امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جنگ دوم کنگو

#1
جنگ دوم کنگو - که به جنگ بزرگ آفریقا نیز شناخته می‌شود - در اوت ۱۹۹۸ کمی بیش از یک سال پس از پایان جنگ اول کنگو در جمهوری دمکراتیک کنگو آغاز شد. ۹ کشور آفریقایی و حدود بیست و پنج گروه مسلح در این جنگ شرکت داشتند.
جنگ در ژوئیه ۲۰۰۳ و پس از به قدرت رسیدن دولت انتقالی جمهوری دموکراتیک کنگو پایان یافت. اگرچه خشونت‌ها در بسیاری از مناطق کنگو، به خصوص شرق این کشور ادامه یافت. تا سال ۲۰۰۸ جنگ و عواقب آن مثل قحطی و بیماری باعث مرگ ۵٫۴ میلیون نفر شد. نزدیک به دو میلیون نفر از خانه‌هایشان آواره شده و به کشورهای همسایه پناهنده شدند. جنگ دوم کنگو مرگبارترین جنگ در جهان از زمان جنگ جهانی دوم است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جنگ دوم کنگو 1
دلایل آغاز این جنگ تا حدی مشابه و مرتبط با جنگ اول کنگو (۹۷–۱۹۹۶) بود. لورن کابیلا رهبر شورشیان چپ‌گرای کنگویی که در سال ۱۹۹۷ با حمایت رواندا و اوگاندا موفق به سرنگونی حکومت موبوتو سِسه سِکو شده بود، از متحدان سابق خود فاصله گرفته و برای جلوگیری از وقوع کودتا علیه حکومت خود دستور اخراج نیروهای نظامی رواندایی و اوگاندایی را از کشور صادر کرد. در پی آن گروه‌های مسلح متحد رواندا و اوگاندا به همراه دولت‌های این دو کشور و بوروندی وارد جنگ علیه حکومت کابیلا شدند. دولت کنگو نیز در این جنگ زیمبابوه، نامیبیا، آنگولا و چاد و چندین گروه مسلح را در کنار خود داشت. در سال ۲۰۰۱ کابیلا در یک سوء قصد کشته شد و پسرش ژوزف کابیلا به قدرت رسید. این جنگ در سال ۲۰۰۳ با توافق طرفین برای صلح و تشکیل یک دولت انتقالی به ریاست ژوزف کابیلا و معاونانی از گروه‌های مخالف به‌طور رسمی پایان یافت اما درگیری‌ها پس از آن نیز ادامه یافته‌است. تسلط بر معادن باارزش کنگو از انگیزه‌های دیگر این جنگ و مناقشات پس از آن بوده‌است.
Everything is Temporary(:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان