امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا به‌دنبال داشتن موهایی براق و درخشان هستید

#1

صرف نظر از جنس و بافت مویتان، روش‌های زیادی برای افزایش درخشش موها وجود دارد. مثلاً می‌توانید از انواع ماسک مو‎ هایی که باعث افزایش براق شدن مو می‌شوند استفاده کنید یا موهایتان را به شکلی حالت دهید که براق‌تر به نظر برسند.

برای درخشش حداکثری موها، لازم است تا روش‌های معمول و روزانه مراقبت از مو که باعث سلامت و استحکام موها می‌شوند را دنبال کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا ۴ روش مؤثر برای درخشندگی هرچه بیشتر موهایتان را معرفی کنیم.


آیا به‌دنبال داشتن موهایی براق و درخشان هستید 1



روش اول: استفاده از ماسک‌های مو
۱- برای داشتن موهای درخشان از تخم مرغ استفاده کنید.
ممکن است عجیب به نظر برسد، اما تخم مرغ می‌تواند برای موهای شما معجزه کند. استفاده از زرده‌ تخم مرغ با افزایش رطوبت‌رسانی به موها، باعث تغذیه مو شده و از کدر شدن آن جلوگیری می‌کند.

سفیده‌ تخم مرغ نیز کمک می‌کند تا آلودگی‌های روی مو از بین بروند. در نتیجه، می‌توان گفت که سفیده تخم مرغ باعث افزایش شفافیت موهایتان‌شود. همچنین پروتئین موجود در تخم مرغ، باعث تقویت موها می‌شود. به طور خلاصه، استفاده از تخم مرغ (آن هم فقط در یک دوره درمانی) باعث براق شدن مو می‌شود.

روش ساخت ماسک‌ موی تخم مرغ به این شرح است.
یک تخم مرغ را در یک کاسه کوچک هم بزنید.
موهایتان را خیس کنید.
موهایتان را به تخم مرغ آغشته کنید و سپس شانه بزنید تا تخم مرغ به نوک موهایتان برسد. برای شانه زدن موها از یک شانه با دندانه‌های پهن استفاده کنید.
بگذارید تخم مرغ حداقل ۱۵ دقیقه روی مو بماند.
موهایتان را به‌طور معمول شامپو بزنید. برای رسیدن به بیشترین درخشش، موها را با آب سرد بشویید.
۲- از سرکه سیب به‌عنوان نرم کننده طبیعی مو استفاده کنید.
سرکه سیب برای مو یک نرم‌کننده و براق کننده کاملاً طبیعی و سریع به حساب می‌آید. این ماده سطح pH موهای شما را متعادل می‌کند و همچنین باعث شفافیت، نرمی و پاکسازی تارهای مو می‌شود. نگران بوی آن هم نباشید؛ بوی سرکه با خشک شدن موها از بین می‌رود.

برای استفاده از سرکه‌ سیب روی موهایتان، مراحل زیر را دنبال کنید.
مو را طبق معمول با شامپو بشویید، اما از نرم کننده استفاده نکنید.
موهایتان را به مخلوطی از ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب و ۱ قاشق غذاخوری آب آغشته کرده و به‌طور کامل (از ریشه تا ساقه) شانه کنید. اگر موهای خیلی بلندی دارید، ممکن است به ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب نیاز داشته باشید.
بگذارید سرکه‌ سیب به مدت پنج دقیقه روی سرتان بماند؛ سپس موهایتان را با آب سرد بشویید.
۳- برای براق شدن مو خود از ماسک آووکادو استفاده کنید.
آووکادو دارای چربی‌های طبیعی است به براقیت موهایتان کمک می کند

اگر موهایتان خشک است و به تقویت کننده و آبرسان مو نیاز دارید، از ماسک آووکادو استفاده کنید. آووکادو دارای چربی‌های طبیعی است و باعث تغذیه و درخشش موهایتان می‌شود. از آووکادوی رسیده استفاده کنید؛ چرا که مخلوط به‌ دست آمده از آووکادوی رسیده راحت‌تر و بهتر روی مو پخش می‌شود.

طرز تهیه ماسک آووکادو
آووکادو را له کنید تا نرم و یک‌دست شود. برای این کار می‌توانید از یک مخلوط‌کن استفاده کنید.
موهایتان را خیس کنید.
آووکادو را از ریشه تا ساقه مو پخش کنید.
بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه روی موها بماند.
به‌طور معمول موهایتان را شامپو بزنید و سپس با آب سرد بشویید.
۴- از عسل برای درخشان کردن موهایتان استفاده کنید.
عسل جذب کننده رطوبت بوده و دارای خاصیت شفاف‌کنندگی است. این ویژگی‌ها باعث شده است که عسل برای درخشان کردن مو های مات و کدر مناسب باشد. عسل خام مغذی‌ترین و بهترین گزینه برای مو است، اما می‌توان از هر نوع عسل دیگری هم استفاده کرد.

طرز تهیه ماسک موی عسل
یک چهارم فنجان عسل و یک چهارم فنجان آب گرم را با هم مخلوط کنید.
موهایتان را خیس کنید
مخلوط را روی موهایتان بمالید و شانه کنید.
بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه یا بیشتر روی سرتان بماند.
به طور معمول موهایتان را شامپو بزنید و با آب سرد بشویید.
۵- از نرم کننده مناسب استفاده کنید.
اگر مویتان به دلیل خشک، کدر و وز بودن براق نیست، نگران نباشید؛ چرا که یک روش کمک درمانی مؤثر برای حل این مشکل وجود دارد. برای این کار می‌توانید یک نرم کننده مو و حالت دهنده مو با خاصیت آبرسانی عمیق بخرید یا خودتان نرم کننده طبیعی مو را با استفاده از روغن نارگیل یا روغن زیتون تهیه کنید.

هفته‌ای یک بار مراحل زیر را دنبال کنید تا موهایتان عمیقاً نرم شوند

موهایتان را خیس کنید.
موها را به ۱ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون آغشته کنید و از ریشه تا نوک ساقه‌ مو را شانه بزنید. سپس با کلاه حمام یا یک پوشش پلاستیکی، موهایتان بپوشانید.
بگذارید روغن ۳۰ دقیقه روی سرتان بماند.
موها را با شامپو و آب سرد بشویید. برای از بین بردن باقی‌مانده روغن، باید این کار را دو یا سه بار تکرار کنید.
روش ۲: حالت دادن به موها
۱- هنگامی که مو مرطوب و نم‌دار است، از ماسک‌های بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید.
مو، ممکن است پس از خشک شدن کمی کدر به نظر برسد.استفاده از ماسک‌ مو بعد از استحمام، می‌تواند از خشک شدن و کدر به نظر رسیدن موها جلوگیری کند. هنگامی که موهایتان هنوز مرطوب است، از ماسک موی بعد از حمام استفاده کنید و موهایتان را از ریشه تا ساقه، شانه بزنید.

۲- اجازه دهید موهایتان به‌طور طبیعی و در مجاورت با هوا خشک شوند.
مطمئناً انجام سشوار و براشینگ برزیلی و کاملاً صاف، در ابتدا موهای شما را براق نشان می‌دهد. اما این کار پس از مدتی، به مو آسیب رسانده و آن را کدر، زبر و خشن نشان می‌دهد.

اگر اجازه دهید موهایتان خود به خود و به‌طور طبیعی خشک شوند، خطر آسیب، کمتر خواهد شد. با تکرار این عمل، پس از چند هفته یا چند ماه، تفاوت محسوسی در وضعیت تارهای مویتان مشاهده می‌کنید و موهایتان نرم‌تر و درخشان‌تر می‌شوند.

تا حد امکان از وسایل حالت دهنده‌ حرارتی مو مانند سشوار، اتوی مو و فر کننده استفاده نکنید. اتوهای صاف‌کننده، فرکننده‌های مو و موارد دیگر، موها را به طور موقت زیباتر می‌کنند، اما در طولانی مدت باعث کدر شدن موها می‌شوند.
برای رسیدن به بهترین نتیجه، موهایتان را خیلی شل بپیچید، ببندید یا ببافید. این کار باعث می‌شود تا در هنگام خشک شدن مو، از وز شدن آن جلوگیری شود. اگر موهای حالت دار یا فر دارید، پیش از خشک شدن موهایتان، آن‌ها را به آرامی فشرده کرده و به حالت دلخواه در آورید.
۳- از روغن‌های مخصوص مو استفاده کنید.




هنگامی که موهایتان به طور طبیعی در برابر هوا خشک می‌شود، از روغن نرم‌کننده روی ساقه‌های مو استفاده کنید. استفاده از یک روغن موی مناسب، باعث افزایش درخشش و محافظت از مو در برابر آسیب می‌شود.

اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، صبر کنید تا موهایتان کاملاً خشک شود.مقدار خیلی کمی (به اندازه‌ی یک عدس) از این روغن‌ها برای همه‌ انواع مو کافی است؛ مگر اینکه موهایتان بلند یا متراکم باشد. برای مشاهده تأثیر این روغن‌ها، باید کمی صبر کنید. بنابراین مقدار روغن مصرفی را بالا نبرید.

می‌توانید روغن مخصوص مو را خریداری کنید یا یکی از روغن‌های زیر را به عنوان روغن موی مورد نظرتان استفاده کنید

روغن زیتون
روغن آرگان
روغن بادام
روغن جوجوبا
روغن کرچک
روغن نارگیل
۴- از سرم‌ براق کننده مو استفاده کنید.
سرم‌های مو به‌طور اختصاصی برای افزایش درخشش موها طراحی و فرموله شده‌اند. سرم‌های براق کننده، حاوی سیلیکون‌ها و مواد موثره‌ دیگری هستند که باعث براق شدن مو و درخشش بسیار سریع مو می‌شوند. این سرم‌ها، روی موهای خیس یا خشک استفاده می‌شوند.

استفاده روزانه از سرم‌ها می‌تواند نتیجه‌ی معکوس داشته باشد. در واقع همان سیلیکونی که موها را براق می‌کند، با گذشت زمان روی مو جمع شده و باعث کدر به نظر رسیدن آن می‌شود. به همین دلیل، بهتر است از این سرم برای مواردی خاص استفاده کرده یا از سرم‌های موی بدون سیلیکون استفاده کنید.
به دنبال سرم مو بدون الکل باشید؛ چرا که الکل باعث خشک شدن مو می‌شود.
۵- وز شدن موهایتان را به حداقل برسانید.
وز شدن مو، دشمن درخشندگی آن است. در این حالت، مو به جای براق بودن، کدر و زبر به ‌نظر می‌رسد. چه موهای شما صاف باشد و چه فر، می‌توانید با روش‌های زیر از وز شدن یا وز ماندن آن جلوگیری کنید

موهایتان را با آب خنک بشویید. چراکه آب خنک باعث می‌شود کوتیکول‌های مو به جای حالت ایستاده، به صورت صاف روی هم قرار بگیرد. با انجام همین کار ساده، تفاوت چشمگیری در موهایتان ایجاد می‌شود که از آن تعجب خواهید کرد.
موهایتان را محکم و خشن خشک نکنید. تنها کافیست آب روی موها را با حوله بگیرید، سپس بگذارید موهایتان در برابر هوا خشک شوند. خشک کردن کامل مو با حوله، باعث پف کردن و وز شدن موها می‌شود.
به جای استفاده از برس، از شانه دندانه درشت استفاده کنید. برس زدن باعث شکنندگی تارهای مو می‌شود؛ به خصوص اگر موهایتان فر و یا حالت‌دار باشد. نتیجه‌ برس کشیدن، شکسته شدن، حجیم شدن، با فاصله قرار گرفتن و وز شدن تارهای مو است؛ پس پیشنهاد می‌کنیم از شانه دندانه درشت استفاده کنید. وقتی موهایتان خیس است، شانه زدن را از بالا به پایین شروع کرده و گره‌های مو را باز کنید؛ سپس شانه زدن را به طور آهسته از ریشه، به سمت نوک ساقه‌ مو ادامه دهید.
از روبالشی با جنس ابریشم یا ساتن استفاده کنید. افرادی که موی فر دارند، می‌دانند که این ترفند چگونه به‌طرز معجزه‌آسایی از وز شدن موهایشان جلوگیری می‌کند. در واقع، پارچه نخی رطوبت را جذب کرده و مو را خشک و وز می‌کند؛ اما پارچه‌های ساتنی یا ابریشمی، مو را در حالت طبیعی نگه داشته و باعث وز شدن آن نمی‌شوند.
۶- به طور منظم انتهای موهایتان را کوتاه و مرتب کنید.
ازبین بردن موخوره به براق شدن مو کمک می‌کند

از بین بردن موخوره و موهای شکسته و دندانه‌دار، تا حد زیادی به درخشندگی موهایتان کمک می‌کند. همچنین از آرایشگرتان بخواهید تا از مواد شیمیایی و وسایل حالت‌دهنده حرارتی روی موهایتان استفاده نکند.

۷- موهایتان را حالت دهید.
حالت دادن به مو لزوماً با استفاده از حرارت انجام نمی‌شود و موهایی که در دمای معمول و در برابر هوا خشک می‌شوند را هم می‌توان با کمی تلاش حالت داد. برای این کار باید از گیره‌های نگهدارنده‌ای که سفت نیستند استفاده کنید.

موها را با انگشتان دستتان به شکل دلخواه تقسیم و سپس شانه کنید. هنگامی که موها در حال خشک شدن هستند، در قسمت مورد نظرتان به آن‌ها حالت یا پیچ بدهید و دسته مو را با گیره محکم کنید.

وقتی موهایتان خشک شد، گیره‌ها را باز کنید. در نهایت، با نوک انگشتان و با استفاده از کمی روغن، به موهایتان حالت دهید.

روش ۳: موهایتان را سالم نگه دارید.
موهایتان را سالم نگه دارید

۱- کمتربه موهایتان شامپو بزنید.
شستن بیش از حد مو، چربی و روغن طبیعی (سبوم) محافظت کننده را از بین می‌برد. به‌ عبارتی، شستشوی بیش از حد باعث می‌شود تا موهایتان به آسانی آسیب‌پذیر و شکننده شده و خشک و کدر به نظر برسند. برای براق نگه داشتن موهایتان، بیش از یک یا دو بار در هفته از شامپو استفاده نکنید.

به تعادل رسیدن موهایتان و عادت به شستشوی کمتر ممکن است دو هفته یا بیشتر طول بکشد. در طول این زمان می‌توانید موها را بالای سرتان ببندید تا کمتر چرب شوند
در بین شستشوها، می‌توانید ریشه موهایتان را با شامپوی خشک بشویید. این کار باعث جذب و حذف چربی مو، بدون خشکی و شکنندگی ساقه‌ آن می‌شود.
۲-از محصولات طبیعی استفاده کنید.
شستن و حالت دادن موها با محصولات شیمیایی، می‌تواند به مرور زمان به مو آسیب برساند. بسیاری از شامپوها، نرم‌کننده‌ها و محصولات حالت دهنده مو، حاوی موادی هستند که ممکن است برای مو مشکل ایجاد کنند.

همیشه به دنبال محصولاتی باشید که کاملاً طبیعی بوده و حاوی مواد زیر نیستند

سولفات‌ها: این مواد که معمولاً در شامپوها پیدا می‌شوند، پاک کننده‌ها و شوینده‌هایی قوی و خشن هستند که چربی‌ طبیعی مو را هم پاک می‌کنند.
سیلیکون‌ها: معمولاً در نرم‌کننده‎ها و براق کننده‌های بدون نیاز به آبکشی وجود دارند. این مواد به مرور در مو انباشته شده و باعث کدر به نظر رسیدن مو می‌شوند.
الکل‌ها: معمولاً در ژل‌ها، اسپری‌ها و سایر محصولات حالت‌دهنده‌ مو وجود دارند. الکل به مرور زمان موهای شما را خشک می‌کند.
۳- با موهایتان خشن رفتار نکنید.
رنگ، دکلره، صاف یا فر کردن دائم مو، می‌تواند در طولانی مدت اثرات مخربی داشته باشد. خارج کردن مو از حالت طبیعی و تغییر دادن آن، در نهایت باعث خشک شدن و شکنندگی مو می‌شود. پس تا حد امکان از انجام چنین کارهایی روی موهایتان خودداری کنید.

رنگ حنا، مانند سایر رنگ‌های طبیعی می‌تواند باعث خشکی شدید مو شود. رنگ موهای نیمه دائمی(Demi- or semi-color) گزینه خوبی برای موها هستند.
از چای عسل یا دم‌نوش بابونه به‌عنوان روشن‌کننده‌ طبیعی مو استفاده کنید.
۴- رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی سالمی داشته باشید.
رژیم غذایی سالم به براق شدن مو هایتان کمک می‌کند.

تا زمانی که از نظر بدنی سالم نباشید، هرچقدر هم که تلاش کنید، موهایتان به طور طبیعی براق به نظر نمی‌رسند. خوب غذا خوردن و هیدراته ماندن (آب‌رسانی مناسب به بدن) تأثیر زیادی در ظاهر مو دارد. برای داشتن موهایی واقعاً سالم، سعی کنید بیشتر این مواد غذایی را مصرف کنید

ماهی، گوشت گاو، مرغ، تخم مرغ، حبوبات و سایر غذاهایی که سرشار از پروتئین هستند مو از پروتئین ساخته شده است و اگر به اندازه کافی پروتئین دریافت نکند، آسیب می‌بیند. خوردن کربوهیدرات‌های غنی از انرژی و دارای پروتئین، می‌تواند به‌طور ویژه‌ای موثر باشد.
آووکادو و آجیل‌ها: این مواد غذایی حاوی چربی‌های سالمی هستند که با مصرف آن‌ها می‌توانید موهایتان را پرپشت نشان دهید و به براق شدن مو خود کمک کنید.
گیاهان غنی از مواد مغذی: سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج و کلم پیچ برای سلامت مو مفید هستند.
۵- آب زیاد بنوشید.
هنگامی که کمبود آب دارید، مویتان درخشندگی‌اش را از دست می‌دهد. برای سالم نگه داشتن موهایتان، مطمئن شوید که روزانه ۸ لیوان آب می‌نوشید.

خوردن میوه‌ها و سبزیجات پر آب نیز می‌تواند به آب‌رسانی بدن کمک کند. برای این منظور هندوانه، توت، سیب، خیار، کاهو و کلم انتخاب‌های خوبی هستند.
برای آب‌رسانی بیشتر، می‌توانید دم‌نوش‌های گیاهی و بدون کافئین بنوشید.
۶- از موهایتان در برابر عوامل خارجی محافظت کنید.
بررسی های انجام شده نشان می‌دهد که آفتاب، دمای خیلی بالا یا پایین هوا و آلاینده‌های محیطی، ممکن است باعث از بین رفتن بخشی از جلوه‌ مو شوند. با انجام اقدامات زیر، موهایتان را از آسیب محافظت کنید

هنگام آفتاب شدید، از کلاه استفاده کنید. نور خورشید بسیار قوی است و به موهای بدون محافظ آسیب می‌رساند.
در استخر کلاه شنا بپوشید. کلر، روی مو باقی مانده و آن را خشک می‌کند. اگر هم بدون کلاه شنا می‌کنید، بلافاصله پس از خارج شدن از استخر، موهایتان را بشویید.
با موهای خیس در سرما بیرون نروید. ممکن است موهای شما یخ بزند که این موضوع باعث وز شدن آن می‌شود.
روش ۴: درخشان کردن انواع مختلف مو
۱- موهای طبیعی را درخشان کنید.
موهای با فر نامنظم، زبر، خشن و یا گره خورده که از هیچ‌گونه محصول مراقبتی برای آن‌ها استفاده نشده است، به جای انعکاس نور، باعث شکست نور می‌شوند.

برای براق شدن مو ، بایستی از ماسک مو داخل و خارج از حمام و همچنین از سرم‌ مو بعد از حمام استفاده شود. این روش‌ها باعث افزایش رطوبت، نرم شدن کوتیکول و انعکاس نور در مو می‌شوند.

آبکشی با سرکه سیب را امتحان کنید. سرکه سیب، با نرم کردن کوتیکول، باعث براق‌تر شدن مو می‌شود. دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه کنید و پس از شستشو با شامپو، موهای خود را با آن بشویید.
از ماسک‌های موی بعد از حمام (بدون نیاز به آبکشی) استفاده کنید. برای این منظور می‌توان از آلوئه ورا، روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن جوجوبا به‌عنوان ماسک بعد از حمام استفاده کرد. موهای نم‌دارتان را به یک تا دو قاشق غذاخوری از یکی از این مواد نرم‌کننده آغشته کنید و اجازه دهید در معرض هوا و به طور طبیعی خشک شوند.
با استفاده از یک سرم براق کننده مو ، این روش را به پایان برسانید. یک سرم فرموله شده حاوی روغن‌های معدنی تهیه کنید تا حداکثر درخشش را برای موهای شما به ارمغان بیاورد. همچنین می‌توانید از روغن مراکشی یا روغن نارگیل برای تمام کردن این روش استفاده کنید تا موهایتان حالت گرفته و براق بماند.
۲- موهای رنگ شده را درخشان کنید.
بر اساس تحقیقات انجام شده موهای دکلره شده‌ یا رنگ شده ، به مرور خشک و وز می‌شوند. علاوه بر براق شدن موهایتان، به فکر ترمیم هم باشید. ترمیم کردن مو به حفظ رنگ مو نیز کمک می‌کند.

به جای رنگ کردن موهایتان، ترفند براق شدن مو را امتحان کنید که روشی فراتر از تغییر رنگ است. در این ترفند، یک پوشش نیمه شفاف روی موها قرار می‌گیرد. این پوشش مو را براق می‌کند، حالت می‌دهد و نمی‌گذارد موها خشک شوند.
موهایتان را با آب سرد بشویید. این ترفند ساده، به حفظ کیفیت و تثبیت رنگ موی سر شما کمک می‌کند؛ همان‌طور که شستن لباس ها با آب سرد در حفظ رنگ لباس‌ها مؤثر است. آب سرد همچنین به نرمی کوتیکول کمک کرده و موهای شما را براق نشان می‌دهد.
از محصولاتی که به مو آسیب شدید می‌زنند استفاده نکنید. محصولات پاک‌کننده و شوینده‌ قوی، اسپری‌های موی ماندگار و سایر محصولات حاوی سولفات و الکل، همه می‌توانند رطوبت، رنگ و درخشندگی مو را از بین ببرند. از محصولات طبیعی استفاده کنید که با حفظ رطوبت، به سلامت موهای شما کمک می‌کنند.
۳- موهای آسیب دیده در اثر حرارت را درخشان کنید.
بیشتر ما برای داشتن موهای براق، هر روز آن‌ها را صاف می‌کنیم و سشوار می‌کشیم. این کار با گذشت زمان، باعث شکسته شدن موها می‌شود.

اگر می‌خواهید موهایتان دوباره براق و سالم به نظر برسند، مدتی از وسایل حرارتی مو استفاده نکنید و اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک شوند تا بتوانند خود را ترمیم کنند.(در صورت استفاده از دستگاه های حالت دهنده حتما از محافظت حرارتی مو استفاده کنید.)

موهایتان را نرم‌تر کنید. برای کمک به کاهش وز، بازگرداندن سلامتی و افزایش درخشش موها، از نرم کننده‌های عمقی، ماسک‌های آب‌رسان و برس با موی گراز استفاده کنید.
هنگامی که موهایتان خشک است، از روغن یا سرم بعد از حمام استفاده کنید. استفاده از روغن یا سرم نسبت به ماسک موی بعد از حمام، محافظت و درخشش بیشتری برای موهایتان به‌همراه دارد. برای این کار، روغن مراکشی، روغن نارگیل یا روغن جوجوبا را امتحان کنید. توجه داشته باشید که نوک موها نسبت به سایر قسمت‌های مو، سریع‌تر خشک می‌شود و به مراقبت بیشتری نیاز دارد.
۴- موهای کم‌پشت را درخشان کنید.
اگر مویتان کم‌‌پشت است و می‌خواهید آن‌ را سالم و براق نشان دهید، بایستی بسیار محتاط و ملایم با آن رفتار کنید. در واقع هدف شما این است که بدون ایجاد آسیب بیشتر، درخشش و حجم بیشتری به موهایتان ببخشید.

در بیشتر مواقع، اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی و در مجاورت هوا خشک شوند. به این ترتیب از وسایل حرارتی آسیب‌زا استفاده نمی‌کنید. حین خشک شدن تدریجی موها، با استفاده از گیره‌های سر، بین ریشه موهایتان و پوست کف سر فاصله ایجاد کنید. با انجام این کار، حجم موهایتان بدون استفاده از سشوار بیشتر به نظر می‌رسد.
مو را بدون گرما دادن فر کنید. به جای استفاده از اتوهای حرارتی مو، از بیگودی‌های پارچه‌ای استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید بدون اینکه صدمه‌ای به موها وارد شود، از ریزش موهایتان جلوگیری کرده و به آرامی به آن‌ها حجم دهید.
این روش معمول را با استفاده از یک سرم سبک به پایان برسانید. نرم‌‍کننده‌ سنگین، ژل یا موس، باعث سنگینی موها و خوابیدن آن روی سر می‌شود. برای افزودن درخشش و حفظ حجم مو، از روغن یا سرم بسیار سبک استفاده کنید. ژل آلوئه ورا گزینه بسیار خوبی برای این کار است. حتی می‌توانید از آلوئه‌ ورا به عنوان پایه اسپری مویتان استفاده کنید.
محصولات براق کننده را فقط روی نوک موهایتان (و نه ریشه‌ی آن) استفاده کنید. استفاده از این محصول در نزدیکی پوست کف سر و ریشه‌ها، باعث نازک و کم حجم نشان دادن موها می‌شود.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  عدم تحمل شکر ؛ این علائم یعنی دچارش هستید!
  روش هایی برای داشتن موهایی نرم و ابریشمی
  مراقبت از لب : ۱۷ روش برای داشتن لب‌هایی سالم
  برای داشتن موهای پرپشت این روش ها را به کار ببرید
  اصول طب سنتی برای سلامت بودن و داشتن تن سالم
  اسپری زنان قدیمی برای داشتن موهای نرم و زیبا
  برای افزایش کیفیت خواب و داشتن خواب شیرین این کارها را انجام دهید
  توصیه هایی برای داشتن استخوان های محکم و تقویت کردن استخوان ها
  برای داشتن روده های سالم چه غذاهایی باید خورد؟
  برای داشتن سیکس پک بدن باید چند درصد چربی داشته باشد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان