امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیـماری مــرگبــار پنـهان در رســیدهـای خـرید !!

#1
بیـماری مــرگبــار پنـهان در رســیدهـای خـرید !! 1





محققان به این نتیجه رسیده اند که از هر ده مورد رسید خرید کاغذی در فروشگاه ها و مغازه ها، نه مورد آن ها حاوی مواد شیمیایی هستند که تعادل هورمونی را به هم می ریزند و می توانند عاملی برای دیابت، چاقی و مشکلات تناسلی باشند. BPA یک ماده رنگی است که روی این کاغذ ها استفاده می شود. به همین دلیل سازمان های جهانی بهداشت به فروشندگان هشدار داده است که سعی کنند این کاغذ ها را نزدیک مواد غذایی قرار ندهند یا خودشان بیش از حد به آن ها دست نزنند و هرچه سریع تر آن ها را دور بیندازند.
نگه داشتن این رسید های خرید داخل کیف پول یا حتی جیب شلوار هم خطرناک است. این رسید های خرید در کشور های مختلف از جمله برزیل، اسپانیا و فرانسه تست شده است که ردپایی هم از ماده بیسفنول آ در آن پیدا کرده اند که تعادل هورمونی را به هم می ریزد.

خطر آن زمانی است که فرد این برگه را در دست خود نگه دارد و همین کار باعث می شود که دستان او گرمای خود را به این برگه اعمال کند و جوهر به دستان او برسد. شاید هم دیده باشید که خطوط سیاه روی برگه بعد از مدتی کم کم محو می شوند. در هر صورت باید مراقب باشید که این کاغذ ها هرگز با مواد غذایی مخصوصاً گوشت و قرمز و ماهی برخورد نداشته باشند. هرگز نباید با این کاغذها بازی کنید، چیزی روی آن ها ننویسید و یا آن ها را داخل ماشین یا کیف پول نگه ندارید. پس تا جایی که می توانید استفاده از این برگه ها را به کم ترین حد ممکن برسانید.

رسید خرید

اما BPA چیست؟
این ماده برای درست کردن پلاستیک ها به کار می رود که در کشور هایی مثل بریتانیا یک ماده قانونی می باشد. همچنین در بطری های نوشیدنی ها و ظروف ذخیره سازی غذا در فروشگاه ها هم به کار رفته است. بسیاری از پوشش های محافظتی برای غذا و قوطی های نوشیدنی هم از این ماده استفاده می کنند اما این ماده خطرناک است، چرا؟

این ماده سیستم هورمونی بدن انسان را به هم می ریزد و این به هم خوردگی و نا تعادلی ، عاملی برای ایجاد مشکلات جدی مثل ناباروری خواهد بود. همچنین هورمون جنسی زنانه یا استروژن را کاهش می دهد و روی رشد بافت سینه اثرگذار است و احتمال ابتلا به سرطان سینه را بالا می برد. BPA یک پودر سفید رنگ است که به انگشتان دست می چسبد و تاثیرات مخربی روی سلامت فرد دارد، از جمله دیابت، سرطان سینه و چاقی.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  # اطلاعات بیـماری هـا .

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان