امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی لوسیدوم قارچ درمانی گانودرما

#1
Lightbulb 
قارچ گانودرما به عنوان یکی از اسرار شرق در نظر گرفته می شود. اگر با گانودرما آشنا شوید خواهید فهمید که چه چیز شگفت انگیزی است. گانودرما جایگاه ویژه ای در آسیا دارد. زیرا در این قاره به عنوان قارچ دارویی در طب سنتی چین با قدمت بیش از ۴۰۰۰ سال استفاده می شده است و اکنون هم استفاده می شود. در چین قارچ گانودرما موسوم به پادشاه گیاهان دارویی است. این گونه بومی چین است.


آشنایی با تاریخچه و معرفی قارچ گانودرما

قارچ گانودرما بهترین قارچ درمانی و دارویی جهان نامیده می شود. قارچی با خواص دارویی اعجاب انگیز! از این قارچ با نام علمی گانودرما لوسیدوم حدود ۲۰۰ گونه در سراسر دنیا شناخته شده است و به دلیل خواص درمانی متعدد به عنوان بهترین قارچ دارویی جهان هم همانطور که ذکر شد شناخته می شود.

معرفی لوسیدوم قارچ درمانی گانودرما 1

این قارچ‌ها به زبان چینی و کانتونی موسوم به لینگژی هستند. گفته می‌شود که این قارچها در گذشته غذای امپراطور چین بوده اند. تنها امپراطور و بلندپایه ترین مقامات چینی در جایگاهی بودند که می توانستند از این نوع گانودرما استفاده کنند. آن زمان گانودرما بسیار کمیاب بود و پیدا کردن آن به دلیل اهمیت آن برای سلامت مردم سخت بود. گانودرما موجب بهبود سیستم ایمنی ما می شود. این نشان دهنده مزیت وخواص قارچ گانودرما است. گانودرما تنها مدت کمی است که به شکل تجاری قابل دسترس قرار گرفته است.

جایگاه گانودرما در جهان

قارچ گانودرما در حال حاضر در سراسر جهان تولید می گردد. اما گیاه بومی آسیا و کشور چین است. البته خواص درمانی قارچ های تولید شده در آسیا و بخصوص ایران بسیار بالاتر از سایر کشورهاست. مصرف این قارچ ها سابقه تاریخی و باستانی طولانی بیش از پنج هزار سال دارد. در ۱۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح (سلسله پادشاهان یوئن) تصاویر این قارچ به عنوان سمبل حیات ابدی و زندگی جاودان در نقاشی ها، تابلوها، لوازم آرایشی زنانه و جواهرات و بسیاری از آثار هنری دیگر، موجود است.

از این قارچ در چین و ژاپن تحت عنوان اکسیر جوانی ابدی، گیاه معجزه آسا، گیاه جاودانگی و حافظ سلامتی نام برده اند. این قارچ در چین و ژاپن غذای امپراطوران و پادشاهان بوده است. در چین و طی سالیان متمادی خواص گانودرما به عنوان اکسیر سنتی در درمان انواع بیماری ها شناخته شده بود و کلیه متون طب سنتی چین از این قارچ نام برده و آن را برای درمان انواع بیماری ها بدون عوارض جانبی موثر می‌دانند.

معرفی لوسیدوم قارچ درمانی گانودرما 1

محصولات تولیدی از قارچ گانودرما لوسیدوم

قارچ گانودرما لوسیدوم در کشورهای مختلف تولید می شود امروزه مردم استقبال بی نظیری در استفاده از محصولات تهیه شده از این قارچ دارند. محصولاتی مانند مکمل های غذایی، نوشیدنی ها، محصولات آرایشی-بهداشتی و محصولات دارویی از این دست هستند. به طور کلی در اغلب کشورها انواع چای، قهوه، محصولات آرایشی و بهداشتی، کپسول های پلی ساکاریدی و درمانی و پودر میسیلیوم تولید می گردد.

آیا مصرف گانودرما عوارضی دارد؟

حکمرانان چینی این گیاه را به نام گیاه خدایان می شناختند. امپراطوران چین جهت کسب جوانی جاودانه و حفظ سلامتی خود در پی این قارچ بوده‌اند و احتمالا در آن زمان پراکنش این قارچ بسیار محدود بوده است. چرا که تنها اشراف به آن دسترسی داشتند و برای همین پس از اینکه ژاپنی ها برای اولین بار تجربه کشت مصنوعی آن را به دست آوردند، عموم مردم توان مصرف این قارچ و ترکیبات آن را پیدا کردند.

در یکی از قدیمی‌ترین کتب مرجع طب سنتی چین که به وسیله پدر طب سنتی چین نوشته شده است گیاهان دارویی و طبی بر اساس تاثیر و عوارض شان به سه دسته عالی، خوب و متوسط دسته بندی می شدند که این قارچ در گروه اول یعنی گروه عالی و بدون عوارض قرار گرفته است. اندام باردهی این قارچ یک ساله است، کلاهک آن به صورت نیم دایره بادبزنی تا قلوه ای شکل است، رنگ کلاهک در مراحل ابتدایی زرد و قهوه ای روشن است و به تدریج به سمت قهوه ای و قرمز براق و لاکی شکل تغییر پیدا می کند. پایه قارچ گانودرما به شکل استوانه ای یا بدون شکل و سطح صاف و لاکی دیده می‌شود.

FDA -سازمان غذا و داروی آمریکا- در حال حاضر هیچگونه عوارض جانبی از این قارچ را به رسمیت نمی شناسد.

معرفی لوسیدوم قارچ درمانی گانودرما 1

قارچ گانودرما در ایران

بعد از تحقیقات انجام شده در کشور ما دریافتیم که در گونه های ایرانی قارچ گانودرما نسبت به سایر گونه های کشف شده دارای پلی ساکاریدهای بیشتری بوده که ارزش دارویی بالاتری دارد و مصرف آن میتواند فواید بیشتری به بدن برساند. این قارچ دارویی به صورت خودرو در جنگل های شمال ایران رشد می کند.

اگرچه ضرورت کشت آن به میزان گسترده و افزایش تولید و استفاده از محصولات و مشتقات آن در سطح جامعه احساس می شود. با توجه با نتایج به دست آمده در رابطه با فواید گونه های رشد یافته این قارچ در ایران، به نظر می رسد بستر مناسبی جهت کارهای بیشتر در این زمینه و فراهم نمودن موجبات صادرات این قارچ و محصولات آن به خارج از کشور وجود داشته باشد.

شکل ظاهری قارچ گانودرما

گوشت این قارچ قهوه ای رنگ و در زمان مراحل ابتدایی رشد نرم و در مراحل بلوغ و رسیدگی این قارچ خیلی سفت و سخت می‌شود و اصطلاحا چوبین می شود. سطح زیرین کلاهک، منافذ باروری قارچ محسوب می شوند که از سفید تا قرمز رنگ هستند و در هر میلیمتر بین ۳ تا ۵ سوراخ دیده می شود و دارای اسپرم های بیضوی شکل است.

محل زندگی این قارچ سرتاسر کره زمین گزارش شده است. در مناطق مختلفی مثل چین، فرانسه، انگلیس، کانادا، کره، تایوان و ژاپن یافت و مشاهده شده است. در کشور ما هم از جنس گانودرما در شمال ایران (گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، استان آذربایجان شرقی) به صورت ساپروفیت و یا پارازیت گیاهانی مثل شمشاد جنگلی، بلوط، راش و خرمالو دیده شده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
LIFE
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمانی برای دل درد که مثل آب روی آتیشه
Lightbulb تحقیقات در ساختار قارچ-اصطلاح جهانی :ریشی∵_گانودرما__#پادشاه گیاهان
  درمان مشکلات پوستی..ازجمله پیسی:قارچ گانودرما
  با فواید و خواص قارچ صدفی بیشتر و کامل تر آشنا شوید
  آب درمانی خوب یا بد؟
  هالوتراپی یا نمک درمانی چیست؟
  خوردن قارچ خام چه مزایایی دارد؟
  معرفی نوشیدنی های عالی برای کاهش وزن و لاغر شدن
  قارچ | با خواص عالی قارچ اشنا شوید
  مشکلات هورمونی و هورمون درمانی خانم ها برای زندگی بهتر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان