امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با این ۹ روش مچ پای اسیب دیده خود را درمان کنید

#1
پس از آسیب دیدن مچ پا، تمرینات درمانی شما را قادر به انجام فعالیت‌های روزانه می‌کند. این تمرینات انرژی از دست رفته مچ پا را باز می‌گرداند. در نتیجه مجدداً انعطاف پذیری گذشته را تجربه خواهید کرد. اما برای دستیابی به این امر، باید، برنامه‌های منسجم و مدونی را در نظر بگیرید. این برنامه‌ریزی، سلامت مچ پاها را به شما باز می‌گرداند و از بروز آسیب دیدگی‌های مجدد اجتناب می‌کند.

اگر می‌خواهید بهترین نتایج ممکن را به دست آورید، باید این تمرینات را زیر نظر یک پزشک یا متخصص فیزیوتراپی مچ پا به انجام برسانید. البته در صورتی که به تازگی روی مچ پای خود عمل جراحی انجام داده‌اید، بی شک باید برای انجام فیزیوتراپی مچ پا از یک کادر درمانی مجرب کمک بگیرید.

اهداف در نظر گرفته‌شده برای تمرینات درمانی مچ پا
ورزش‌هایی که در ادامه به آنها می‌پردازیم باید سه مرتبه در روز انجام شوند. این تمرینات مچ پا، به صورت اختصاصی روی کشش تاندون‌ها و رباط‌های پای شما متمرکز می‌شوند. به این ترتیب دامنه حرکتی مچ آسیب‌دیده به حالت طبیعی خود باز می‌گردد. قبل از شروع برنامه روزانه تمرین درمانی مچ پا، با انجام حرکات سبک و نرم به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بدن خود را گرم کنید. برای گرم کردن بدن قدم بزنید یا دقایقی روی دوچرخه ثابت رکاب بزنید. به تدریج عضلات شما قدرت خود را باز می‌یابند همچنین حرکات استقامتی را نیز به برنامه خود بیفزایید.

در صورتی که برای انجام دادن هر یک از تمرینات با مشکلی روبرو شدید، باید با متخصص فیزیوتراپی تماس بگیرید. در صورتی که انجام هر یک از تمرینات مچ پا، موجب درد و ناراحتی در پاهای شما شد، تمرینات مچ پا را متوقف کنید.

بالا آوردن مچ پا
بالا آوردن مچ پا

حرکات کششی تعادلی تاثیر به سزایی در بهبود دامنه حرکتی مچ دارند. این تمرینات مچ پا را به سمت بالا هدایت می‌کند. در ادامه به تمرین دیگری برای مچ پا اشاره می‌کنیم که حرکت مچ به سمت ساق پا را ممکن می‌سازند. این تمرین علاوه بر بهبود حرکت رو به بالای مچ، عضلات روی ساق پا را نیز تقویت می‌کند. در نتیجه می‌توان به صورت ایستاده یا نشسته حرکت ذکرشده را انجام داد. علاوه بر این در حالی که به یک دیوار یا پیشخوان تکیه داده‌اید این حرکت را انجام دهید.

در آغاز، نوک انگشتان خود را به سمت بالا هدایت کنید و با تصور لمس ساق پا با انگشتان حرکت را انجام دهید. سپس این وضعیت را برای ۳۰ ثانیه حفظ کنید. این حرکت فشار ملایم و مداوم را در مچ و ساق پا به وجود می‌آورد. پس از گذشت این زمان مچ پا را به حالت اولیه بازگردانید. این تمرین را ۵ مرتبه برای هریک از پاها تکرار کنید.

پایین آوردن مچ پا
پایین آوردن مچ پا

این تمرین زاویه حرکت مچ به سمت کف پا را تقویت کرده و عضلات پشت ساق پا را به خوبی تقویت می‌کند. تحقیقات نشان داده است که انجام تمریناتی که منجر به تقویت عضلات ساق پا می‌شوند، آسیب دیدگی مچ پا را نیز بهبود می‌بخشند. تمرینات مچ پا را درست مانند تمرین قبل، می‌توانید به صورت نشسته یا ایستاده یا در حالی که به دیوار یا پیشخوان تکیه داده اید، انجام دهید.

برای انجام دادن این تمرین درمانی مچ پا، تا جایی که می‌توانید مچ پا را پایین آورده و دور کنید. در این حالت باید سفت شدن عضلات پشت ساق پا قابل احساس باشد. این حالت را به مدت ۳۰ ثانیه حفظ کرده و حرکت را برای هریک از پاها ۵ مرتبه تکرار کنید.

زانو خمیده و کشش روی دیوار
تمرین زانوی خمیده

این تمرین عضلاتی که در بخش درونی ساق پا قرار دارند را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. این حرکت با کشش این عضلات، تحلیل رفتگی عضلات را جبران می‌کند. در نتیجه توان گذشته را به ساق پا باز می‌گردد. برای انجام این حرکت، روبروی دیوار بایستید، دست‌ها را روی دیوار بگذارید و دیوار را به جلو فشار دهید، به این ترتیب تعادل خود را به خوبی حفظ خواهید کرد. سپس یک پا را کمی عقب‌تر و پای دیگر را جلوتر از بدن خود قرار دهید.
در حالی که زانوهای خود را اندکی خم می‌کنید، پاشنه پا را روی زمین نگه دارید و باسن خود را به سمت پایین فشار دهید تا احساس کشش در بخش پشت ساق پا قابل احساس باشد. این موقعیت را به مدت ۳۰ ثانیه حفظ کنید. این حرکت را در سه ست ۱۰ تایی برای هریک از پاها انجام دهید. در ادامه می‌توانید این حرکت را در سه ست ۳۰ تایی نیز تکرار کنید.

زانوی صاف و کشش روی دیوار
زانو خمیده و کشش روی دیوار

این حرکت منحصراً عضلات دوقلوی ساق پا را درگیر می‌کند. برای انجام این حرکت درست مانند حرکت قبل روبروی دیوار بایستید، این بار باسن خود را به سمت جلو فشار دهید. در این حالت، کششی را در تمام ساق خود احساس خواهید کرد. این حالت را ۳۰ ثانیه حفظ کنید.
برای شروع این تمرینات را در سه ست ۱۰ تایی برای هریک از پاها انجام دهید. با تقویت عضلات این حرکت قابل انجام در سه ست ۳۰ تایی است.

برداشتن اشیا با انگشتان پا
تمرین انگشتان پا

این تمرینات مچ پا، علاوه بر تقویت انگشتان پا، انعطاف‌پذیری گذشته را نیز به انگشتان پا باز می‌گرداند. انگشتان پا به کمک گروهی از عضلات به حرکت در می‌آیند، این عضلات در آسیب های وارد آمده بر مچ به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرند. برای آغاز این تمرین درمانی مچ پا، ۲۰ عدد شی کوچک را روی زمین قرار دهید. می‌توانید از آبنبات یا سنگ‌های کوچک برای این منظور استفاده کنید. با استفاده از انگشتان پا این اشیا را از زمین بلند کنید و در ناحیه دیگری قرار دهید. روزانه سه مرتبه این تمرین را در سه ست تکرار کنید.

ایستادن روی انگشتان پا
ایستادن روی انگشتان پا

ایستادن روی انگشتان، در عین حال موجب تقویت ساق و انگشتان پا می‌شود. برای حفظ تعادل خود از یک دیوار یا پیشخوان آشپزخانه کمک بگیرید. سپس به مدت ۱۰ ثانیه روی انگشتان پای خود بایستید. این حرکت را در سه ست ۱۰ تایی انجام دهید.

ماساژ عضله کف پا
ماساژ عضله کف پا

این تمرین که از سوی متخصص فیزیوتراپی مچ پا برای شما در نظر گرفته می‌شود، عضلات کف پا را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. تورم و آسیب دیدگی مچ پا می‌تواند موجب بروز درد در این ناحیه شود. برای انجام این تمرین، روی یک صندلی بنشینید، یک پای خود را روی پای دیگر قرار دهید. سپس با استفاده از یک دست پنجه پا را به سمت جلو بکشید. این حرکت موجب کشش در کف پا می‌شود اما نباید دردی را برای شما به همراه داشته باشد. در همین حال بخش انتهایی کف پا در نزدیکی پاشنه را ماساژ دهید. این حرکت را به مدت ۱۰ دقیقه در روز انجام دهید.

کشش مچ با استفاده از حوله
کشش مچ با استفاده از حوله

جهت استفاده از حوله برای کشش باید مچ را به خوبی به جلو خم کنید تا عضلات ساق پا درگیر شوند. روی زمین بنشینید و پاهای خود را صاف کنید. یک حوله را تاکرده و به دور پاهای خود بیندازید، سپس حوله را بکشید. در این حالت عضلات ساق پا کشیده می‌شود. این حالت را به مدت ۳۰ ثانیه حفظ کنید. این حرکت را در سه ست ۱۰ تایی انجام دهید.

ماساژ با بطری آب یخ
ماساژ با بطری آب یخ

این حرکت برای سرد کردن فوق‌العاده است. به منظور سرد کردن عضلات پس از انجام تمرینات مچ پا، یک بطری آب را در طول شب در فریزر قرار دهید، سپس در پایان تمرین درمانی مچ پا، این بطری را روز زمین قرار دهید و پای خود را روی آن بغلتانید
این حرکت را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه ادامه دهید. در این مدت مدام پای خود را روی بطری بچرخانید. در صورتی که سرمای بطری شما را اذیت می‌کند و می‌توانید از یک حوله آشپزخانه استفاده کنید. حوله را میان پا و بطری قرار دهید تا از میزان سرمای بطری کاسته شود. اگر انجام حرکت موجب درد یا ناراحتی در پاهای شما شد، حرکت را سریعاً متوقف کنید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16669037807256
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16669037807256
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان