امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه روانی شاد و سالم داشته باشیم

#1
چگونه روانی شاد و سالم داشته باشیم


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چگونه روانی شاد و سالم داشته باشیم 1


شاید شما از آن گروهی هستید که فکر می کنید داشتن یک زندگي ايده آل و رويايي و داشتن روحيه اي خوب و سرحال و داشتن رواني سالم فقط با ميزان درآمد و تامين خواسته ها و نيازهاي شما بستگي دارد اما اشتباه مي کنيد مي توان به سادگي از زندگي لذت برد و روحي سالم داشت.

داشتن روح و روانی سالم با میزان رضایت از زندگی و شادکامی لحظه هایي که روزها و شب ها در کنار خانواده و دوستان مان مي گذرانيم، ارتباط مستقيم دارد؛ لحظاتي که با رعايت قواعدي ساده و کاربردي مي تواند در برطرف کردن نيازهاي ما براي دست يافتن به يك زندگي ايده آل موثر باشد.


سبک زندگی سالم عملکرد ذهنی و روانی انسان را بهبود بخشیده و ارتقای بهداشت روانی مي‌تواند موجب ارتقاي سلامت روان و بهبود کيفيت زندگي انسان شود.


شیوه زندگی سالم وابستگی تنگاتنگی با ارتقای بهداشت روانی دارد. براي حفظ و ارتقاي بهداشت رواني نيز بايد اصولي را رعايت کرد که برخي از امهمترين آنها عبارت از:

مدیریت استرس: مدیریت استرس از تاثیرگذارترین مسائل مربوط به سبک زندگي سالم است. زندگي ما مملو از موقعيت‌هاي نامناسب اضطراب‌زا و پراسترس است. انساني که به دنبال سلامت روان است قطعا در اين موارد به دنبال را‌ه‌هاي مناسب کنترل استرس خود خواهد گشت.

آگاهی از مهارت و تکنیک‌های ایجاد آرامش (مانند ریلکسیشن) و مديريت استرس به ما کمک خواهد کرد كه نگاه واقع بينانه به خودمان و دنياي اطرافمان داشته باشيم و برخي مشكلات را بپذيريم و آنهايي كه قابل حل هستند را برطرف كنيم.



ارزش و اهمیت دادن به نیازها: احتیاجات و نیازهای جسمانی و رواني بسيار مهم هستند. بشر دائما از اين نيازها تاثير مي‌پذيرد و به نسبت محروميت و ارضاء آنها رفتارش تغيير مي‌کند.

از کار خود لذت بردن: اگر همواره در حال مسامحه و طفره رفتن از انجام کاری هستید و یا احساس می‌کنید برای انجام کاري تحت فشار هستيد، علامت اين است که از کاري كه انجام مي‌دهيد لذت نمي‌بريد. اگر به هر حال ناچاريد اين كار را انجام دهيد، پس روي جنبه‌هاي لذت بخش آن تمركز كنيد.


ایجاد تعادل بین کار و زندگی: تداخل و ادغام زندگی کاری و اداری با زندگي خصوصي باعث اختلالات فيزيکي و عاطفي است برنامه و زماني را براي توقف کار انتخاب کنيد و به آن پايبند باشيد. در خانه به کار فكر نكنيد و توجه خود را به زندگي خانوادگي معطوف داريد.


ورزش کردن: بلند شوید و روزانه چند دقیقه‌ای بدوید یا یوگا کار کنيد. بعد از رساندن وزن بدن‌تان به حد مطلوب، از سلامتي بيشتر لذت خواهيد برد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ورزش و فعاليت‌هاي بدني هدفدار مي‌توانند روش‌هاي مناسبي براي کاهش اضطراب و استرس و حتي احساس افسردگي باشند و با گنجاندن يک برنامه ورزشي يا پياده روي مي‌توان سلامت جسمي و رواني را ارتقا داد.


مقابله با مشکلات عاطفی: مشکلات عاطفی جزیی از زندگی محسوب می‌شوند و سلامتي رواني به نحوه برخورد با اين مشکلات و يافتن بهترين راه حل براي غلبه بر آنها بستگي دارد. بيماريهاي رواني تقريبا هميشه به اين حقيقت که بيمار قادر نيست دوست بدارد و عشق بورزد مربوط مي‌شود.



توجه به معنویات: یکی از مواردی که باعث ایجاد حس آرامش در افراد می‌شود، نگاه وجودي انسان به خود، هستي و اتصال به يک نيروي خارج از دنياي مادي است. اين احساس ناشي از بعد معنوي انسان است که در همه انسان ها وجود دارد. داشتن معيارهاي مناسب، همسو و نگاه معنوي و مذهبي، پيوند بين انسان‌ها و پيوند آن‌ها با نيروي غير مادي معنا، هدف و انگيزه‌اي محکم‌تر براي زندگي به وجود مي‌آورد.

روابط اجتماعی: آدمی موجودی اجتماعی است و نیاز زیادي به حضور در اجتماع، محبت و دوست داشته شدن و حمايت و درک شدن توسط ديگران دارد. برآورده نشدن اين نياز مي‌تواند استرس و اضطراب را در افراد افزايش دهد. افرادي که حمايت اجتماعي بيشتري دارند در رويارويي با مشکلات احساس امنيت و اطمينان بيشتري مي‌کنند و مشکلات زندگي کمتر به آن‌ها صدمه ميزند. لذا بهبود روابط اجتماعي مناسب بخشي از سبك زندگي سالم و بهبود سلامت روان است.

چند توصیه کوتاه اما تاثیرگذار بر سبک زندگی سالم



تغذیه مناسب از ارکان سبک زندگی سالم است. عدم مصرف غذاهای پرکالری و پرچرب، غذاهای با مواد نگهدارنده و غذاهای فوري و غذاها يا نوشيدني‌هاي محرک و به طور کلي پرخوري نکردن اثرات مثبت و غير قابل انكاري بر سلامت جسمي و رواني افراد دارد.

نوع دوست باشید. نوعدوستی و کمک به دیگران به زندگی انسان معنا داده و لذت از زندگی افزایش مي‌يابد.

گاهی به جای نشستن پای تلویزیون به سینما برويد.

با طبیعت هماهنگ باشید. تعلق به طبیعت در ما آرامش ایجاد می‌کند. رفتن به طبیعت مي‌تواند در سبک زندگي سالم و بهنجار ما گنجانده شود و در ارتقاي سلامت رواني‌مان موثر باشد.

با مسافرت کردن چیزهایی یاد می‌گیريد که هيچ مدرسه‌اي قادر به آموزش آنها نيست.

آن چه که دوست دارید را انجام دهید و نه آن چه که دیگران از شما انتظار دارند و مسئولیت تصمیم‌تان را بپذیريد.

یک زبان جدید بیاموزید.

شجاع باشید و اگر کارتان را دوست ندارید شغل دیگری را امتحان کنید.
پولتان را پس انداز کنید اما خسیس نباشید.

تفریح کنید. به طور کلی تفریحات هیجان انگیز يا آرامش بخش که از آن لذت مي‌بريد از ملزومات سبک زندگي سالم و قدمي به سوي سلامتي است.

هر چه زودتر از یک رابطه بد عاطفی خارج شوید.

دوستان بد را کنار بگذارید.

خیلی زود، دیر می‌شود. اگر کسی را دوست دارید، شک و ترديد را کنار گذاشته و به او بگوييد.

هر کاری که دوست دارید را انجام دهید. هر لباسی که خوشتان می‌آید را بپوشيد و هر آن چه که گفتنش، خوشحال‌تان مي‌کند را بگوييد.

لحظه ای درنگ کنید و به خاطر برخورداری از نعمت‌های گوناگون خداوندی، سپاسگزار باشید.

گاهی ریسک کنید.

قبل از این که دیر شود برای کسانی که ارزش دارند وقت گذاشته و سعی کنید کنار آنها باشيد.

نگرانی چیزی را درست نمی‌کند. بدانید کارها به خوبی پيش مي‌رود و همه چيز ختم به خير خواهد شد.

مراقب باشید، تولد یک فرزند ناخواسته و بدون برنامه در اوج جوانی یا سال‌های اولیه ازدواج فوق العاده سخت خواهد کرد.

بزرگ بیاندیشید و رویاهایتان را دنبال کنید.

غذاهای سایر ملل را امتحان کنید. گاهی اوقات با چشیدن مزه های متنوع آنها شگفت زده خواهيد شد.

بیشتر بیاموزید.

سرگرمی یا کاری را پیدا کنید که از انجام آن واقعا لذت می‌بريد.

عظمت وجودی تان را درک کنید.

بخندید، گریه کنید، زندگی کنید.
《سپاس》♡
☆هیچ مخدری مثل احترام بیش از حد...
                               توهم زا نیست ...♡


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16332835215615 ♡
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان