امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هورتن اچ‌او ۲۲۹|وحشتناک ترین و کشنده ترین هواگرد آلمان نازی

#1
هورتن اچ‌او ۲۲۹ (به انگلیسی: Horten Ho229) هواپیمای رادارگریزی است که آلمان در پایان جنگ جهانی دوم طراحی کرد ولی هرگز نتوانست از آن استفاده کند جز چند بار در مقابل ارتش آمریکا.البته این هواپیما پس از حمله به آمریکا در مثلث برمودا سقوط کرد. مهندسان نازی هواپیمایی ساختند که می‌توانست مسیر جنگ جهانی دوم را تغییر دهد،این هواپیما اولین هواپیمای رادار گریز جهان است. بال‌های سرتاسری این هواپیما بیشتر به هواپیمای B-۲ ایالات متحده یا هواپیماهای اپیزودهای جنگ ستارگان شباهت دارد. طراحی هواپیما به گونه‌ای بوده‌است که بتواند با سرعت ۹۵۶ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. ۲۹-۲ برای افزایش توانایی کنترل یا مقاومت از هیچ سطح عمودی استفاده نکرده‌است و تمامی سطوح خارجی این هواپیما در اوج گرفتن آن نقش دارند. طراحی یکدست این هواپیما توانایی خاصی را در فرار از مقابل چشم رادارها به ۲۹-۲ بخشیده‌است. به بیانی دیگر اینگونه به نظر می‌رسد هواپیمای هورتن ۲۹-۲ اولین هواپیمای رادار گریز در جهان باشد.هواگرد دوباله چرخ‌دم آرادو آر ۶۸ توسط والتر بلوم، کهنه سرباز زخم‌خورده جنگ جهانی اول به عنوان جانشین آرادو آر ۶۵ به صورت متعارف با قطعات فلزی جوش خورده، چوب و پوشش پارچه‌ای طراحی شد. بال بالا سه تکه و بال پایین دو تکه بود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هورتن اچ‌او ۲۲۹|وحشتناک ترین و کشنده ترین هواگرد آلمان نازی 1
اتاقک خلبان سر باز و ارابه‌های فرود آن ثابت بود. چرخ‌های هواگرد همانند سایر هواگردهای هم عصر برای بهبود وضعیت آیرودینامیک پوشیده تعبیه گردیده بود. اندازه بال‌ها که با میله‌هایی به شکل حرف N و سیم به یکدیگر متصل شده بودند، با بزرگ‌تر بودن بال بالایی با یک دیگر متفاوت بود.نخستین پرواز آر ۶۸ که علاوه بر جنگنده می‌توانست در نقش بمب افکن سبک و هواگرد شناسایی نیز مورد استفاده قرار گیرد، در سال ۱۹۳۴ انجام شد و نمایشی قابل تحسینی از خود ارائه کرد. با وجود این که شرکت آرادو نتوانسته بود برای نخستین پیش‌نمونه موتور قابل اتکایی انتخاب کند اما نهایتاً موتور ب‌ام‌و ۶ با توان ۶۴۰ اسب بخار بدین منظور تعیین گردید. اگر چه این تصمیم تقریباً زمانی اتخاذ شد که با توجه به اهمیت موضوع، تصمیم به لغو کلیت پروژه گرفته شده بود. انتخاب موتور به دسترسی آن بستگی داشت همان‌طور که در پیش‌نمونه دوم از موتور یونکرس یومو ۲۱۰ با توان ۶۱۰ اسب بخار استفاده گردید و در نمونه‌های بعدی موتورهای دیگری به کار برده شد.این هواگرد در سال ۱۹۳۶ رسماً وارد نیروی هوایی آلمان گردید و در نخستین واحدهای آن در پروس شرقی مستقر شد. آر ۶۸ به زودی برای حضور در نبردگاه جنگ داخلی اسپانیا راهی این کشور گردید که با وجود عملکرد نسبتاً قابل قبول در مقابل جنگنده‌های به مراتب برتر همچون جنگنده تک‌باله پر سرعت تر پولیکارپوف آی-۱۶ شوروی با ضعف مواجه شد. برای جبران این ضعف آلمانی‌ها دست به ارتقای موتور هواپیمای خود زدند که حاصل آن مدل‌هایی همچون آر ۶۸ایی (بیشترین تولید) و آر ۶۸اف نام گرفت. مدلی نیز با عنوان آر ۶۸اچ با موتور تقویت شده و اتاقک تماماً سر بسته طراحی گردید. این هواگرد پیش از جایگزینی با مسرشمیت ب‌اف ۱۰۹ بین سال‌های ۱۹۳۷ و ۱۹۳۸ جنگنده اصلی آلمانی‌ها بود و پس از آن نیز آخرین نمونه‌های آن تا اوایل سال ۱۹۴۰ به عنوان جنگنده شبانه و تا سال ۱۹۴۴ در نقش جنگنده آموزشی به کار برده شد.در مجموع ۵۱۴ فروند از این هواگرد تولید گردید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خفت(توان نظامی آلمان)
  -سه مدل هاینکل ساخته شده توسط آلمان در جنگ جهانی اول-
  |طراحی و توسعه هواگرد لاکهید ایکس اف وی|
  |عکس هایی از هواگرد نورث امریکن ایکس-۱۵|
  -هواگرد های آزمایشی ساخت آمریکا 2010-2019-
  -سه مدل هواگرد تهاجمی ساخت شرکت بِل در دهه 1970-
  -چند مدل هواگرد آزمایشی ساخت آمریکا از 1940 تا 1949-
  -سه مدل هواگرد آموزشی و نظامی دهه 1980-
  _سه نمونه هواگرد نظامی ساخت آمریکا در دهه 1980-
  -چهار نوع از برترین هواگرد های نظامی آمریکا در دهه 1940-

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان