امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

|4 اسلحه که در آینده از آن استفاده میشود|

#1
تفنگ های هوشمند
تلاش برای توسعه ی تفنگ های کامپیوتری به مدت ۲۰ سال بی نتیجه بوده است. سیستم های کامپیوتری بزرگ و باتری های سنگین توسعه ی این اسلحه ها را غیرممکن ساخته اند اما این مشکلات با وجود مایل مَیکر (Mile Maker) دیگر رفع شده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
|4 اسلحه که در آینده از آن استفاده میشود| 1
مایل مَیکر یک تفنگ هوشمند مجهز به سیستم کامپیوتری است که مکان دقیق اصابت گلوله را مشخص می کند. این تفنگ فوق العاده برای چنین تشخیص دقیقی، برخلاف دید یک تک تیر انداز ، سرعت باد، دما و دیگر داده های جوی را مورد تحلیل قرار می دهد. این سیستم هوشمند کار تک تیرانداز را بسیار آسان تر کرده و امکان تیراندازی های دقیق بیشتری در کمترین زمان را برای وی ممکن می سازد.این پیشرفت جالب به سربازان معمولی نیز اجازه می دهد که بدون طی کردن دوره های تخصصی تک تیراندازی بتوانند تقریباً ۷۰ درصد از تیراندازی هایشان را به مسافت های بالای یک مایل برسانند که برای هر تک تیراندازی یک رکورد عالی به شمار می آید.. همچنین می توان یک دستگاه بی سیم را به این تفنگ متصل کرده تا تصاویر ویدیویی مشاهدات آن را به طور مستقیم در اختیار فرماندهان و پرسنل پشتیبانی قرار دهد.
سیستم اسلحه ی لیزری و لیزر الکترون آزاد
معمولا این سلاح ها را «سلاح های لیزری» می نامند اما وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا با نام سلاح های «انرژی هدایت شده» از آن ها یاد می کند. این سیستم های جنگ افزاری جدید در میدان نبرد آزمایش شده و همانطور که می توانید حدس بزنید تفنگ های لیزری هستند که توانایی انهدام موشک ها، هواپیماهای بدون سرنشین و حتی غرق کردن کشتی ها را نیز دارند.تفنگ LaWs یک لیزر ۳۰ کیلوواتی است که اخیراً بر روی ناو یو اس اس پونس (USS Ponce) نصب شده تا کارآیی اش در آب مورد بررسی قرار گیرد. طراحان این تفنگ لیزری اهداف بزرگی در سر دارند و امیدوارند که بعد از تکمیل نهایی پروژه، آن را جانشین تمامی سلاح های دید مستقیم در ارتش کنند. با ادامه پیدا کردن پیشرفت ها در این زمینه و کوچکتر شدن و کاربردی تر شدن این اسلحه می توان آن را روی هواپیماها نیز نصب کرد. همچنین این سلاح قابلیت این را دارد که در صورت تکمیل نهایی جایگزین انواع موشک ها شود.در کمال ناباوری هزینه ی هر شلیک این اسلحه تنها کمی بیش از نیم دلار (۰.۵۹ دلار) است و علاوه بر دقت و قدرت بالا در مقایسه با دیگر سلاح های متداول بسیار کم هزینه تر خواهد بود.در حالی که نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا سخت به دنبال عملیاتی کردن تفنگ لیزری LaWs است، محققان آزمایشگاه جفرسون در ویرجینیا به سختی تلاش دارند که این سلاح نوپا را در مراحل اولیه ی تولید از میدان به در کنند. پروژه ی لیزر الکترون آزاد (Free Electron Laser) در نظر دارد نوع جدیدی از سلاح های پرتاب کننده ی هدایت شده ی انرژی را تولید کند که قدرت رسیدن به امواجی با قدرت یک مگاوات را داشته باشند. این انرژی بدین معنا خواهد بود که اشعه ی چنین اسلحه ای قادر است یک صفحه ی فولادی به قطر ۵.۵ متر را در یک ثانیه ذوب کند.این اسلحه که با اغماض «اشعه ی مرگبار آینده ی نیروی دریایی» نام گرفته است کارکرد متفاوتی از تفنگ لیزری LaWs و دیگر سیستم های لیزری متداول دارد. سلاح مرگبار فوق همزمان با طول موج های مختلفی کار کرده که با تزریق الکترون های آزاد به نوک اسلحه امکان وقوع انفجارهای عظیم را فراهم خواهد کرد. محققان این پروژه تاکنون به قدرت ۵۰۰ کیلوولت رسیده اند که دستیابی آن ها به یک سلاح با قدرت مگاواتی را در آینده ای نه چندان دور ممکن می سازد.
تفنگ متوقف کننده ی پرسنل و واکنش تحریکی
از زمانی که اولین فیلم «پیشتازان فضا» (Star Trek) بر پرده ی سینماها ظاهر شد تکنیسین های نظامی به فکر تولید اسلحه ای شبیه تفنگ فَیسر (phaser) که در این فیلم به نمایش درآمد افتادند. این آرزو با تولید اسلحه ی PHASR از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک تر بنظر می رسد. اسلحه ی مذکور با نام کامل “Personnel Halting and Stimulation Response Rifle” نه برای کشتن افراد دشمن بلکه برای از کار انداختن و بی هوش کردن آن ها طراحی شده است.این اسلحه ی بدون گلوله می تواند از طریق امواج غیرمرگبار دو لیزر خود که با طول موج های متفاوتی کار می کنند نفرات دشمن را موقتاً کور کرده و در حالت بیهوشی فرو ببرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
|4 اسلحه که در آینده از آن استفاده میشود| 1
تفنگ فوق قدرت و دقت بالایی داشته و قربانی را برای مدتی کاملاً از کار می اندازد. اسلحه ی PHASR همچنین به یک سیستم لیزری ثانویه نیز مجهز است که با خاصیت مسافت یابی خود باعث می شود که دارنده ی سلاح بتواند در مسافت های کوتاه یا بلند نیروهای دشمن را زمینگیر کند بدون آن که به بینایی خود آسیبی برساند.
حشرات نظامی
آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته ی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا (Defense Advanced Research Project Agency (DARPA)) سخت در تلاش است تا پیچیدگی ها و ریزه کاری های دنیای الکترونیک مدرن را با قابلیت های سودمند حشرات در هم ترکیب کند. سیستم حشره ی هیبریدی مایکرو- الکترونیکی- مکانیکی (Hybrid Insect Micro-Electro-Mechanical System (HI MEMS)) درست مانند یک حشره ی طبیعی است که دارای مدارهای متنوع الکترونیکی بوده و جریانات الکترونیکی خاص می تواند ماهیچه های آن ها را تحریک کرده و آن ها را به جاسوسانی که از طریق جی پی اس کنترل می شوند تبدیل کند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
|4 اسلحه که در آینده از آن استفاده میشود| 1
از این ربات ها می توان به عنوان حشراتی واقعی در ماموریت های نظارتی در سراسر جهان استفاده کرد. این مدارهای الکترونیکی قبل از دوران دگردیسی در بدن این حشرات جاسازی می شود تا بافت های داخلی بدن حشره اطراف و دور آن ها رشد کنند. همچنین این تکنولوژی امکان قرار دادن یک یا چند سنسور مانند میکروفون یا دوربین را در بدن این حشرات میسر می سازد. آزمایشات اولیه در این حوزه بسیار موفقیت آمیز بوده و حشرات زنده و بالغی با مدارهای الکترونیکی پیشرفته در داخل بدنشان تولید شده اند.
Everything is Temporary(:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دریادار خانزادی: اولین هاورکرافت ایرانی سال آینده رونمایی می شود
  این اسلحه تهاجمی و پیشرفته نیروهای نظامی ایران را بشناسید /بُرد «مصاف» چقدر است؟
  تحویل اسلحه های جدید خودکار کالاشنیکوف به وزارت امور داخلی و گارد روسیه
  تاریخچه اسلحه های لیزری
  معرفی|سه عدد از عجیب ترین اسلحه های تاریخ
  درباره یک اسلحه مخفی و تاریخی در آمریکا
   مجاهدت های سردار استوار راهگشای نسل های آینده خواهد بود!
  کنترل اسلحه روی گجت هوشمند
  تقویت پوشش زرهی پیاده نظام با استفاده از سیلیکون!
  درباره یک اسلحه مخفی و تاریخی در آمریکا(+تصاویر)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان