امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رمالی از افسانه تا واقعیت..♡

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
رمالی از افسانه تا واقعیت..♡ 1


شاید کمتر کسی در افسانه‌های قدیمی در خصوص جادوگران، رمالان و دعانویسان مطلبی را نشنیده باشد، در
فیلم‌های تخیلی این افراد نقش موثری در پیروزی پادشاهان و پیشگویی آینده داشتند و تقریبا همه ما با کنجکاوی خاص در دوران کودکی به دنبال کشف این نیروهای ماورایی بودیم.

به گزارش ایسنا، در ایران باستان نیز افسانه‌ها و مطالب واقعی متعددی از وجود ساحران و دعانویسان وجود داشت و از قدرت این افراد برای گره‌گشایی در مسائل مختلف و درمان برخی از بیماری‌های صعب‌العلاج استفاده می‌شد، در دین اسلام به بحث جادوگری در آیه ۱۰۲ سوره بقره نیز اشاره و به‌شدت با این موضوع مخالف شده است.

علمای دین همواره ادعیه‌ای را برای گره‌گشایی  در کار مومنان و درمان بیماران توصیه می‌کردند، اما به‌نظر می‌رسد در حال حاضر رمالان و دعانویسان تنها هدفشان سوءاستفاده و خالی کردن جیب مردم است.

امروزه عده‌ای که هیچ اعتقادی به اسلام و اهل‌بیت ندارند بساط رمالی، دعانویسی و پیشگویی راه‌انداخته‌اند و با ترفندهای متعدد سعی در سوءاستفاده از افراد جامعه به خصوص بانوان و دختران جوان با استفاده از تبلیغات رنگارنگی از جمله جذب معشوق، بازگشت عشق، اصلاح روابط زن و شوهر، فال آینده و ... هستند، گاهی در پشت صحنه این تبلیغات و بساط فالگیری علاوه بر سوءاستفاده مالی، مسائلی مانند سوءاستفاده جنسی، اعتیاد و ... نیز رخ می‌دهد که بسیار می‌تواند آسیب‌زا باشد.

معمولا بسیاری از افراد جامعه از روی کنجکاوی و سرگرمی به سوی فال‌های متعدد از جمله فال قهوه، فال شمع، چای، ورق و ... کشیده می‌شوند، اما این مسئله در بلندمدت می‌تواند اعتیادآور باشد و افراد هر تصمیمی را در گرو عمل به این فال و پیشگویی می‌دانند.

با پیشرفت تکنولوژی شیوه‌ه‌های قدیمی رمالی و فالگیری تغییر کرده است، دیگر بانوانی را در پارک‌ها نمی‌بینیم که تلاش می‌کردند از طریق کف‌بینی آینده افراد را پیش‌بینی کنند و یا در مهمانی‌ها زنانه فردی مدعی شود با نگاه کردن به ته فنجان قهوه می‌تواند از آینده خبر دهد، امروزپیچ‌های فال و پیشگویی به طور قارچ‌گونه در فضای مجازی در حال رشد است و بسیاری از جوانان را با ترفندهای مختلف به سمت خود می‌کشاند و در صورت کلاهبرداری تقریبا دسترسی به این افراد غیرممکن است.

برخی از افراد با استفاده از برخی از اذکار و ارتباط با اجنه دست به اقدامات سوءاستفاده‌گرانه می‌زنند

حجت‌الاسلام‌ حبیب‌الله زمانی کارشناس مذهبی در خصوص بحث دعانویسی و تاثیرات دعا در زندگی اشخاص، اظهار کرد: دعا همواره مورد تاکید آیات و روایات اهل‌بیت (ع) بوده است، ائمه ادعیه‌ بسیار را برای رفع مشکلات، گرفتاری، برطرف شدن امراض و ... بیان  و مردم را به توسل به خداوند و اهل‌بیت در مشکلات و بیماری توصیه کرده‌اند.

وی ادامه داد: به طور مثال دعای نور حضرت فاطمه (س) برای دفع تب توصیه شده است، اما گاهی مشاهده می‌شود برخی از افراد برای سودجویی و خالی کردن جیب مردم به دعانویسی روی می‌آورند و با نوشتن برخی از خطوط ناخوانای عربی سعی دارند بگویند این نوشته‌ها دعا بوده و برای حل مشکلات کارساز هستند.

زمانی افزود: در برخی از مواقع مشاهده شده مشکل مردم پس از مراجعه به دعانویسان تقلبی برطرف شده، اما شاید لزوما برطرف شدن این مشکل هیچ ارتباطی به مراجعه به این فرد و گرفتن دعا و طلسم نداشته است، تنها اذکاری که از سوی علمای دین نقل شده معتبر و راهگشا خواهد بود.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه مسائلی که در خصوص سحر، جادو و طلسم در جامعه مطرح می‌شود سندیت ندارد، عنوان کرد: برخی از افراد با استفاده از برخی از اذکار و ارتباط با اجنه دست به اقدامات سوءاستفاده‌گرانه از جمله سحر و جادو می‌زنند، طبق دستورات دین اسلام استفاده از اجنه برای رسیدن به برخی از اهداف خاص حرام است.

وی در خصوص رفع طلسم یادآور شد: امام علی (ع) برای دفع سحر و حرز خواندن سوره‌های ناس، فلق، توحید را توصیه می‌کنند، یا امام صادق و امام رضا (ع) برای در امان ماندن از بلایا خواندن برخی از ادعیه و اذکار را توصیه می‌کنند، اما طبق روایات بهترین دعا و ذکر برای رفع بلا و مشکل صلوات، همراه داشتن و خواندن آیه‌الکرسی و وان‌یکاد یا برای حل مشکل نذر برای کمک به نیازمندان است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی چهارمحال‌وبختیاری در ادامه با اشاره به فعالیت برخی از افراد در فضای مجازی برای دعانویسی، رفع طلسم، هیپنوتیزم و ...، گفت: برخی از افراد از روی کنجکاوی در دام این افراد می‌افتند و فکر می‌کنند می‌توانند  با ارتباط با اجنه و برخی از اذکار و اقدامات به هدف خود برسند، اما در این مسیر دچار آسیب‌های روحی، روانی و خانوادگی فراوانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مستجاب نشدن دعا توسط خداوند قطعا دلایل مختلفی دارد و نباید برای رسیدن به برخی از خواسته‌ها اصرار بی‌جا داشته باشیم، افزود: گاهی مستجاب شدن یک خواسته در یک زمان نامناسب می‌تواند برای فرد ایجاد مشکل کند.

زمانی تاکید کرد: گاهی افراد صبر و حوصله کمی برای رسیدن به هدف خود دارند، بنابراین به جای طی کردن پله به پله مراحل دنبال میانبر هستند، به طور مثال به جای تلاش به دنبال سحر و جادو از طریق علوم غریبه هستند، فردی می‌خواهد با دعا گره از مشکل افراد باز کند باید علم و اطلاع کافی از این ادعیه را داشته باشد، نداشتن اطلاع کافی می‌تواند مشکلاتی را برای فرد مراجعه‌کننده ایجاد کند.

کارشناس مذهبی تاکید کرد: علمای دین اطلاعات کافی را از علوم مختلف دارند، اما هیچ‌گاه از این علوم برای منافع شخصی استفاده نکردند، کنجکاوی‌های بی‌مورد علوم ماورایی می‌تواند خطرآفرین باشد.

صرف هزینه‌های هنگفت برای فال و پیشگویی

شهناز ظفری مشاور خانواده و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تمایل افراد به فال، دعاهای شگفت‌انگیز برای رفع مشکل و اطلاع از آینده، اظهار کرد: معمولا گرایش افراد جامعه به خصوص بانوان و دختران جوان به موضوعاتی مانند فال و طالع‌بینی بستگی به تیپ شخصیتی آن‌ها دارد، در برخی تیپ‎‌های شخصیتی کمبود اعتماد به نفس در گرایش به این مسائل تاثیرگذار است.

وی افزود: گاهی برخی از افراد احساس می‌کنند تسلطی بر روی زندگی خود ندارند و برای ادامه زندگی خود دنبال نیروهای ماورایی برای تکیه کردن هستند، نداشتن اعتماد به نفس کافی موجب می‌شود فرد دچار اضطراب شود، بنابراین برای رفع خلاء و افزایش اعتماد به نفس به دنبال دعا، پیشگویی از آینده و ... می‌رود.

ظفری با بیان اینکه فالگیران و دعانویسان روانشناسان خوبی هستند، گفت: این افراد از کمبودهای شخصیتی افراد در نگاه و سوالات اولیه متوجه می‌شوند باید چه حرفایی را بزنند تا  این اشخاص را جذب کنند و افراد این صحبت‌ها را با خود تطبیق می‌دهند.

مشاور خانواده اضافه کرد: افراد وقتی می‌بینند این فالگیر به موضوعاتی اشاره می‌کند که در ضمیر ناخودآگاه آن‌ها وجود دارد، فکر می‌کنند این فرد پیشگو است و بارها از این فرد برای افزایش اعتماد به نفس کاذب استفاده می‌کنند و هر زمان برایشان مشکی پیش می‌آید و مضطرب می‌شوند برای باز کردن گره به سراغ رمالان و پیشگوها می‌روند.

وی با اشاره به اینکه وابستگی به فال و رمالی تاثیرات منفی بسیاری بر روی شخصیت افراد دارد، گفت: اعتیاد به فال و دعانویسی در بلند مدت موجب افسردگی در افراد و کاهش بیش از اندازه اعتماد به نفس می‌شود، برخی از رمالان و دعانویسان پا را فراتر گذاشته و برخی موارد و داروهای خوراکی برای رسیدن به خواسته افراد تجویز می‌کنند که این مواد گاهی اعتیادآور است و می‌تواند خطرات جسمی و روحی را برای فرد ایجاد کند، اعتیاد به این مواد موجب می‌شود فرد مجددا برای دریافت این مواد مراجعه کند.

ظفری تاکید کرد: گرایش افراد به سمت فال، جادو، دعانویسی، طلسم و ... موجب می‌شود، افراد از معنویات فاصله بگیرند و در زمان بروز مشکل در زندگی به جای توسل به خداوند و اهل‌بیت به سمت این مسائل روی ‌آورند، حتی مشاهده شده این مسائل باعث ایجاد بدبینی و اختلاف در بین اعضای خانواده میشود، مثلا اگر فرد متوجه شود همسرش دارویی را در غذای او ریخته نسبت به همسرش بدبین و شکاک می‌شود.

مشاور خانواده با بیان اینکه برخی از افراد سرمایه هنگفتی را صرف فال، دریافت طلسم و این‌گونه موارد می‌کنند، یادآور شد: برخی بانوان برای تامین هزینه‌های دعا، فال و ... دست به فروش اموال و جواهرات خود می‌زنند که می‌تواند به خانواده آسیب وارد کند.

وی افزایش اعتماد به نفس در فرزند را یکی از راهکارهای مقابله با این موضوعات عنوان کرد و توضیح داد: همه آحاد جامعه باید اطلاع کافی از شیوه‌های فرزند پروری داشته باشند تا از وقوع اتفاقات ناگوار برای فرزندشان در زمینه آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

ظفری تاکید کرد: باید آگاهی فرزندانمان را در خصوص موضوعات مبتلا به جامعه بالا ببریم تا فرزند جوان و نوجوان از روی کنجکاوی و کمبود اعتماد به نفس به سمت سوءاستفاده‌گران کشیده نشود، همچنین علاوه بر والدین رسانه‌ها، مراکز آموزشی و مدارس نیز باید در این زمینه فعالیت کنند.

《سپاس》♡
☆هیچ مخدری مثل احترام بیش از حد...
                               توهم زا نیست ...♡


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16332835215615 ♡
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان