امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اتوی سوم

#1
اتوی سوم(به آلمانی: Otto III) (زادهٔ ۹۸۰ - مرگ ۲۳ ژانویه ۱۰۰۲)چهارمین شاه امپراتوری مقدس روم از دودمان اتنی بود. او در ۹۸۳ میلادی و در پی مرگ پدرش اتوی دوم به شاهی برگزیده‌شد.
زندگی
او در نوردراین-وستفالن کنونی زاده‌شد. مادرش تئوفانو شاهدختی از امپراتوری روم شرقی بود. او در ژوئن ۹۸۳ در ورونا شاه آلمان نامیده‌شد و در ۲۵ دسامبر همان سال در آخن تاج‌گذاری نمود؛ او در این زمان سه سال بیشتر نداشت و مادر او ملکه تئوفانو قدرت و اختیارات حکومت را به صورت مطلق کنترل می کرد و همچون یک شریک سلطنت برائ پسرش عمل می کرد. از همان آغاز پادشاهی‌اش وی با بزرگان شورشی و مدعیان پادشاهی روبه‌رو گشت.
پادشاهی او همچنین گرفتار دست‌اندازی‌های خارجی هم بود. لوتار پادشاه فرانسه چشم طمع به خاک او را داشت. تازش‌های مجارها البته به جایی نرسید. وایکینگ‌ها و اسلاوها دست‌اندازی‌هایی به مرزهای کشور او نمودند که سرانجام با توافقاتی دست از تاخت و تاز بیشتر برداشتند. جز این کشور در ۹۹۳ دچار تنگ‌سالی و طاعون هم شد.
در۹۹۶ اتو به درخواست پاپ ژان پانزدهم به رم رفت تا شورشی را که علیه پاپ شده‌بود بخواباند ولی پیش از آنکه به رم برسد پاپ درگذشته‌بود. پس یکی از خویشاوندان اتو؛ برونوی کرنتی؛ به نام گرگوری پنجم به پاپی رسید. او نخستین پاپ ژرمن بود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اتوی سوم 1
دربارهٔ مرگ او منابع قرون وسطایی دیدگاه‌های چندی را بیان نموده‌اند. یکی مرگ بر اثر بیماری مالاریا، دیگری زهرخوارنده شدن به دست معشوقه‌اش. پیکر او در آخن و در کنار شارلمانی به خاک سپرده‌شد.
Everything is Temporary(:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اتوی دوم
  اتوی یکم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان