته اخلاقي براي بچه ها نهفته بود.

نگاهي به سوپراستارهاي عروسكي ديروز و امروز + تصاوير 1

"سنجد و خاله نگار" را هنوز هم خيلي ها به ياد مي آورند آن عروسك عجيب و غريبي كه دهنش يك عالم باز مي شد و جمله‌ي معروفش "دوباره برمي گردم" را در ذهن كودكان حك مي كرد..

نگاهي به سوپراستارهاي عروسكي ديروز و امروز + تصاوير 1

"چرا و چيه" در "رنگين كمان" رنگ جديدي را به برنامه هاي كودك و تلويزيون بخشيدند. اين عروسك هاي جذاب با چرا و چيه گفتنشون خيلي از سوال هاي بچه ها را مطرح مي‌كردند و پاسخ مي‌دادند.

نگاهي به سوپراستارهاي عروسكي ديروز و امروز + تصاوير 1

"پنگول" گربه اي دوست داشتني كه هم اكنون در شبكه پنج به عروسك محبوب بچه هاي نسل امروز تبديل شده و لحظات شيرين وآموزنده اي را براي آن ها رقم مي‌زند.

Heart  Heart  Heart
==================

زندگیـ سختـ استـ اما منـ از آنـ سختـ ترمـ …

===================
پاسخ
 سپاس شده توسط مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב ، @ساحل@
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تصاوير خيلي ترسناك +متحرك (18+) نياين تووووو
  خانم مانکنی که 36 کیلو وزن دارد!! + تصاوير فكر ميكردم خودم خيلي مانكنم
Photo تصاوير ديدني را از دست ندهيد من خودم كف كردم!!!!
  عكس كفش هاي عجيب+تصاوير(سري دوم)
  تصاوير مراسم احیای شب نوزدهم
  ژنتیک و شباهت نسل امروز با قدیم!
  برترين تصاوير جهان 9 تير 94
  عکس های جانی دپ از نوجوانی تا امروز
Star واقعیات تلخ دنیای امروز به روایت کاریکاتور ( خیلی حرفا توشه )
Heart ایران امروز به روایت یک عکاس معروف انگلیسی + تصاویر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان