امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

لوگر پی۰۸

#1
تپانچه پارابلوم یا لوگر یک پیستول نیمه‌خودکار است که در سال ۱۸۹۸ توسط مهندس اتریشی جرج لوگر طراحی شده و تولید آن از سال ۱۹۰۰ در کارخانه «لووه» آلمان آغاز شد.
لوگر از اولین انواع سلاح‌های کمری نیمه‌اتوماتیک است. این نوع سلاح‌ها با توجه به امکان شلیک پیاپی فقط با فشردن ماشه بر سلاح‌های کمری رولور برتری داشتند. یکی دیگر از عوامل اهمیت این تپانچه طراحی فشنگ معروف ۹x۱۹ پارابلوم برای آن است، فشنگی که هم‌اکنون بیشترین استفاده را در سلاح‌های کمری و مسلسل‌های دستی دارد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لوگر پی۰۸ 1
لوگر که در ابتدا از فشنگ‌های ۷٫۶۵x۲۱ استفاده می‌کرد از سال ۱۹۰۰ به عنوان سلاح کمری ارتش سوئیس انتخاب شد. از سال ۱۹۰۸ نوع جدید لوگر که از فشنگ‌های جدید ۹x۱۹ پارابلوم استفاده می‌کردند به عنوان سلاح کمری سازمانی ارتش امپراتوری آلمان انتخاب شد. عدد ۰۸ یا ۱۹۰۸ در نام این سلاح هم به همین سال اشاره دارد. این سلاح در دو جنگ جهانی به‌طور گسترده مورد استفاده ارتش آلمان قرار گرفت اما از سال ۱۹۳۸ تپانچه والتر پ۳۸ جای آن را به عنوان سلاح کمری سازمانی ارتش آلمان گرفت. تغییر لوگر به دلیل کارایی کمتر آن نبود بلکه فقط به این دلیل صورت گرفت که ساخت لوگر بسیار دشوار، پرهزینه، و زمان‌بر بود. طول لوگر ۲۲۲ میلی‌متر، طول لوله آن ۱۰۳ میلی‌متر و وزن آن ۸۷۷ گرم است. خشاب آن نیز ظرفیت ۸ فشنگ را دارد و شتاب گلوله در هنگام خروج از لوله ۳۸۱ متر بر ثانیه است.این اسلحه در واقع نسخه ی بهینه سازی شده از اسلحه ی بورشارت سی ۹۳ Borchardt C-93 بود که توسط هوگو بورشارت طراحی و ساخته شده بود.شرکت تولید کننده که بورشارت با آنها قرارداد بسته بود،بعد از دریافت بازخورد های سربازانی که در جنگ جهانی اول از این تپانچه استفاده کرده بودند دریافت کرد،دستور تغییر طراحی تپانچه را به بورشارت دادند.اما بورشارت که تپانچه ی خود را "بی نقص"و "بی همتا" و خوش ساخت می دانست و پیشنهاد همکاری با مهندس دیگری را هم رد کرد و از طراحی دوباره و رفع عیب سر باز زد.به همین دلیل کارخانه عملاً بورشارت را اخراج کرده،طرح او را به بهایی اندک صاحب شده و جرج لوگر را که در آن زمان طراح ماهری بود به خدمت گرفته تا اسلحه بورشارت سی ۹۳ را رفع عیب کند.لوگر با تغییر نوع فنر تپانچه ی بورشارت از حالت فنر مارپیچ داخل پیچ به فنر S شکل تپانچه ی لوگر، بخش پشتی زشت و دست و پا گیر تپانچه ی بورشارت را حذف نمود که در ارگونومی و تعادل وزن طرح جدید تپانچه تاثیر مثبتی گذاشت.تغییر دسته ی تپانچه از حالت عمودی به حالت ارگونومی دیگر تغییر بود که لوگر اعمال کرد.نتیجه ی حاصل،تپانچه ی خوش ساخت لوگر پی ۰۸ نامگذاری شد که عملاً بر بستر تپانچه ی بد ساخت و بد شکل بورشارت طراحی شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی دو اسلحه کمری کلت ام1911 و لوگر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان