امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قوانین رزرو اتاق در هتل های ایران اصلاح شد"

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قوانین رزرو اتاق در هتل های ایران اصلاح شد" 1
ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﺭﺯﺭﻭ ﺍﺗﺎﻕ ﺩﺭ ﻫﺘﻞ‌ﻫﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺻﻼ‌ﺡ ﺷﺪ"" ﺳﺎﺯﻣان ﻣﯿﺮﺍﺙ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺩﺳﺘﯽ ﻭ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ «ﺷﯿﻮﻩ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﺫﺧﯿﺮﻩ ﻭ ﺍﺑﻄﺎﻝ ﺍﺗﺎﻕ ﺩﺭ ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯼ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ» ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺍﺑﻼ‌ﻍ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺑﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺗﯽ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﺴﺎﻓﺮﺍﻥ ﻭ ﺣﺘﯽ ﺩﻓﺎﺗﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻣﺴﺎﻓﺮﺗﯽ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺭﺯﺭﻭ ﺍﺗﺎﻕ ﺩﺭ ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯼ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﺍﺯ ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﻭ ﺷﯿﻮﻩ‌ﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﺍﻃﻼ‌ﻉ ﺩﻗﯿﻘﯽ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻫﻤﯿﻦ ﻧﺎ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺩﺭ ﭘﺎﺭﻩ‌ﺍﯼ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﻗﻊ ﺳﺒﺐ ﺑﺮﻭﺯ ﺧﺴﺎﺭﺕ‌ﻫﺎﯼ ﻣﺎﻟﯽ ﻭ ﻣﺘﻌﺎﻗﺐ ﺁﻥ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻭ ﺷﮑﺎﯾﺖ ﻃﺮﻓﯿﻦ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩ ﻣﺎﺩﻩ ۲۵ ﺁﯾﯿﻦ‌ﻧﺎﻣﻪ ﺍﯾﺠﺎﺩ، ﺍﺻﻼ‌ﺡ، ﺗﮑﻤﯿﻞ، ﺩﺭﺟﻪ‌ﺑﻨﺪﯼ ﻭ ﻧﺮﺥ‌ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺗﺄﺳﯿﺴﺎﺕ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﻭ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺑﺮ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻣﺼﻮﺏ ۴ / ۶ / ۱۳۹۴ ﮬﯿﺄﺕ ﻭﺯﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻟﺰﻭﻡ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﺣﻔﻆ ﻭﺣﺪﺕ ﺭﻭﯾﻪ ﺩﺭ ﺫﺧﯿﺮﻩ ﻭ ﺍﺑﻄﺎﻝ ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯼ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻗﺎﻧﻮﻧﻤﻨﺪ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺻﯿﺎﻧﺖ ﺍﺯ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﺴﺎﻓﺮﺍﻥ ﻭ ﺑﻬﺮﻩ‌ﺑﺮﺩﺍﺭﺍﻥ ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯼ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﮐﻪ ﻧﻘﺶ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺩﺭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺭﺿﺎﯾﺘﻤﻨﺪﯼ ﻣﺮﺩﻡ، ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‌ﮔﺬﺍﺭﺍﻥ ﻭ ﻧﻬﺎﯾﺘﺎً ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﻨﻌﺖ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ، ﺷﯿﻮﻩ‌ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﺫﺧﯿﺮﻩ ﺍﺗﺎﻕ ﻭ ﺍﺑﻄﺎﻝ ﺁﻥ ﺩﺭ ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯼ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ۳۰ ﻣﺎﺩﻩ ﻭ ﭘﻨﺞ ﺗﺒﺼﺮﻩ ﺑﻪ ﺷﺮﺡ ﺫﯾﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺟﺮﺍ ﻭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺩﺭ ﮐﻠﯿﻪ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﮐﺸﻮﺭ ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.ﺑﺨﺶ ﺍﻭﻝ) ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽﻣﺎﺩﻩ۱. ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﺭﺍﺋﻪٔ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﻭ ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﻣﺒﻠﻎ ﭘﯿﺶ‌ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺗﻮﺳﻂ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ، ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﻣﻬﻠﺖ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪﻩ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻭﺍﺭﯾﺰ ﻭﺟﻪ ﺑﻪ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﯾﺎ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺑﺎﻧﮑﯽ ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﺷﺪﻩ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻭ ﻣﺴﺘﻨﺪﺍﺕ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﺤﻮ ﻣﻘﺘﻀﯽ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ.ﻣﺎﺩﻩ ۲. ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯼ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﻣﻮﻇﻒ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺗﺄﯾﯿﺪﯾﻪ ﻭ ﯾﺎ ﻋﺪﻡ ﺗﺄﯾﯿﺪﯾﻪ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺭﺯﺭﻭ ﺭﺍ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﻇﺮﻑ ﻣﺪﺕ ۴۸ ﺳﺎﻋﺖ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻭﺻﻮﻝ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ، ﺑﺎ ﻟﺤﺎﻅ ﮐﺮﺩﻥ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻣﺎﺩﻩ ﺳﻪ ﺑﻪ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﮐﻨﻨﺪ.ﻣﺎﺩﻩ ۳. ﻗﻄﻌﯽ ﺑﻮﺩﻥ ﺭﺯﺭﻭ ﻭ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺭﺯﺭﻭ ﺷﺪﻩ ﺻﺮﻓﺎً ﺑﻪ ﺗﺄﯾﯿﺪﯾﻪ ﺭﺯﺭﻭ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﮐﻠﯿﻪ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻭ ﺍﻃﻼ‌ﻋﺎﺕ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺷﺎﻣﻞ ﺍﻃﻼ‌ﻋﺎﺕ ﻫﻮﯾﺘﯽ ﻣﻬﻤﺎﻥ، ﺯﻣﺎﻥ ﺻﺪﻭﺭ ﻭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﭘﺬﯾﺮﺵ، ﻧﺎﻡ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﺻﺪﻭﺭ ﺗﺄﯾﯿﺪﯾﻪ ﻋﻠﯽ‌ﺍﻟﺨﺼﻮﺹ ﻧﺮﺥ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﺑﺎ ﺍﺣﺘﺴﺎﺏ ﺗﻤﺎﻡ ﻋﻮﺍﺭﺿﯽ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﺑﺮﮔﻪ ﺗﺄﯾﯿﺪﯾﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺷﻮﺩ.ﻣﺎﺩﻩ ۴. ﺫﺧﯿﺮﻩ ﺍﺗﺎﻕ ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﻭ ﯾﺎ ﺩﻓﺘﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺳﯿﺎﺣﺘﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮﺩﯼ ﻭ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ‌ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺻﺎﺩﺭ ﻭ ﻏﯿﺮﻗﺎﺑﻞ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺍﺳﺖ.ﻣﺎﺩﻩ ۵. ﺭﺯﺭﻭﻫﺎﯼ ﺑﺪﻭﻥ ﭘﯿﺶ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻭ ﯾﺎ ﺑﺪﻭﻥ ﻣﮑﺎﺗﺒﻪ ﺭﺳﻤﯽ ﻭ ﮐﺴﺐ ﺗﺄﯾﯿﺪﯾﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﻓﺎﻗﺪ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﻣﺴﺆﻭﻟﯿﺘﯽ ﺩﺭ ﻗﺒﺎﻝ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ.ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺯﯾﺮ ۲ ﺳﺎﻝ ﺩﺭ ﻫﺘﻞ‌ﻫﺎ ﺭﺍﯾﮕﺎﻥ ﺍﺳﺖﻣﺎﺩﻩ ۶. ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺯﯾﺮ ۲ ﺳﺎﻝ ﺍﺯ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﻣﻌﺎﻑ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﯿﻦ ۲ ﺍﻟﯽ ۱۲ ﺳﺎﻝ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻋﺪﻡ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﺮﻭﯾﺲ ﺍﺿﺎﻓﻪ، ﻧﯿﻢ ﺑﻬﺎﺀ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎﻻ‌ﯼ ۱۲ ﺳﺎﻝ ﻧﺮﺥ ﺑﻪ‌ﻃﻮﺭ ﮐﺎﻣﻞ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.ﻣﺎﺩﻩ۷. ﺳﺎﻋﺖ ﺭﺳﻤﯽ ﺗﺨﻠﯿﻪ ﺍﺗﺎﻕ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﺳﺎﻋﺖ ۱۲ ﻇﻬﺮ ﻭ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺍﺗﺎﻕ ﺳﺎﻋﺖ ۱۴ ﺍﺳﺖ.ﻣﺎﺩﻩ ۸. ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﺑﺮﮒ ﺗﺄﯾﯿﺪﯾﻪ ﺭﺯﺭﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ  ﭘﺬﯾﺮﺵ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺩﻫﺪ.ﻣﺎﺩﻩ ۹. ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ، ﻣﻬﻤﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺗﺎﻕ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺭﺯﺭﻭ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﯾﺪ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ، ﮐﺎﺭﺕ ﻣﻠﯽ ﻭ ﯾﺎ ﮔﺬﺭﻧﺎﻣﻪ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﺧﻮﺩ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﻫﻤﺮﺍﻫﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﺍﺗﺎﻕ ﺑﻪ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪ.ﺗﺒﺼﺮﻩ: ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺭﺍﺋﻪٔ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﻣﺪﺍﺭﮎ ﻫﻮﯾﺘﯽ ﻭ ﺍﻃﻼ‌ﻋﺎﺕ ﻧﺎﺩﺭﺳﺖ، ﻋﻮﺍﻗﺐ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ.ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯼ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﺣﻖ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻣﺪﺍﺭﮎ ﻫﻮﯾﺘﯽ ﻣﺴﺎﻓﺮ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪﻣﺎﺩﻩ ۱۰. ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻭﺟﻪ‌ﺍﻟﻀﻤﺎﻥ ﮐﺎﻓﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺴﻮﯾﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﻣﻬﻤﺎﻥ، ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯼ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﺣﻖ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ ﻣﺪﺍﺭﮎ ﻫﻮﯾﺘﯽ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺭﺅﯾﺖ ﻭ ﺍﺣﺮﺍﺯ ﻫﻮﯾﺖ ﻣﻬﻤﺎﻥ، ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺪﺍﺭﮎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﺎﺣﺐ ﺁﻥ ﻣﺴﺘﺮﺩ ﮐﻨﻨﺪ.ﺗﺒﺼﺮﻩ: ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﻣﻬﻤﺎﻧﺎﻥ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﻭ ﯾﺎ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﺗﻮﺭ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺩﻓﺎﺗﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺳﯿﺎﺣﺘﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮﺩﯼ ﺩﺭ ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯼ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ، ﺿﻤﺎﻧﺖ‌ﻫﺎﯼ ﻣﺎﻟﯽ ﻻ‌ﺯﻡ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﺧﺴﺎﺭﺍﺕ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﻭﺍﺭﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﻭ ﯾﺎ ﺍﺭﺍﺋﻪٔ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺍﺿﺎﻓﯽ، ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺩﻓﺘﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺳﯿﺎﺣﺘﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮﺩﯼ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺑﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﻫﺮ ﺻﻮﺭﺕ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﺑﻪ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ ﻣﺪﺍﺭﮎ ﻫﻮﯾﺘﯽ ﻣﻬﻤﺎﻧﺎﻥ ﺗﻮﺭ ﻣﺠﺎﺯ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ.ﻣﺎﺩﻩ ۱۱. ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺟﺎ ﻣﺎﻧﺪﻥ، ﺗﺄﺧﯿﺮ ﻭ ﯾﺎ ﻟﻐﻮ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺣﺮﮐﺖ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺳﻔﺮ ﻣﻬﻤﺎﻧﺎﻥ ﻫﯿﭻ‌ﮔﻮﻧﻪ ﻣﺴﺆﻭﻟﯿﺘﯽ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻋﺪﻡ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻣﻬﻤﺎﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻣﻘﺮﺭ، ﻣﺸﻤﻮﻝ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺍﺑﻄﺎﻝ ﺭﺯﺭﻭ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ.ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺩﺭ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺑﺤﺮﺍﻧﯽﻣﺎﺩﻩ۱۲. ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺑﻪ ﻋﻠﻞ ﺧﺎﺻﯽ، ﺭﺧﺪﺍﺩ ﺑﻼ‌ﯾﺎﯼ ﻃﺒﯿﻌﯽ، ﺩﻻ‌ﯾﻞ ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ ﻭ ﺣﻮﺍﺩﺛﯽ ﮐﻪ ﺧﺎﺭﺝ ﺍﺯ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻭ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺩﻭ ﻃﺮﻑ ﺑﺎﺷﺪ، ﺭﺯﺭﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﻟﻐﻮ ﺷﻮﺩ، ﻭﺟﻮﻩ ﺩﺭﯾﺎﻓﺘﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﻋﯿﻨﺎً ﻣﺴﺘﺮﺩ ﺷﻮﺩ.ﻣﺎﺩﻩ ۱۳. ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻭﺍﺭﯾﺰ ﻣﺒﻠﻎ ﺭﺯﺭﻭ ﻭ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﺑﺮﮒ ﺗﺄﯾﯿﺪﯾﻪ، ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻠﯽ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﺎﺩﻩ ۱۲ ﻧﺘﻮﺍﻧﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﮑﺎﻥ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺗﺄﯾﯿﺪﯾﻪ ﺻﺎﺩﺭﻩ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﮐﻨﺪ، ﻣﺪﯾﺮ ﻭﺍﺣﺪ ﻣﻮﻇﻒ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﻣﻮﺍﻓﻘﺖ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﺄﻣﯿﻦ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺑﺎ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻭ ﻗﯿﻤﺖ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻏﯿﺮ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ، ﺿﻤﻦ ﺍﺳﺘﺮﺩﺍﺩ ﮐﻞ ﻭﺟﻪ ﺩﺭﯾﺎﻓﺘﯽ، ﺑﺎﯾﺪ ﺟﺮﯾﻤﻪ‌ﺍﯼ ﻣﻌﺎﺩﻝ ۱۰۰ ﺩﺭﺻﺪ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﯾﮏ ﺷﺐ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺑﻪ ﺍﺯﺍﯼ ﻫﺮ ﺍﺗﺎﻕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﯿﻬﻤﺎﻥ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﮐﻨﺪ.ﻣﺎﺩﻩ ۱۴. ﻣﻬﻤﺎﻧﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﺯ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺳﻔﺮ ﻣﻨﺼﺮﻑ ﻭ ﯾﺎ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺭﺯﺭﻭ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺮﺍﺗﺐ ﺭﺍ ﮐﺘﺒﯽ ﺑﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﺍﻃﻼ‌ﻉ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺗﺄﯾﯿﺪﯾﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺭﺍ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﮐﻨﻨﺪ. ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﻭ ﺧﺎﻟﯽ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﺗﺎﻕ ﺗﺎ ۱۵ ﺭﻭﺯ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﺪﻭﻥ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. ﺩﺭ ﻏﯿﺮ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺑﻄﺎﻝ ﺭﺯﺭﻭ ﻗﺒﻠﯽ ﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺭﺯﺭﻭ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺟﺪﯾﺪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺗﺎﺑﻊ ﻣﻘﺮﺭﺍﺕ ﻣﻨﺪﺭﺝ ﺩﺭ ﺑﻨﺪﻫﺎﯼ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﻫﻤﯿﻦ ﺷﯿﻮﻩ‌ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺳﺖ.ﻣﺎﺩﻩ ۱۵. ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺭﺯﺭﻭ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﺗﻮﺭ ﺩﻓﺎﺗﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺳﯿﺎﺣﺘﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮﺩﯼ، ﻣﻘﺮﺭﺍﺕ ﺭﺯﺭﻭ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.ﻣﺎﺩﻩ ۱۶. ﺧﺴﺎﺭﺍﺕ ﻭﺍﺭﺩﻩ ﺑﻪ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﺍﺛﺎﺛﯿﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﻣﮕﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﻓﺘﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺳﯿﺎﺣﺘﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮﺩﯼ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺧﺴﺎﺭﺍﺕ ﻣﺰﺑﻮﺭ ﺭﺍ ﺗﻌﻬﺪ ﮐﻨﺪ.ﺑﺨﺶ ﺩﻭﻡ) ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺍﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ﺭﺯﺭﻭﻫﺎﯼ ﺍﻧﻔﺮﺍﺩﯼﻣﺎﺩﻩ ۱۷. ﺍﻗﺎﻣﺖ ﻣﻬﻤﺎﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻣﻨﺪﺭﺝ ﺩﺭ ﺗﺄﯾﯿﺪﯾﻪ ﺭﺯﺭﻭ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺗﻤﺪﯾﺪ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﻣﻨﻮﻁ ﺑﻪ ﻣﻮﺍﻓﻘﺖ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﺍﺳﺖ.ﺍﻗﺎﻣﺖ‌ﻫﺎﯼ ﻧﺼﻒ ﻭ ﻧﯿﻤﻪﻣﺎﺩﻩ ۱۸. ﻭﺭﻭﺩ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺗﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺳﺎﻋﺖ ۶ ﺻﺒﺢ ﯾﮏ ﺷﺐ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮐﺎﻣﻞ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﺗﺎ ۵۰ ﺩﺭﺻﺪ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﮐﺎﻣﻞ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﯾﮏ ﺷﺐ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺗﺎ ﺳﺎﻋﺖ ۱۸ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﺗﺎ ۵۰ ﺩﺭﺻﺪ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﮐﺎﻣﻞ ﯾﮏ ﺷﺐ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺍﺯ ﻣﯿﻬﻤﺎﻥ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.ﺗﺒﺼﺮﻩ: ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﻃﺮﻓﯿﻦ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺍﺻﻮﻝ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﻣﺪﺍﺭﯼ، ﺣﺬﻑ ﻭ ﯾﺎ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﻫﺰﯾﻨﻪ‌ﻫﺎﯼ ﻣﻨﺪﺭﺝ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﺍﻣﮑﺎﻥ‌ﭘﺬﯾﺮ ﺍﺳﺖ.ﻣﺎﺩﻩ ۱۹. ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻣﺒﻠﻎ ﭘﯿﺶ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺯﺭﻭﻫﺎﯼ ﺍﻧﻔﺮﺍﺩﯼ، ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﯾﮏ ﺷﺐ ﺑﻪ ﺍﺯﺍﯼ ﻫﺮ ﺍﺗﺎﻕ ﺍﺳﺖ.ﻣﺎﺩﻩ ۲۰. ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻘﺮﺭ ﺑﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻧﮑﺮﺩ ﻭ ﯾﺎ ﺗﺎ ﻣﻮﻋﺪ ﻣﻘﺮﺭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﮑﺘﻮﺏ ﻋﻠﺖ ﻋﺪﻡ ﺣﻀﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﻧﮑﺮﺩ، ﻣﮑﺎﻥ ﺫﺧﯿﺮﻩ ﺷﺪﻩ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ ﯾﮏ ﺷﺐ ﺧﺎﻟﯽ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺗﺄﯾﯿﺪﯾﻪ ﺫﺧﯿﺮﻩ ﺟﺎ ﺍﺯ ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ ﺑﺎﻃﻞ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ، ﺧﺴﺎﺭﺕ ﻭﺍﺭﺩﻩ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﯾﮏ ﺷﺐ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺑﻪ ﺍﺯﺍﯼ ﻫﺮ ﺍﺗﺎﻕ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﺒﻠﻎ ﭘﯿﺶ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﮐﺴﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﺑﻪ ﺟﺰ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺧﺎﺻﯽ ﮐﻪ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﻗﺒﻠﯽ ﻃﺮﻓﯿﻦ ﺑﺎﺷﺪ.ﺑﺨﺶ ﺳﻮﻡ) ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺍﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ﺭﺯﺭﻭﻫﺎﯼ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺩﻓﺎﺗﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺳﯿﺎﺣﺘﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮﺩﯼﻣﺎﺩﻩ ۲۱. ﺩﻓﺎﺗﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺳﯿﺎﺣﺘﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮﺩﯼ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﺑﺮﮔﻪ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺭﺯﺭﻭ ﺍﺭﺳﺎﻟﯽ ﺑﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ، ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺩﻗﯿﻖ ﻭﺭﻭﺩ ﻭ ﺧﺮﻭﺝ، ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻣﻬﻤﺎﻧﺎﻥ، ﺍﺳﺎﻣﯽ ﻭ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﮐﺎﻣﻞ ﺁﻥ‌ﻫﺎ، ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻭ ﻧﻮﻉ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎ، ﻧﻮﻉ ﭘﺬﯾﺮﺍﯾﯽ ﻭ ﻫﺰﯾﻨﻪ‌ﻫﺎﯼ ﻗﺎﺑﻞ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺗﻮﺳﻂ ﺭﺯﺭﻭ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻭ ﻣﺸﺨﺺ ﮐﻨﻨﺪ.ﻣﺎﺩﻩ ۲۲. ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻬﻤﺎﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻣﻌﺮﻓﯽ‌ﻧﺎﻣﻪ ﻣُﻬﺮ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺍﻣﻀﺎﺀ ﺩﻓﺎﺗﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺳﯿﺎﺣﺘﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮﺩﯼ (ﺍﺻﻞ ﻭ ﯾﺎ ﻧﻤﺎﺑﺮ) ﺑﺎﺷﺪ.ﻣﺎﺩﻩ ۲۳. ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﻘﺎﺿﺎﯼ ﺍﺗﺎﻕ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺣﺪ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺩﻓﺎﺗﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺳﯿﺎﺣﺘﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮﺩﯼ، ﺑﺎﯾﺪ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ‌ﻫﺎﯼ ﻻ‌ﺯﻡ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﺘﺒﯽ ﻭ ﺍﺧﺬ ﺗﺄﯾﯿﺪﯾﻪ ﺑﺎ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﺁﻣﺪﻩ، ﺩﺭ ﻏﯿﺮ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﻣﺴﺆﻭﻟﯿﺘﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ.ﻣﺎﺩﻩ ۲۴. ﺩﻓﺘﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺳﯿﺎﺣﺘﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮﺩﯼ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ‌ﻫﺎﯼ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﻭ ﺍﺭﺍﺋﻪٔ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﻭﻩ‌ﻫﺎﯼ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۱۰ ﻧﻔﺮ، ﺑﺎﯾﺪ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎ ﻭ ﯾﺎ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﻩ‌ﺍﯼ ﺭﺍ ﮐﺘﺒﺎً ﺑﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﻨﺪ.ﻣﺎﺩﻩ ۲۵. ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻋﺪﻡ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ‌ﻫﺎﯼ ﻗﺒﻠﯽ، ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯼ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﻫﯿﭻ ﮔﻮﻧﻪ ﺗﻌﻬﺪﯼ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﻢ‌ﺟﻮﺍﺭﯼ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎﯼ ﺭﺯﺭﻭ ﺷﺪﻩ، ﻗﺮﺍﺭﮔﯿﺮﯼ ﺩﺭ ﯾﮏ ﻃﺒﻘﻪ، ﺭﻧﮓ ﻭ ﺷﮑﻞ ﺧﺎﺹ ﻭ ﻃﺒﻘﻪ ﺍﺗﺎﻕ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ. ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺍﺗﺎﻕ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻭﺭﻭﺩ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ، ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.ﻣﺎﺩﻩ ۲۶. ﻣﺒﻠﻎ ﭘﯿﺶ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻭ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺯﺭﻭ ﺟﺎ ﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﻣﺴﺎﻓﺮﺗﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺩﻓﺎﺗﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺳﯿﺎﺣﺘﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮﺩﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯽ‌ﭘﺬﯾﺮﺩ، ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﻣﮑﺘﻮﺏ ﻃﺮﻓﯿﻦ ﻣﺸﺨﺺ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺩﺭ ﻏﯿﺮ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﻓﺎﺗﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺳﯿﺎﺣﺘﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮﺩﯼ ﺑﺎﯾﺪ ۵۰% ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﯾﮏ ﺷﺐ ﺑﻪ ﺍﺯﺍﯼ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎﯼ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺘﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺭﺯﺭﻭ ﻭ ﺍﻟﺒﺎﻗﯽ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﯾﮏ ﺷﺐ ﺑﻪ ﺍﺯﺍﯼ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎﯼ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺘﯽ ﺭﺍ ۴۸ ﺳﺎﻋﺖ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﻣﻬﻤﺎﻧﺎﻥ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﮐﻨﻨﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ ﺍﺳﺖ ﻋﺪﻡ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻣﺒﻠﻎ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﻭ ﺗﺴﻮﯾﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪٔ ﺍﻧﺼﺮﺍﻑ ﺍﺯ ﺭﺯﺭﻭ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯼ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﻣﺠﺎﺯ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺍﺑﻄﺎﻝ ﺭﺯﺭﻭ، ﺍﻗﺪﺍﻡ ﮐﻨﺪ.ﺑﺨﺶ ﭼﻬﺎﺭﻡ) ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺍﺑﻄﺎﻝ ﺭﺯﺭﻭ ﺩﺭ ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯼ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽﻣﺎﺩﻩ ۲۷. ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎﯼ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﺗﻮﺭ ﻣﺴﺎﻓﺮﺗﯽ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺩﻓﺎﺗﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺳﯿﺎﺣﺘﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮﺩﯼ ﺭﺯﺭﻭ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﺑﻄﺎﻝ ﺁﻥ، ﻣﺸﺮﻭﻁ ﺑﻪ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﻣﮑﺘﻮﺏ ﻃﺮﻓﯿﻦ ﻭ ﺛﺒﺖ ﺩﺭ ﺑﺮﮔﻪ ﺗﺄﯾﯿﺪﯾﻪ ﻭ ﯾﺎ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﻣﻨﻌﻘﺪﻩ، ﻣﺸﻤﻮﻝ ﻣﻔﺎﺩ ﺍﯾﻦ ﺷﯿﻮﻩ‌ﻧﺎﻣﻪ ﻧﯿﺴﺖ.ﻭﻗﺖ ﺟﺮﯾﻤﻪ...ﻣﺎﺩﻩ ۲۸. ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻋﺪﻡ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﻣﮑﺘﻮﺏ ﻗﺒﻠﯽ، ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻭﺍﺭﯾﺰ ﻣﺒﻠﻎ ﺭﺯﺭﻭ ﻭ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﺑﺮﮒ ﺗﺄﯾﯿﺪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺩﻟﯿﻞ ﺭﺯﺭﻭ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﻟﻐﻮ ﺷﻮﺩ، ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺧﺴﺎﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺷﻮﺩ (ﺍﺯ ﻣﺒﻠﻎ ﭘﯿﺶ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﮐﺴﺮ ﺷﻮﺩ) ﺑﻪ ﺷﺮﺡ ﺯﯾﺮ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ؛ﺍﻟﻒ) ﺍﮔﺮ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﺗﺎ ۲۰ ﺭﻭﺯ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺯﺭﻭ ﺷﺪﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻟﻐﻮ ﺁﻥ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﮐﻨﺪ، ﻫﯿﭻ ﮔﻮﻧﻪ ﺟﺮﯾﻤﻪ‌ﺍﯼ ﺗﻌﻠﻖ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ.ﺏ) ﺍﺯ ۲۰ ﺭﻭﺯ ﺗﺎ ۱۱ ﺭﻭﺯ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ، ﻣﺒﻠﻎ ۲۰ ﺩﺭﺻﺪ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﯾﮏ ﺷﺐ ﺑﻪ ﺍﺯﺍﯼ ﻫﺮ ﺍﺗﺎﻗﺞ) ﺍﺯ ۱۰ ﺭﻭﺯ ﺗﺎ ﺷﺶ ﺭﻭﺯ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ، ﻣﺒﻠﻎ ۳۰ ﺩﺭﺻﺪ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﯾﮏ ﺷﺐ ﺑﻪ ﺍﺯﺍﯼ ﻫﺮ ﺍﺗﺎﻗﺪ) ﺍﺯ ﭘﻨﺞ ﺭﻭﺯ ﺗﺎ ۴۸ ﺳﺎﻋﺖ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ، ﻣﺒﻠﻎ ۵۰ ﺩﺭﺻﺪ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﯾﮏ ﺷﺐ ﺑﻪ ﺍﺯﺍﯼ ﻫﺮ ﺍﺗﺎﻗﻪ) ﺍﺯ ۴۸ ﺳﺎﻋﺖ ﻗﺒﻞ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﻭﺭﻭﺩ ﻣﻬﻤﺎﻥ، ﻣﺒﻠﻎ ۷۰ ﺩﺭﺻﺪ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﯾﮏ ﺷﺐ ﺑﻪ ﺍﺯﺍﯼ ﻫﺮ ﺍﺗﺎﻕ،ﺗﺒﺼﺮﻩ ۱: ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺭﺯﺭﻭ ﻭ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺩﺭ ﻫﺘﻠﯽ، ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺩﻟﯿﻠﯽ ﺍﺯ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺩﺭ ﻫﺘﻞ ﻣﻨﺼﺮﻑ ﺷﺪ، ﻫﺰﯾﻨﻪ ﯾﮏ ﺷﺐ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺑﻪ ﺍﺯﺍﯼ ﻫﺮ ﺍﺗﺎﻕ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﺒﻠﻎ ﭘﯿﺶ‌ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﮐﺴﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﺑﻪ ﺟﺰ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺧﺎﺹ ﺑﺎ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﻃﺮﻓﯿﻦ.ﺗﺒﺼﺮﻩ ۲: ﮐﺎﻫﺶ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎﯼ ﺭﺯﺭﻭ ﺷﺪﻩ ﺗﻮﺳﻂ ﺩﻓﺎﺗﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺳﯿﺎﺣﺘﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮﺩﯼ ﺗﺎ ۴۸ ﺳﺎﻋﺖ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﻭ ﺗﺎ ﺳﻘﻒ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﺟﺮﯾﻤﻪ ﻧﯿﺴﺖ.ﺑﺨﺶ ﭘﻨﺠﻢ) ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻘﺮﺭﺍﺕﻣﺎﺩﻩ ۲۹. ﺩﺭ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺧﺎﺹ ﮐﻪ ﺷﺮﺡ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺷﯿﻮﻩ‌ﻧﺎﻣﻪ ﮔﻨﺠﺎﻧﺪﻩ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻧﻈﺮ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﯽ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﯿﺮﺍﺙ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺩﺳﺘﯽ ﻭ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﻋﺘﺮﺍﺿﯽ ﻫﺮ ﯾﮏ ﺍﺯ ﻃﺮﻓﯿﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺩﺭ ﮐﻤﯿﺘﻪ‌ﺍﯼ ﻣﺘﺸﮑﻞ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎﻥ ﺗﺸﮑﻞ‌ﻫﺎﯼ ﺣﺮﻓﻪ‌ﺍﯼ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﻭ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﮐﻞ ﻣﯿﺮﺍﺙ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، ﺻﻨﺎﯾﻊ‌ﺩﺳﺘﯽ ﻭ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻭ ﺍﺑﻼ‌ﻍ ﺭﺃﯼ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.ﻣﺎﺩﻩ ۳۰. ﺍﺯ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺍﺑﻼ‌ﻍ ﺍﯾﻦ ﺷﯿﻮﻩ‌ﻧﺎﻣﻪ، ﮐﻠﯿﻪ ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪ‌ﻫﺎ ﻭ ﺿﻮﺍﺑﻂ ﻗﺒﻠﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺧﺼﻮﺹ ﻣﻠﻐﯽ ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﯿﺮﺍﺙ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺩﺳﺘﯽ ﻭ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﺍﯾﻦ ﺷﯿﻮﻩ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﺭﺍ ۲۰ ﺧﺮﺩﺍﺩﻣﺎﻩ ﺍﻣﺴﺎﻝ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺳﺘﺎﻥ‌ﻫﺎ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻃﺮﯾﻖ ﺑﻪ ﻫﺘﻞ‌ﻫﺎ ﺍﺑﻼ‌ﻍ ﮐﺮﺩﻩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﻣﺎﺩﻩ ۳۰ ﺍﯾﻦ ﺷﯿﻮﻩ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﺎﺭﯾﺦ، ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺟﺮﺍ ﺍﺳﺖ. ""
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16404195783388
ناشناس بنویس برام(:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان