امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ام۲۷

#1
ام ۲۷ تفنگ خودکار پیاده‌نظام یک تفنگ تهاجمی سبک است که برای شلیک فشنگ‌های کالیبر ۵ میلی‌متری ناتو ساخته شده‌است. این تفنگ که توسعه یافتهٔ تفنگ هکلر و کخ اچ‌کی-۴۱۶ است، به فاصلهٔ شش سال پس از معرفی آن محصول و رفع نواقص جزئی آن در سال ۲۰۱۰ میلادی معرفی شد. سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا، تعداد ۶۵۰۰ ام-۲۷اس از آلمان خریداری کرد و جایگزین تیربار سبک ام۲۴۹ نمود. بر حسب صلاحدید مسئولان سپاه تفنگداران دریایی آمریکا، کماکان ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ام۲۴۹ در خدمت این نیروها قرار دارد. فرماندهی سپاه دریایی آمریکا در دسامبر سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که همهٔ نیروهای خود را با این تفنگ تجهیز خواهد کرد و به‌طور قطع ام-۲۷ سلاح سازمانی منتخب تفنگداران دریایی آمریکا خواهد بود و ام۱۶، ام۴ کاراباین و ام۲۴۹ بازنشسته خواهند شد.در سال ۱۹۸۵ میلادی، سپاه تفنگداران دریایی آمریکا تیربار ام۲۴۹ را برای تیربارداران خود به خدمت گرفت؛ ولی ام۲۴۹ چند مشکل داشت. وزن ام۲۴۹ بالا بود و همچنین این تیربار از قطار فشنگ بهره می‌برد و باعث می‌شد حجم و وزن مهمات افزایش یابد و تیربارداران توانایی آن را نداشته باشند که در میدان نبرد، پا به پای تفنگداران گروه خود بدوند.این تفنگ برای اولین بار در یک نبرد واقعی توسط سپاه تفنگداران دریایی آمریکا در افغانستان مورد آزمایش قرار گرفت. ابتدا تیربارداران بخاطر ناآشنایی با این تفنگ، نسبت به آن ابراز نارضایتی کردند؛ ولی با گذشت زمان، از مزایا و سادگی در بکارگیری این تفنگ، قدردانی کردند.
خشاب درام پر از فشنگ:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ام۲۷ 1
در شرایطی که خشاب این تفنگ پُر باشد، وزنی برابر با ۴ کیلوگرم خواهد داشت و در مقایسه با ام-۲۴۹ که با خشاب پُر، وزنش برابر با ۱۰ کیلوگرم است، ۶ کیلوگرم تفاوت دارد که یک اختلاف وزنی بسیار چشمگیر است. سربازان اعلام کردند که این تفنگ در واقع یک تفنگ «دو در یک» است. هم توانایی آن را دارد در حالت نیمه‌خودکار با دقت بالا اهدافِ در فاصله ۸۰۰ متری را هدف قرار دهد و هم به صورت تمام‌خودکار بکار برود.
این تفنگ برای اولین بار در یک نبرد واقعی توسط سپاه تفنگداران دریایی آمریکا در افغانستان مورد آزمایش قرار گرفت. ابتدا تیربارداران بخاطر ناآشنایی با این تفنگ، نسبت به آن ابراز نارضایتی کردند؛ ولی با گذشت زمان، از مزایا و سادگی در بکارگیری این تفنگ، قدردانی کردند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان