امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مسلسل گاتلینگ|مسلسل اتوماتیک

#1
تیربار گاتلینگ (مسلسل) نام عمومی رده‌ای از مسلسل و توپ‌های اتوماتیک است که به جای داشتن یک لوله دارای چند لوله است که هنگام شلیک حول مرکزی می چرخند. مسلسل‌های گاتلینگ نواخت تیر بسیار بیشتری از مسلسل‌های دیگر دارد. این مسلسل از زمان اختراع تا به امروز دستخوش تغییرات و تحولات بسیاری شده است. بعنوان مثال نواخت تیر تئوریک ام۶۱-ولکان با ۶ لوله، که مسلسل اغلب هواپیماهای جنگی آمریکاست، ۶۰۰۰ تیر در هر دقیقه است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مسلسل گاتلینگ|مسلسل اتوماتیک 1
اولین مسلسل این‌گونه را مخترع آمریکایی ریچارد گاتلینگ اختراع کرد. گردش لوله‌ها در «توپ گاتلینگ» با دست و به‌کمک یک دسته گرداننده انجام می‌شد به همین دلیل یک سلاح اتوماتیک محسوب نمی‌شد و اولین سلاح اتوماتیک مسلسل ماکسیم است که در سال ۱۸۸۴ اختراع شد و پش از هر شلیک با فشار گاز باروت گلوله مسلح می‌شد. گاتلینگ‌های امروزی با موتور برقی می‌گردند.
اختراع گاتلینگ در واقع پیش از اختراع مسلسل‌های تک لول انجام شد و می‌توان آن را اولین نوع مسلسل دانست. ریچارد گاتلینگ این اختراع خود را در سال ۱۸۶۲ ثبت کرد و چندی بعد توسط ایالت‌های شمالی در جنگ داخلی آمریکا استفاده شد.
هواپیمای آمریکایی ای-۱۰ تاندربولت ۲ (به انگلیسی: Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II) که برای حمایت نزدیک ساخته شده است به توپ گاتلینگ ٣٠ میلی متری جی ای یو-٨ اَونجر(به انگلیسی:GAU-8 Avenger) مجهز شده است، سنگین‌ترین توپ گاتلینگی است که تاکنون روی یک هواپیما نصب شده‌است. همچنین در ناوهای هواپیمابر انواع نوع پیشرفته ای از توپ های گاتلینگ با نام سامانه دفاع نزدیک دریایی فالانکس (به انگلیسی: Phalanx) یا سامانه دفاع نزدیک دریایی دروازه بان (به انگلیسی: Goalkeeper) با نواخت تیر و دقت و حساسیت بسیار بالا، جهت مقابله با موشک های ضد کشتی و یا هواپیماهای مهاجم استفاده میشود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان