امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی وین رونی فوتبالیست + عکس های وین رونی و همسر و پسرش

#1
بیوگرافی وین رونی فوتبالیست + عکس های وین رونی و همسر و پسرش 1


بیوگرافی و عکس های وین رونی
وین رونی از ستاره‌های فوتبال انگلستان می‌باشد که پس از اتمام دوران بازی،‌ به مربی گری پرداخته است. وین رونی پسر توماس وین رونی و جانت ماریه، اصالت ایرلندی دارد و بزرگترین فرزند خانواده‌ی پنج نفره‌اشان است. او در شهر اورتون بزرگ شده است که یکی از دلایل علاقه او برای فعالیت در باشگاه اورتون می‌باشد. این بازیکن محبوب،‌ از کودکی به صورت حرفه‌ای به بازی در باشگاه‌های فوتبال مشغول بوده است.
چکیده ای از بیوگرافی وین رونی
نام کامل:‌ وین مارک رونی

متولد: ۲۴ اکتبر ۱۹۸۵

محل تولد: کروکسدس، لیورپول، انگلستان

قد وین رونی : ۱.۷۶ متر

پست: مهاجم / هافبک

پا: راست پا



زندگی نامه وین رونی
وین رونی بازیکن محبوب و ستاره فوتبال انگلستانی است که در لیورپول به دنیا آمده است اما بزرگ شده شهر اورتون می‌باشد و با بزرگ‌تر شدن به باشگاه اورتون نیز علاقه‌مند شده است.

علاوه بر فوتبال رونی به ورزش بوکس نیز علاقه بسیاری دارد و برای رهایی از فشارها و استرس به صورت تفریحی به این ورزش می‌پردازد. او در مدرسه «Our Lady» همراه با برادرانش به تحصیل پرداخته است.

او در دوران راهنمایی با همسر خود کولین آشنا شده است و سرانجام آنها در سال ۲۰۰۸ پس از شش سال دوستی ازدواج کردند.

به دلیل مخالفت‌های کلیسای کاتولیک با اجرای یک اهنگ راک در مراسم،‌ آنها برای برگذاری مراسم عروسی از یک صومعه تغییر یافته (صومعه‌ای که ماهیت مذهبی خود را از دست داده است) در نزدیکی شهر جنوای ایتالیا استفاده کردند.


بیوگرافی وین رونی فوتبالیست + عکس های وین رونی و همسر و پسرش 1
یکی از مهم‌ترین حواشی پیرامون وین رونی، شکایت او از دو نشریه سان (The Sun) و اخبار جهان (News of the world) به دلیل انتشار اخبار کذب در رابطه با توهین او به همسرش در یک مهمانی شبانه است که طی این اتفاق در آپریل ۲۰۰۶ این دو نشریه مبلغ صد ملیون پوند انگلیس به آنها پرداختند که وین رونی تمام آن را به موسسات خیریه اهدا کرد.

وین رونی و همسرش دو فرزند با نام‌های کاری و کلای آنتونی دارند.

همچنین برادر کوچک‌تر وین، یعنی جان رونی نیز فوتبالیست مشهور و ماهری است که برای تیم‌های معروفی بازی کرده است.

او با کمپانی‌های معروف و بزرگی مانند نایک،‌نوکیا، فورد و... قراردادهایی تجاری امضا کرده است. همچنین در سری بازی‌های ویدیویی فوتبال فیفا از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ از تصویر وین رونی برای جلد نسخه انگلیسی این سری بازی استفاده کردند.



بیوگرافی ورزشی وین رونی
وین رونی فوتبالیستی انرژتیک (energetic) و خلاقی است که قابلیت‌های فنی را در کنار قدرت جسمانی بالا دارد. با وجود این ویژگی‌ها، رونی می‌تواند به عنوان یک فوروارد حمایت کننده، نوک یا حتی پیستون فعالیت و بازی کند. البته از این بازیکن بیشتر به عنوان هافبک تهاجمی استفاده شده است اما قابلیت‌های مهمی همچون پاسکاری و کار تیمی حتی به عنوان هافبک وسط نیز نتایج مثبتی حاصل کرده است. وین رونی مهاجمی قوی و تمام کننده‌ای کارامد است که می‌تواند از داخل یا خارج از محوطه جریمه گل زده و دروازه حریفان را باز کند.

از دیگر خصوصیات سبک فوتبال رونی می‌توان به تمایل شدید به پس گرفتن توپ در صورت واگذاری به حریف اشاره کرد. او در جوانی بسیار سریع‌تر و تند و تیزتر بود اما چند مصدومیت سخت باعث کاهش سرعت و فعالیت‌های او شد. با این وجود وین رونی یکی از بهترین گلزن‌های نسل خود و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال انگلستان است اما خلق و خوی تند و رفتارهای خشونت آمیز او در زمین بازی باعث دریافت کارت‌های غیر ضروری بسیاری شده است که از این نظر مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است.



باشگاه‌های وین رونی
رونی فوتبال بازی کردن را از کودکی و تیم کودکان لیورپول آغاز کرده است و در طول یک فصل همراه این تیم توانسته ۷۲ گل به ثمر برساند. این رکورد تا سال ۲۰۱۰ برای رونی وین محفوظ بود! پس از این تیم، به تیم کودکان کاپلهاوس پیوست و در زمان فعالیت خود در این تیم تواسنت ۹۹ گل به نفع تیمش بزند.



سر انجام در سن نه سالگی به باشگاه اورتون پیوست و در طی فصل‌های ۱۹۹۵-۱۹۹۶ در بیست و نه مسابقه برای تیم های زیر ده سال اورتون ۱۱۴ بار گلزنی کرد. پس از گذشت شش سال و در پانزده سالگی، با پیراهن تیم زیر نوزده سال اورتون به میدان رفت و در هشت مسابقه‌ای که تا فینال رقابت‌های جام حذفی جوانان انگلستان ادامه داشت، هشت بار دیگر دروازه حریفان را باز کرد. در تابستان سال ۲۰۰۲ نیز رونی وین برای حضور در کمپ تمرینی اورتون در اتریش به اردوی تیم بزرگسالان پیوست و در باززی دوستانه این تیم با تیم اس سی ویز برای نسختین بار با پیراهن تیم اول اورتون گلزنی کرد. در دسامبر ۲۰۰۲ نیز رونی از سوی BBC Sport به عنوان بهترین ورزشکار جوان سال شناخته شد.



در سال ۲۰۰۳ او با امضای اولین قرارداد رسمی خود از زمان فعالیتش، به گران‌ترین بازیکن نوجوان در فوتبال جهان تبدیل شد.

یک سال بعد رونی با رد کردن قرار داد پیشنهادی از سوی باشگاه اورتون به مبلغ هفته‌ای پنجاه هزار پوند، با امضای قراردادی به ارزش ۲۵.۶ ملیون پوند به منچستر یونایتد پیوست.




وین رونی در تیم ملی انگلستان
وین رونی به دلیل ملیت ایرلندی مادربزرگ خود می‌توانست در ترکیب تیم ملی ایرلند نیز بازی کند اما در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد هنگامی که شانزده ساله بود پیشنهاد بازی برای تیم ملی ایرلند را رد کرده است. پس از آن خود را انگلیسی نامید و گفت که فقط در تیم ملی انگلستان به کار خود ادامه می‌دهد. جام ملت‌های اورپا در سال ۲۰۰۴ اولین تورنمنت رسمی بود که رونی به عنوان عضوی از تیم ملی بزرگسالان انگلستان در آن حضور داشت.



حواشی وین رونی
در دقیقه ۶۲ بازی تیم ملی انگلستان و پرتغال در جام جهانی ۲۰۰۶ وین رونی و ریکاردو کاروالیو سر تصاحب توپ با یکدیگر درگیر شدند و او در آن زمان با استوک روی پای بازیکن حریف رفت. از آنجایی که این صحنه جلوی چشم داور اتفاق افتاد باعث اخراج رونی و پرداخت جریمه به مبلغ ۵۰۰۰ فرانک سوئیس شد. او همچنین در این مسابقه در واکنش به کریستیانو رونالدو که به اعمال رونی اعتراض کرده بود، او را هل داد. مدتی پس از این مسابقه در مصاحبه‌ای عمدی بودن این اقدام را رد کرد و گفت:‌ «من احساس بدی نسبت به رونالدو ندارم اما دخالت او در این درگیری نیز باعث تاسف من است.»
افتخارات وین رونی
وین رونی یکی از پر افتخارترین و بهترین بازیکنان فوتبال در نسل خود و تاریخ انگلستان به شمار می‌رود. برخی از افتخاراتی که او کسب کرده است عبارتند از:

• در ۱۷ ژوئن ۲۰۰۴ در بازی تیم ملی انگلستان مقابل سوئد، وین رونی به عنوان جوان‌ترین گلزن تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های اروپا شناخته شد



• در جریان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی سال ۲۰۱۰ وین رونی با نه گل به عنوان دومین گلزن برتر تاریخ این رقابت‌ها شناخته شد



• در مسابقات جام ملت‌های اروپا سال ۲۰۱۲ نیز رونی یک گل به دروازه سوئد و دو گل هم به دروازه بلغارستان وارد کرد و با تلاش هم تیمی‌های خود توانستند با کسب پنج پیروزی و سه تساوی به صدر گروه خود برسند.



• وین رونی در مسابقه‌ای روبروی تیم سان مارینو در جام جهانی ۲۰۱۴ برای اولین بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی کشورش را بر بازو بست. در یکی از دیدارهای دوستانه میان تیم ملی برزیل و انگلستان نیز یک گل به ثمر رساند.



• در طول فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ او با آمار ۲۱۲ گل، در لیست برترین گلزنان تاریخ باشگاه یونایتد به جایگاه سوم دست یافت و رقابت‌های این فصل را با کسب عناوین بهترین گلزن و بهترین پاسور گل تیم به پایان رساند. همچنین با هشت پاس گل در لیگ قهرمانان اروپای این فصل نیز بهترین پاسور گل این مسابقات بود.



• در فصل بعدی یعنی سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۵ نیز رونی با ۱۴ گل به عنوان بهترین گلزن فصل انتخاب شد.



• فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ نیز برای وین رونی پر افتخار بود به طوری که در دیدار برگشت مرحله پلی آف لیگ قهرمانان اروپا، مقابل تیم بلژیکی کلوب بروژ این تیم را با نتیجه چهار بر صفر شکست داد و هت تریک کرد. البته این دومین باری بود که رونی در یک مسابقه باشگاهی اروپا یک هت تریک سه گله را انجام می‌داد.







پاسخ
 سپاس شده توسط *VENUS*
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست گل‌محمدی برای واکسیناسیون فوتبالیست‌ها
  دوست ندارم جای دختر یا همسر آنتونیو کونته باشم
  بیوگرافی و عکس مهدی عبدی
Shocked بیوگرافی جی کاتلر(بدن سازي معروف با پشتكاري زبان زد)
  ادامه شیوع ویروس کرونا در میان فوتبالیست‌های اسپانیایی/ ۲ عضو والنسیا هم مبتلا شدند
  4 پسر فوتبالیست؛ دردسر بزرگ سرمربی رئال!
  درخواست بیوگرافی ملی پوشان والیبال
  بودجه پژوهشی سالانه ورزش ایران؛ معادل قرارداد یک فوتبالیست!
  ۲۵ فوتبالیست برتر ۲۵ سال گذشته به انتخاب فورفورتو
  حمایت جهانبخش از خانم فوتبالیست/عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان