امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شرق بهشت، اثر جان اشتاین بک

#1
صفات منفی انسانی و نبرد بی‌پایان خیر و شر هم‌چنان یکی از مضامین اصلی نوشته‌ها و آثار هنری است. در رمان شرق بهشت، جان اشتاین بک با الهام از داستان «هابیل» و «قابیل» سعی در نشان دادن تبعیض‌های خانوادگی و حسد بین برادران دارد. ، جان اشتاین در کتاب شرق بهشت تلاش کرده است تا دوباره انسان را در موقعیت انتخاب بین خیر و شر قرار دهد و نشان دهد که نیکی همیشه برنده‌ی این میدان مبارزه نیست.

شرق بهشت، اثر جان اشتاین بک 1

‌درباره‌ی رمان عاشقانه شرق بهشت اثر جان اشتاین بک

کتاب شرق بهشت یکی از شاهکارهای نویسنده‌ی آمریکایی، جان اشتاین بک است. او در این رمان زندگی پیچیده‌ی دو خانواده به نام‌های همیلتون و تریسک را توصیف می‌کند که با تبعیض‌های رفتاری در قبال فرزندان خود چگونه موجب از هم گسستگی آنها می‌شود. کتاب شرق بهشت یکی از بهترین آثار جان اشتاین بک است. با اقتباس از این رمان، فیلمی با عنوان شرق بهشت توسط الیا کازان کارگردان برجسته‌ی آمریکایی ساخته شد. این قیلم توانست جوایز زیادی از جمله اسکار بهترین بازیگر مکمل زن و اسکار بهترین بازیگر مکمل زن  در جشنواره «گلدن گلاب» و «کن» را از آن خود کند.

خلاصه داستان شرق بهشت

شرق بهشت داستان دو نسل را در دو بازه زمانی متفاوت روایت می‌کند. خانواده اول، خانواده سایروس تراسک و خانواده‌ی دوم همیلتون‌ها هستند .در هر دو خانواده توصیف شده، پدران به یکی از فرزندان خود بیشتر توجه دارند. در خانواده تراسک، سایروس، آدام را به چارلز ترجیح می‌دهد و آدام هم زمانی‌که که پدر می‌شود به مانند سایروس، به یکی از فرزندان خود به نام آرون نسبت به دیگری توجه بیشتری می‌کند. در همین جای داستان زمینه‌های ناتوریستالی کتاب مشخص می‌شود و کتاب تبعیض بین فرزندان را وراثتی نشان می‌دهد

جان اشتاین بک در داستان خود نشان می‌دهد هر یک از پدرها دلیل خاصی برای این تبعیض ندارند و  ما رفتار او موجب ایجاد حسادت و اختلاف میان فرزندانشان می‌شود و شخصیت‌های داستان بر اساس همین تبعیض‌ها تصمیمات درست و غلط اتخاذ می‌کنند.

 ‌درباره‌ی جان اشتاین بک نویسنده‌ی رمان عاشقانه شرق بهشت

جان اشتاین بک، در سال 1902 در «سالیناس» کالیفرنیا به دنیا آمد. او ابتدا به دانشگاه استنفورد رفت تا ادبیات انگلیسی بخواند اما درس را رها کرد و به نیویورک رفت. اشتاین بک در نیویورک مدتی روزنامه نگاری کرد اما دو سال بعد دوباره به کالیفرنیا بازگشت و شغل‌های کارگری را امتحان کرد. مدتی نگهبانی خانه‌ای را پذیرفت و در همین زمان بود که توانست کتاب‌های زیادی بخواند. جوانی اشتاین بک همزمان با انقلاب صنعتی و مدرنیسم شده بود و چون اشتاین بک خود مشغول به کارهای کارگری بود بسیار به درد و رنج انسان‌های طبقات پایین جامعه می‌اندیشید و این موضوع دستمایه‌ی تمام آثار او به شمار می‌آید.

سبک، آثار و افتخارات جان اشتاین بک

جان اشتاین بک یکی از بزرگترین نویسندگان مکتب «ناتورالیسم» آمریکا است که در آثارش زندگی روزمره مردم و جبر مسلط بر آن‌ها نشان داده می‌شود. رمان‌های جان اشتاین بک یکی از انسانی‌ترین داستان‌های جهان است که رنج طبقات پایین و کارگری را به خوبی بیان می‌کند. از دیگر آثار مهم او می‌توان به «خوشه‌های خشم» و «چمن‌زارهای بهشتی» اشاره کرد. پس از انتشار رمان «خوشه‌های خشم»، جان اشتاین بک موفق به کسب جایزه «پولیتزر» شد. همچنین او به دلیل انتشار کتاب‌های انسان دوستانه و سبک نوشتن منحصر به فردش در سال 1962 برنده جایزه «نوبل» شد.

ترجمه‌ی رمان عاشقانه شرق بهشت به فارسی

پرویز شهدی از مترجمین پیشکسوت ایرانی است که در سال 1315 در شهر مشهد به دنیا آمد. او تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان در مشهد خواند و در رشته‌ی زبان و ادبیات فرانسه در دانشگاه تهران پذیرفته شد. شهدی مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه سوربن فرانسه اخذ نمود و سال‌ها در این کشور اقامت گزید. این مترجم برجسته آثار زیادی را به زبان فارسی ترجمه کرده است که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «طاعون» نوشته‌ی آلبر کامو، «نمایشنامه باغ آلبالو» اثر آنتوان چخوف و «جنایت و مکافات» نوشته‌ی ایتالو کالوینو اشاره کرد. انتشارات مجید کتاب شرق بهشت را با ترجمه‌ی پرویز شهدی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب شرق بهشت را خواند؟

کتاب شرق بهشت در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های آمریکایی قرن بیستم قرار دارد. کتاب شرق بهشت مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 784 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 39 روز بخوانید. کتاب شرق بهشت جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های آمریکایی قرن بیستم است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  داستان‌های آمریکایی قرن بیستم زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب شرق بهشت می‌خوانیم

اعضای خانواده هامیلتون مردمان عجیبی بودند. عصبی و حساس مثل سیم‌های یک ساز. بعضی از آن‌ها اگر کمی بیشتر کشیده می‌شدند، از هم می‌گسستند. همه جای دنیا چنین آدم‌هایی پیدا می‌شوند. میان دخترها، اونا از همه بیشتر مایه نشاط ساموئل بود. از همان بچگی اشتهای عجیبی به دانستن داشت مثل اشتهایی که همه بچه‌ها به نان برشته کره و مربا مالیده شده به هنگام عصرانه دارند. اونا و پدرش با هم تبانی می‌کردند؛ کتاب‌هایی می‌خریدند. آن‌ها را می‌خواندند و نظرهاشان را درباره مطالب آنها با یکدیگر رد و بدل می‌کردند.

او جدی ترین فرزند خانواده هامیلتون بود. با پسر جوانی آشنا شد که انگشت‌هایش از مواد شیمیایی لک شده بود - بیشتر وقت‌ها از نیترات نقره - و با او ازدواج کرد. شوهرش از آن آدم هایی بود که با تهیدستی زندگی می‌کنند تا دچار کودنی ناشی از ثروت نشوند. رشته مورد علاقه‌اش عکاسی بود. چنین عقیده داشت که دنیای بیرون می‌تواند با رنگ‌هایی که چشم تشخیص می‌دهد. روی کاغذ عکاسی ثبت شود.

اسمش اندرسن بود و کمتر اهل معاشرت. مثل بسیاری از محقق‌ها از خطر کردن هراس داشت. روش مکاشفه را نمی‌پسندید. پله‌ای برای خودش می‌تراشید. روی آن می‌نشست و به تراشیدن پله بعدی می‌پرداخت. مثل کوه نوردانی که از یخچال‌های طبیعی بالا می‌روند. نسبت به افراد خانواده هامیلتون که گمان می‌کردند بال دارند و خیلی وقت‌ها هم سقوط می‌کردند و سرشان به شدت به سنگ می‌خورد احساس انزجاری ناشی از نوعی ترس داشت.


شرق بهشت، اثر جان اشتاین بک 1
اندرسن هرگز نه سقوط کرد نه لغزید و نه پرواز کرد. به کندی به سوی قله رفت. و این طور که تعریف می‌کنند. آنجا به هرچه می‌خواست رسید: فیلم رنگی. به این علت با اونا ازدواج کرد که جدی‌تر و خوددارتر از دیگران بوده و این امر باعث اطمینان خاطر او بود. از آنجا که از خانواده همسرش هم می‌ترسید و هم نگران بود، زنش را به نقطه ای دورافتاده، نزدیک مرز آریگون برد. در آنجا کنار شيشه‌های دارو و کاغذهای عکاسی‌اش زندگی گوشه گیرانه‌ای را گذراند.

شرق بهشت، اثر جان اشتاین بک 1
آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب شرق بهشت اثر جان اشتاین بک بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های آمریکایی قرن بیستم می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان