امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بلند ترین و زیباترین آبشار های دنیا

#1
Earth 
۱. آبشار اومفانگ تی لر سو (Thi Lor Su Waterfall)، تایلند
آبشار اومفانگ تی لر سو بسیاری از طبیعت‌گردان معتقدند این آبشار زیباترین آبشار تایلند است که در حیات وحش منطقه اومفانگ واقع شده است. گرچه بازدید از این منطقه بسیار دشوار است و نیاز به پیاده‌روی طولانی و حداقل قایق‌سواری به مدت 3 ساعت دارد، اما زیبایی و عظمت مناظر آن به زحمت پیمودن این مسیر می‌ارزد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بلند ترین و زیباترین آبشار های دنیا 1

۲. آبشار میلت (Mealt Falls)، اسکاتلند
آبشار میلت - زیباترین آبشارهای دنیا مناظر سرسبز و فرهنگ پرجنب‌وجوش دو مولفه‌ای است که اسکاتلند را به یکی از زیباترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. چشم‌انداز اطراف آبشار میلت که ارتفاع آن به 100 متر می‌رسد، صخره‌ای و سرسبز است و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بلند ترین و زیباترین آبشار های دنیا 1


۳. آبشار یوسیمیتی (Yosemite Falls)، کالیفرنیا
آبشار یوسیمیتی پارک ملی یوسیمیتی نخستین پارک ملی آمریکا است که با وجود قله‌ها و آبشارهایی نظیر آبشار یوسیمیتی یکی از زیباترین پارک‌های ملی آمریکا محسوب می‌شود. بیش از 200 گونه گیاهی و جانوری در این پارک وجود دارد که مناظر بی‌نظیری به آن بخشیده است. آبشار یوسیمیتی با ارتفاع 739 متر بیستمین آبشار بلند جهان است که سبب شهرت این پارک ملی شده است. این آبشار که از زیباترین آبشارهای دنیا است، روزانه گردشگران زیادی را برای بازدید به این منطقه می‌کشاند.

۴. آبشار کائتور (Kaieteur Falls)، گویان
آبشار کائتور آبشار کائتور با ارتفاع 741 متر در کشور گویان در آمریکای جنوبی بزرگ‌ترین آبشار قطره‌ای در جهان است. آب در آبشارهای قطره‌ای به صورت کاملا عمودی ریزش دارد. این آبشار عظیم که ارتفاع آن به چهار برابر ارتفاع آبشار نیاگارا می‌رسد در بستر رود پوتارو قرار گرفته است. جنگل‌های انبوه با گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری اطراف آبشار کائتور را احاطه کرده است. قدم زدن در پارک ملی کائتور و بازدید از آبشار خارق‌العاده آن برنامه گردشگرانی است که به کشور گویان سفر می‌کنند.

زیباترین جزایر ترکیه : ۶ جزیره رویایی با طبیعتی بی‌مانندبیشتر بخوانید: زیباترین جزایر ترکیه : ۶ جزیره رویایی با طبیعتی بی‌مانند
۵. آبشار تمورون (Temurun Waterfall)، مالزی
آبشار کائتور - زیباترین آبشارهای دنیا آبشار تمورون در مجموع‌الجزایر لنکاوی در مالزی واقع شده است. ارتفاع این آبشار به 40 متر می‌رسد و در قسمت پایین آن حوضچه‌ای قرار دارد که گردشگران در آن آبتنی می‌کنند. آبشار تمورون مرتفع‌ترین آبشار لنکاوی به شمار می‌آید. بیشترین بازدید از این منطقه در اواخر تابستان که میزان آّب آبشار در بیشترین حد خود است صورت می‌گیرد. در طول مسیر میمون‌ها، پروانه‌ها و سنجاب‌های زیادی را خواهید دید که به جذابیت چشم‌انداز این منطقه می‌افزایند.

۶. آبشار کاسکاتا دل مارمور (Marmore Falls)، ایتالیا
آبشار کاسکاتا دل مارمور آبشار کاسکاتا دل مارمور را رومی‌های باستان در حدود 271 سال پیش از میلاد ساخته‌اند. این آبشار با ارتفاع 165 متر تا امروز بلندترین آبشار ساخت دست بشر در جهان به شمار می‌آید و به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری منطقه اومبریا در مرکز ایتالیا شناخته می‌شود. نویسندگان و شاعران زیادی در خلق آثارشان از این آبشار الهام گرفته‌اند.

۷. آبشار مانتایوپن (Mantayupan Falls)، فیلیپین
آبشار مانتایوپن آبشار مانتایوپن بلندترین آبشار در سبو، جزیره‌ای گرمسیری در فیلیپین است که افراد محلی و گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می‌خواند. دسترسی به این آبشار راحت است و حوض بزرگ آبی که در پایین آن قرار دارد محل خوبی برای کمپینگ، ماهیگیری و تفریح مسافران و حتی افراد محلی محسوب می‌شود.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بلند ترین و زیباترین آبشار های دنیا 1

۸. آبشار سلیالاندفوس (Seljalandsfoss)، ایسلند
آبشار سلیالاندفوس - زیباترین آبشارهای دنیا این آبشار با ارتفاع 60 متر در بلندترین نقطه ریزشگاه خود، در کنار ساحل جنوبی ایسلند قرار دارد و از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شود. هر سال گردشگران و عکاسان زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از آبشار سلیالاندفوس که در بین شهر سلفوس و آبشار اسکگوافوس قرار گرفته به این منطقه سفر می‌کنند. غار کوچکی در پشت آبشار وجود دارد که گردشگران در آن قدم می‌زنند و صحنه ریزش آبشار را از پشت آن تماشا می‌کنند. سلیالاندفوس یکی از زیباترین آبشارهای دنیا و از معدود آبشارهای جهان است که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد در پشت آن قدم بزنند و منظره جذاب آن را از پشت ببینند.

۹. آبشار والامن (Wallaman Falls)، استرالیا
آبشار والامن آبشار والامن آبشاری قطره‌ای و مرتفع‌ترین آبشار استرالیا است که با ارتفاع 340 متر در پارک ملی Girringun واقع شده است. رنگین‌کمانی که در قسمت پایین آبشار و در قطرات آبی که در فضاست شکل می‌گیرد به شهرت این آبشار افزوده است.

۱۰. آبشار ال لیمون (El Limón Waterfall)، جمهوری دومینیکن
آبشار ال لیمون این آبشار با ارتفاع 40 متر در میان کوه‌های سیرا د سامانا و در چشم‌اندازی از جنگل‌های بارانی و سرسبز، درختان و صخره‌ها احاطه شده است. گردشگران و افراد محلی در استخر طبیعی زیر آبشار شنا می‌کنند و از ریزش آب و فضای مطبوع این آبشار لذت می‌برند. در اطراف آبشار ال لیمون رستوران‌ها و مکان‌هایی برای استراحت وجود دارد که می‌توان مزه غذاهای روستایی دومینیکن را در آنها چشید و از صنایع دستی آنجا به عنوان سوغات سفر خریداری کرد.

۱۱. آبشار هاواسو (Havasu Falls)، آریزونا
آبشار هاواسو هاواسو به معنی مردمان آب‌های سبز-آبی است. آبشار هاواسو با ارتفاع 16 متر در میان مناظر شگفت‌انگیز پارک ملی گرند کانیون قرار گرفته است. دسترسی به این آبشار و روستای کنار آن تنها با کوهنوردی و اسب‌سواری امکان‌پذیر است. یکی از شگفتی‌های آبشار هاواسو که از زیباترین آبشارهای دنیا محسوب می‌شود، این است که دمای آب آن در طول سال یکسان و 21 درجه سانتی‌گراد است.

۱۲. آبشار راین (Rhine Falls)، سوئیس
آبشار راین - زیباترین آبشار دنیا آبشار راین با پهنای 150 متر و ارتفاع 23 متر در شهر شفوزان در شمال سوئیس واقع شده است. این آبشار که شکل‌گیری آن به عقیده زمین‌شناسان به 17 هزار سال پیش می‌رسد از قدیمی‌ترین آبشارهای جهان است. نکته جالب درباره این آبشار این است که ماهی‌ها نمی‌توانند از آن بالا بروند.

۱۳. آبشار سکومپول (Sekumpul Waterfall)، اندونزی
آبشار سکومپولجزیره بالی که به زیبایی و شگفت‌انگیزی طبیعت خود مشهور است، مقصد گردشگری بسیاری از طبیعت‌دوستان از سراسر جهان است. آبشار سکومپول با ارتفاع حدود 80 متر از 7 آبشار تشکیل شده و در دل جنگل‌های انبوه استوایی، منظره‌ای بی‌نظیر پدید آورده است. برای دسترسی به این آبشار یک سفر سه ساعته لازم است اما قطعا ارزش آن را دارد که قدم بزنید و خود را به این آبشار دیدنی برسانید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Vibe
پاسخ
 سپاس شده توسط Prometheus
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  10 زبان برتر دنیا
  ترسناک ترین و خطرناک ترین ماساژ در تایوان (عکس)
  معروف ترین روح های دنیا(واقعی)
  10 کشور که بهترین اینترنت دنیا را دارند
  عجیب ترین و خطرناک ترین درخت دنیا
  آسان ترین زبان دنیا برای یاد گیری کدام زبان است
  انتقال حافظه در دستور کار دانشمندان دنیا
  بزرگ ترین نیروگاه «انرژی خورشیدی متمرکز» دنیا در دبی احداث می شود
  تاثیر نامطلوب موسیقی با صدای بلند بر روی شنوایی
  چربی سوز ترین قرص لاغری طبیعی در دنیا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان