امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کتاب هایی از حقایق تکان دهنده سیاست و تاریخ

#1
کتاب هایی از حقایق تکان دهنده سیاست و تاریخ 1


با خواندن این کتاب ها با حقایق تکان دهنده ای از سیاست و تاریخ آشنا شوید
در طول تاریخ اتفاق های عجیب زیادی افتاده اند و جنایت هایی هولناکی انجام شده اند. بعضی از این اتفاقات سال ها بعد افشا شده و بعضی دیگر در همان زمان به رسوایی کشیده است. اگر علاقمند به خواندن کتاب های سیاسی و تاریخی هستید و دوست دارید نسبت به جهان پیرامون تان روشن تر باشید، خواندن پنج کتاب این مقاله را از دست ندهید. این کتاب ها حقایقی را روشن می کنند که مدت ها در سکوت به سر برده اند.

1.حقایقی که باید گفت
کتاب حقایقی که باید گفت
این روزها بیش از هر وقت دیگری نام کامالا هریس شنیده می شود؛ اولین زنی که در تاریخ آمریکا توانست به مقام معاون رئیس جمهور دست پیدا کند؛ آن هم یک زن سیاهپوست با مادری هندی و پدری جامائیکایی.

کتاب بسیار جذاب «حقایقی که باید گفت» سرگذشت این زن عجیب را به قلم خودش روایت می کند؛ از کودکی تا یک سال پیش از ورود او به کاخ سفید. هریس که در گذشته دادستان کل کالیفرنیا و سناتور کنگره فعالیت کرده و همیشه مورد تایید جو بایدن و باراک اوباما بوده است، در این کتاب پرده از حقیقت هایی برمی دارد که جامعه آمریکا مدت هاست یا آن ‍ ها را پنهان کرده و یا با وجود علنی بودن، نتوانسته است کاری برایشان انجام دهد. حقایقی مثل تبعیض های وحشتناک در قبال رنگین پوست ها، خشونت پلیس، سیستم بسیار سختگیر اعطا و بازپرداخت وام دانشجویی و موارد مشابه، تنها بخش هایی از حقیقت هایی هستند که کامالا هریس در کتابش پرده از آن ها برداشته است. پیشنهاد می کنیم خواندن کتاب گیرای حقایقی که باید گفت را که به تلاش نشر نون در ایران هم منتشر شده است، از دست ندهید و با قدرت تفکر زنانه بیشتر آشنا شوید.

2.حرمسرای قذافی
معمر قذافی 42 سال بر لیبی حکومت کرد و همواره سعی می کرد چهره ای با اخلاق و خاص از خودش ارائه دهد؛ غافل از اینکه بعد از سقوط دیگر رازی برایش باقی نخواهد ماند. یکی از وحشتناک ترین جنایت های قذافی ساختن حرمسرایی بود که آن را با دزدیدن دختران زیبا و کم سن و سالی مثل ثریا پر کرده بود. ثریا یکی از قربانی های تجاوز جنسی حرمسرای قذافی بود که یک روز او را از مدرسه دزدیدند و به جایی بردند که سرنوشتش را برای همیشه عوض کرد. آنیک کوژان نویسنده و روزنامه نگار فرانسوی که برای تحقیق درباره انقلاب لیبی به این کشور رفته بود، در پایان سفر با ثریا و سرگذشت او رو به رو شد و این روایت را بعد از بازگشت به فرانسه در روزنامه منتشر کرد. همین مسئله سر و صدای زیادی به پا کرد و خبرهای دیگری را هم درباره جنایت های جنسی در باب العزیزیه افشا کرد. این اتفاقات موجب شد کوژان به لیبی برگردد تا اطلاعات بیشتری درباره این جنایت سازمان یافته به دست آورد.
کتاب خواندنی «حرمسرای قذافی» در دو بخش نوشته شده است. بخش اول سرگذشت ثریا را در برگرفته و در بخش دوم نتایج تحقیقات کوژان را درباره قربانی های دیگر خواهید خواند. این کتاب یکی از بهترین و پرفروش ترین کتاب های تاریخی و سیاسی سال های اخیر به شمار می رود.
3.خبر خوان
کتاب خبر خوان
اگر به رمان هایی با زمینه تاریخی علاقه دارید و دوست دارید در حین تجربه یک داستان هیجان انگیز که یکی از فینالیست‎ های جایزه کتاب ملی آمریکا در سال 2016 بوده، اطلاعات خوبی هم درباره تاریخ آمریکا به دست آورید، شنیدن کتاب صوتی خبر خوان با صدای آتیلا پسیانی و ترجمه مهرداد وثوقی را به شما توصیه می کنیم.

کتاب خبر خوان روایت پیرمردی است که بر اثر جنگ داخلی آمریکا چاپخانه اش را از دست داده و با خواندن خبر برای اهالی بی سواد شمال تگزاس روزگار می گذراند تا اینکه روزی ماموریت مهمی به او واگذار می شود؛ رساندن یک دختر بچه یتیم نزد اعضای خانواده اش در جنوب تگزاس. ماموریت پیرمرد این است که دخترک را در وضعیتی که جاده ها اصلا امن نیستند، صحیح و سالم به دست اعضای باقی مانده از خانواده اش برساند. درست از همین بخش به بعد است که خواننده صفحه ها را تندتر ورق می زند تا بتواند با هیجان زیاد داستان همراه شود. اگر دلتنگ کتابی هستید که نتوانید بر زمین بگذارید، پیشنهاد می کنیم نسخه صوتی این کتاب را که با جذابیت های اجرای هنرمندانه آتیلا پسیانی همراه شده است، از دست ندهید.

4.افشای واتیکان
نام کلیسای واتیکان بارها در دوران مختلف بر سر زبان ها افتاده است؛ آن هم نه لزوما به دلایل مثبت. کتاب افشای واتیکان که توسط پل ویلیامز، دکترای فلسفه و فوق لیسانس الهیات نوشته شده است، یکی از کتاب های جنجالی درباره واتیکان بوده است که مدعی شده این نهاد نه برای ترویج اخلاق و مذهب؛ بلکه برای حفظ ثروت آلوده در حال فعالیت بوده است. پل ویلیامز در کتابش شروع به پرده برداشتن از ارتباطات بی پروای مافیای ایتالیا و سازمان مالی واتیکان کرده و معتقد است ارتباط با مافیا تنها بخشی از مشکلات واتیکان است. بخش دیگر این مشکلات مربوط به نفوذ سیاستمداران در واتیکان، ثروت اندوزی، پاپ سالاری و موارد مشابه می شود. این کتاب 320 صفحه ای که توسط انتشارات امید فردا و با ترجمه ایوب باقرزاده در ایران هم منتشر شده است، می تواند کنجکاوی های علاقمندان به دنیای سیاست و تاریخ را تا حد زیادی جواب دهد. اگر همیشه نسبت به واتیکان و روند فعالیت هایش سوال داشته اید، وقت خواندن افشای واتیکان رسیده است.
5.فرار از اردوگاه 14
فرض کنید از زمانی که چشم به این دنیا باز کرده اید تا سنین بزرگسالی را به صورت تمام و کمال با عده ای افراد شبیه به خودتان در یک اردوگاه کار اجباری به سر برده ‎اید، بدون اینکه خبر داشته باشید بیرون از اردوگاه شما جهان دیگری وجود دارد. هیچ اخباری از بیرون به شما درز نمی کند و کسی هم از شما خبری ندارد. خیلی انتزاعی به نظر می‎ رسد، نه؟ این تنها بخشی از داستان زندگی شین دونگ هیونگ است؛ پسری که در یکی از اردوگاه های کار کره شمالی زندگی کرد و روزی موفق شد از سیم خاردارها بگذرد و با یک ماه پیاده روی خودش را به چین برساند. بلین هاردن، داستان این مرد را به کتابی با نام «فرار از اردوگاه 14» تبدیل کرد و در آن از یکی از مخوف ترین کشورهای جهان، یعنی کره شمالی پرده برداشت. کشوری که مردمانش در سراسر تاریکی زندگی می کنند، حق خروج از آن را ندارند و نمی دانند زندگی عادی چه شکل و شمایلی دارد. اگر دوست دارید درباره این کشور اطلاعات به دست آورید، فرار از اردوگاه 14 را به هیچ وجه از دست ندهید.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  کتاب باشگاه پنج صبحی ها
Book کتاب رستاخیز مردگان
  کتاب ۴۸ قانون قدرت
  کتاب ۳۳ استراتژی جنگ
  کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
  کتاب هرگز سازش نکنید
  کتاب نبرد من
Book کتاب { چگونه دیگران را روانکاوی کنیم؟}
  کتاب The Art of Seduction

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان