امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا زیاد فکر کردن به سوزاندن کالری کمک می کند؟

#1

عملکرد شناختی تفکر باعث سوزاندن کالری می شود اما این استفاده از انرژی آنقدر بزرگ نیست که بتواند روی فرد تأثیر بگذارد. به طور مثال؛ پشت پنجره نشسته اید و به بیرون خیره شده اید و به همه روش های ممکن که می توانید از وقت خود استفاده کنید، فکر می کنید.

آیا زیاد فکر کردن به سوزاندن کالری کمک می کند؟ 1

ممکن است کمی بیش از حد فکر کنید اما در حالی که آن جا می نشینید و ظاهراً هیچ کاری انجام نمی دهید، بدن تان در واقع کالری می سوزاند. بله شما آن را درست خواندید. بدن حتی وقتی روی صندلی خود نشسته اید هم کالری می سوزاند و اجازه می دهد ذهن شما سرگردان شود. به طور دقیق تر، مغز حتی در حالت نشسته در صندلی نیز کالری را می سوزاند. با این وجود چطور ممکن است؟ برای درک این پدیده، باید نحوه عملکرد مغز را بفهمیم.

مغر:خوره ی انرژی
مغز یک ارگان مرکزی است که تمام عملکرد های بدن را حفظ می کند و از بقیه ی بدن جدا می باشد و به خوبی توسط کاسه سر سخت (جمجمه) و مننژهای قوی محافظت می شود. مغز فقط 2٪ از وزن بدن را تشکیل می دهد اما با این وجود حدود 20٪ از انرژی بدن را مصرف می کند. بیشتر انرژی مغز از طریق تجزیه گلوکز، غذای مورد علاقه مغز است. خون به طور مداوم گلوکز را به مغز می رساند زیرا مغز نمی تواند خود گلوکز را ذخیره کند. در بخش های قبلی نمناک گفتیم و دانستید که مغز کارهای زیادی انجام می دهد، حتی وقتی کاری انجام نمی دهید!

مغز

مغز برای مصرف این همه انرژی چه می کند؟
عملکرد های مغز انقدر زیاد است که صحبت کردن راجع به آن درست مثل صحبت کردن راجع به هر قطره آب به صورت جداگانه در اقیانوس می باشد!

مغز حتی در هنگام خواب هم به طور مداوم کار می کند. قسمت های مختلف مغز عملکرد های متفاوتی دارند و تلاش آن ها برای هماهنگی، اعمال خاصی را به وجود می آورد. مغز حتی در حالت بیهوده خود کار زیادی انجام می دهد. نورون های شما برای زنده نگه داشتن شما همیشه در حال فعالیت هستند و مغز نیز انرژی زیادی را صرف یک نورون می کند تا یک تکانه انجام بدهد. مغز به طور مداوم فعالیت می کند زیرا از طیف وسیعی از اقدامات مراقبت می کند.

خوابیدن

محرک دریافت می کند، پاسخ می فرستد، اقدامات غیر ارادی را کنترل می کند و از هموستاز مراقبت می کند. همچنین با اندام های داخلی بدن در ارتباط مداوم است. همه این ها به حداقل مقدار انرژی به نام "نیاز به انرژی پایه" نیاز دارند. تصور کنید اگر نشسته اید و در واقع به یک مشکل پیچیده فکر می کنید یا می خواهید محاسبه کنید که برای خرید آن تلفن جدید چقدر باید پس انداز کنید، مقدار کالری که مغز شما در طی این چالش ذهنی می سوزاند قطعاً باید افزایش یابد.

مغز چگونه از انرژی استفاده می کند؟
مغز حدود 300 کالری در روز برای مدیریت مسائل مختلف مصرف می کند. بیش از آن ، وظایف شناختی مانند یادگیری ، تفکر و محاسبه ممکن است باعث افزایش متابولیسم در مغز شود. چندین مطالعه در حال انجام است تا متوجه شوند که چگونه مغز از انرژی استفاده می کند. مطالعات انجام شده با استفاده از تکنیک های تصویربرداری عصبی نشان داده است هنگامی که افراد آزمایش مرتب سازی کارت ویسکانسین (آزمایش عصب روانشناختی ) را انجام می دادند، تقریباً 10٪ میزان متابولیسم گلوکز مغزی آن ها افزایش یافت.

فکر کردن زیاد

در این آزمون شرکت کنندگان مجبور شدند هر کارت را بر اساس تعداد، شکل یا رنگ نمادهای موجود در آن دسته بندی کنند. در مورد درست بودن یا نبودن دسته بندی کارت بازخورد داده می شود. بر این اساس، شرکت کننده می توانند الگوی طبقه بندی را بهتر درک کنند. بعلاوه اینکه بعد از 10 کارت، طبقه بندی تغییر می کند.

افزایش جذب گلوکز در طی این آزمایش با افزایش جریان خون به مغز همراه بود. در تحقیقات بیشتر، دانشمندان سعی کردند تعداد کالری مصرفی مغز را محدود کنند. مشخص شد که به طور متوسط کل مغز در هر دقیقه حدود 0.25 کالری مصرف می کند و نیز مشاهده شد که یک کار فکری باعث افزایش تقریبی 1٪ در کل مغز می شود. ممقدار کالری مصرف شده توسط مغز هنگام انجام کارهای شناختی هنوز در حال تحقیق است. تاکنون شواهدی وجود دارد که انجام کارهای دشوار مانند یادگیری زبان جدید یا انجام ریاضیات ممکن است باعث افزایش مصرف گلوکز در مغز شود.

یادگیری زبان

زیاد فکر کنید. .. زیاد کالری بسوزانید
خوب، تعجب آور نخواهد بود اگر این مطالب را بخوانید، پوزخند بزنید و به این فکر باشید که یک راه تقلبی برای رسیدن به وزن خود پیدا کرده اید. حتما با خود می گویید که خوب زیاد فکر می کنم تا لاغر شوم.

افسوس، شما موفق به این کار نخواهید شد. هنگامی که ما در مورد افزایش استفاده از کالری صحبت می کنیم، تغییر کلی در مصرف گلوکز در بدن یک دقیقه است. حل ریاضیات میزان جذب گلوکز در مغز را بیش از 20 کالری از 300 کالری (نیاز به انرژی پایه) افزایش می دهد. از این رو افزایش استفاده از کالری در مقایسه با کل مصرف انرژی مغز، ناچیز است و همچنین، اگر کارهای ذهنی مجبور به سوزاندن مقدار زیادی کالری هستند ، باید آنها را برای ساعت های طولانی و بطور کششی انجام داد.

حل ریاضی

اگر در تمام طول روز مسائل ریاضی را حل کنید، می توانید مقدار زیادی کالری بسوزانید اما دوباره در شرایط عادی این اتفاق نمی افتد. هنگامی که از یک کار خاص "اشباع" می شویم تمایل به استراحت داریم. بیشتر ما در این استراحت ها غذا خوردن را ترجیح می دهیم. در این زمان کالری دریافتی از غذای مصرفی بسیار بیشتر از کالری است که توسط کار ذهنی سوزانده می شود و اثر کلی "کالری سوزی" را بسیار ناچیز می کند. حتی اگر غذا نخوریم، تمرینات ریاضیات در کالری سوزی و کاهش وزن در درازمدت کار زیادی انجام نمی دهند.


پاسخ
 سپاس شده توسط Prometheus
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان