امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

لینولئوم

#1
Thumbs Up 
چاپ لینو از اصطلاحات جدید دنیای چاپ در میان هنرمندان آوانگارد است که چند مدتی است طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده است. این نوع چاپ بر روی ورقه‌های سفید و خاکستری رنگ به نام لینولئوم انجام می‌شود.

لینولئوم که به اختصار به آن لینو می‌گویند، در اصل به عنوان کف پوش درست شده است. به مرور هنرمندان بر روی این کف پوش‌ها خراش‌های ایجاد کرده و از آن به عنوان ابزاری برای چاپ استفاده کردند. به قطعات لینو که به حالت استامپ بوده و برای چاپ استفاده می‌شود، لینوکات گفته می‌شود. امروزه لینو به دلیل ارزانی و در دسترس بودن، مورد استقبال هنرمندان و علاقمندان به کارهای دستی قرار گرفته است.

چاپ لینو و انتقال تصویر بر روی لینو
شما به دو روش می‌توانید تصویر مورد نظر خودتان را بر روی لینو (لینولئوم) منتقل کنید. روش اول، کشیدن مستقیم تصویر بر روی لینو و روش دوم استفاده از کاربن است. به یاد داشته باشید که برای انتقال حروف و اعداد بایستی آنها را به صورت فیلیپ یا ۱۸۰ درجه بر روی لینولئوم منتقل کنید تا پس از انجام چاپ، درست دیده شود.

ساختن استامپ‌های لینوکات
برای کنده‌کاری و تراشیدن لینو (لینولئوم) از مغار استفاده می‌شود. مغارها انواع مختلفی دارند که کار کنده‌کاری را بسیار آسان می‌کند. معمولا در بازار صنایع دستی و هنر، مغارها در تعداد ۵ یا ۶ تایی بسته‌بندی می‌شوند. فراوان‌ترین مغارهای برای چاپ لینو (لینولئوم) عبارتند از مغارهای صاف، V شکل و U شکل. توصیه می‌کنیم که در هنگام کار با لینو، آهسته‌تر کنده‌کاری کنید تا هم برجستگی‌های لینوکات دچار لب‌پریدگی نشود و هم دستتان دچار خراش‌های احتمالی نشود.


چاپ لینو
برای چاپ لینو معمولا از رنگ‌های اکریلیک موجود در بازار استفاده می‌شود. به یاد داشته باشید که رنگ اکریلیک برای چاپ روی پارچه و جوهر برای چاپ بر روی کاغذ مناسب‌ترین گزینه به شمار می‌رود. بهتر است برای آغشته کردن رنگ آکریلیک بر روی مهر لینو (لینولئوم) از غلتک استفاده کنید تا تمامی سطح استامپ با رنگ پوشیده شود.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لینولئوم 1

چاپ لینو و ورقه‌های لینو

لینولئوم به صورت ورقه‌ ورقه و در اندازه‌های کوچک تا بزرگ به فروش می‌رسد. معمولا ورقه‌های کوچک برای مهرهای کوچک‌تر بسیار مناسب‌تر است. ورقه‌های لینو بیشتر به رنگ سفید، قرمز یا خاکستری تولید می‌شود که بر روی نحوه کنده‌کاری تاثیری نمی‌گذارد. چندین نوع دیگر از ورقه‌های قابل کنده‌کاری در بازار موجود است که بر خلاف نرم بودن و راحتی کنده‌کاری، دارای قیمت‌های بالاتری هستند. توصیه می‌کنیم برای کسب مهارت در چاپ لینو از اندازه‌های کوچک‌تر شروع کنید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Vibe
پاسخ
 سپاس شده توسط _Strawberry_
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان