امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی سراتو؛ خودروی محبوب و خوش‌ساخت

#1
سراتو که در سال 2003 توسط شرکت کیا به بازار جهانی عرضه شد که تا سال 2014 و ورود نسل سوم آن تولیدش ادامه داشت. سراتو یک سدان جمع و جور شهری است که نسل دوم آن در سال 2009 بر روی خط تولید کمپانی کیا قرار گرفت. در سال 1393 شرکت سایپا موفق شد تا با همکاری کیا موتورز، مونتاژ نسل دوم این خودرو را در داخل کشورمان آغاز کند. نمونه‌های اولیه کیا سراتو سایپایی به موتورهای نه چندان پرتوان 1.6 لیتری و گیربکس 6 سرعته دستی مجهز بودند، اما در سال 1394 مونتاژ نمونه 2 لیتری مجهز به گیربکس اتوماتیک نیز در دستور کار شرکت سایپا قرار گرفت. گل سر سبد این خانواده نیز کیا سراتو 2 لیتری آپشنال است که علاوه‌بر آپشن‌های موجود در سایر تیپ‌ها، از امکاناتی همچون سیستم ورود و استارت بدون کلید، شیفتر پشت فرمان، روکش چرمی صندلی‌ها و آمپر سوپر ویژن نیز برخوردار است.

کیا سراتو یک سدان جمع و جور شهری است که نسل دوم آن در سال 2009 بر روی خط تولید کمپانی کیا قرار گرفت. در سال 1393 شرکت سایپا موفق شد تا با همکاری کیا موتورز، مونتاژ نسل دوم این خودرو را در داخل کشورمان آغاز کند. نمونه‌های اولیه کیا سراتو سایپایی به موتورهای نه چندان پرتوان 1.6 لیتری و گیربکس 6 سرعته دستی مجهز بودند، اما در سال 1394 مونتاژ نمونه 2 لیتری مجهز به گیربکس اتوماتیک نیز در دستور کار شرکت سایپا قرار گرفت. گل سر سبد این خانواده نیز کیا سراتو 2 لیتری آپشنال است که علاوه‌بر آپشن‌های موجود در سایر تیپ‌ها، از امکاناتی همچون سیستم ورود و استارت بدون کلید، شیفتر پشت فرمان، روکش چرمی صندلی‌ها و آمپر سوپر ویژن نیز برخوردار است. در حال حاضر کیا سراتو سایپایی در 4 تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود که به دو دسته آپشنال و غیر آپشنال تقسیم می‌شوند. هر یک از این تیپ‌ها نیز شامل دو موتور مختلف 1.6 لیتری و 2 لیتری هستند، اما همان طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم مجهزترین و گران‌ترین نمونه کیا سراتو سایپایی تیپ 2 لیتری آپشنال است.

نقد و بررسی سراتو؛ خودروی محبوب و خوش‌ساخت 1

بررسی سراتو از نظر مشخصات فنی

کیا سراتو مونتاژ شده توسط شرکت سایپا دارای دو موتور با حجم 1.6  و 2 لیتری به بازار عرضه می شود. کیا سراتو با پیشرانه 2 لیتری دارای حداکثر قدرت 154 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه و ماکزیمم گشتاور 195 نیوتون متر در دور موتور 4300 دور بر دقیقه است. همچنین این موتور تنفس طبیعی از یک جعبه دنده با 6 دنده اتوماتیک برخوردار است. گیربکس تیپ ترونیک به راننده این امکان را می دهد که هم در حالت دستی و هم اتوماتیک رانندگی کند. کیا سراتو با موتور 2 لیتری چهار سیلندر خود از حالت سکون در 10 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن 197 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است. موتور 1.6 لیتری سراتو قادر به تولید حداکثر توان 124 اسب بخار و حداکثر گشتاور 156 نیوتون متر است. در این حالت سراتو از گیربکس 6 سرعته دستی یا خودکار برخوردار است و صفر تا صد آن نیز 10.3 ثانیه است. 182 کیلومتر بر ساعت بیشترین سرعتی است که با کیا سراتو 1.6 لیتری می توان تجربه کرد.

مصرف سوخت سراتو تولیدی در سایپا با موتور 2 لیتری به صورت ترکیبی به ازای هر 100 متر 8 لیتر و با موتور 1.6 لیتری در هر صد کیلومتر 6.5 لیتر گزارش شده است. سیستم تعلیق خشک سراتوهای صفر از شاخص ترین معایب آن ها است. فضای داخلی مناسب که راحتی سرنشینان را به دنبال دارد ناشی از فاصله محوری 2650 میلی متری آن است.

یکی از معایب سراتو که با مشخصات فنی آن نیز بی ارتباط نیست را می توان عایق بندی مناسب دانست که باعث می شود شما در طول سفهرای خود از صدای موتور در کابین خودرو بی بهره نباشید. در صورتی که به صدای خودرو حساس باشید قطعا این مورد برای شما آزار دهنده خواهد بود.

بررسی سراتو از نظر امکانات رفاهی

وقتی به سراغ بررسی سراتو از نظر امکانات رفاهی می رویم، است که با تفاوت های عمده و چشمگیر کیا سراتو وارداتی و کیا سراتو تولیدی در سایپا رو به رو می شویم. سایپا برای کاهش هزینه ها تصمیم به حذف یا کاهش کیفیت برخی از ویژگی های سراتو گرفته است. تغییر ترمزهای دیسکی به کاسه ای و جایگزینی رینگ های 16 اینچی به جای رینگ های 17 اینچی و البته آپشن هایی ممانند گرم کن صندلی ها از جمله این تفاوت ها هستند. کروز کنترل و سیستم ورود قفل کی لس از دیگر امکاناتی هستند که سایپا از خریداران خود دریغ کرده است. کیفیت رنگ بدنه سراتو نیز از ویژگی هایی است که تحت شعاع این تصمیم قرار گرفته است.

نقد و بررسی سراتو؛ خودروی محبوب و خوش‌ساخت 1

سنسور پارک دنده عقب، آینه های جانبی برقی تجهیز شده با گرم کن، چراغ های جلو مجهز به امکان تنظیم نور، مه شکن عقب و جلو، سیستم صوتی با قابلیت پخش رادیو، CD و MP3 به همراه قابلیت اتصال به درگاه USB و AUX با 6 اسپیکر از امکانات مشترک سراتو 1600 و 2000 هستند. سراتو 2000 دارای برتری هایی مانند چراغ های خودکار، رینگ 17 اینچی آلومینیومی در برابر رینگ های 15 اینچی سراتو 1600، تهویه مطبوع خودکار در برابر تهویه مطبوع دستی و سانروف است.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لبنان اولین خودروی الکتریکی خود را به نمایش میگذارد
Snowman سریع‌ترین خودروی جهان با سرعت 1000 مايل درساعت "۵ آر" توسط شرکت "آئوسی اینویدر"
  ﺑﺮﺩ 1000 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺑﺮﺍﯼ خودروی ﺗﺎﺯﻩ ﻭﺍﺭﺩ ﭼﯿﻨﯽ
  FV Frangivento Sorpasso:ابر خودروی ایتالیایی که نامش را نشنیده اید
  معرفی نسخه مسابقه ای ابر خودروی 720s
  خودروی ﺩﺍﭼﯿﺎ ﺍﺳﭙﺮﯾﻨﮓ ﺑﺮﻗﯽ ﺑﺰﻭﺩﯼ ﻋﺮﺿﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ
  خودروها محبوب هیوندای در ایران را می‌شناسید؟
  بررسی نوسانات قیمت سایپا در آذر 1399
  2 ماشین محبوب چینی در میان ایرانیان
  معرفی 2 خودرو محبوب در بازار ایران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان